Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Ilyen kritériumokra milyen PC...

Ilyen kritériumokra milyen PC játékot tudtok ajánlani?

Figyelt kérdés

Látássérült vagyok és fokozatosan veszítem el a látásomat. Mindig is nagyon szerettem a videójátékokat, elsősroban az RPG vagy kalandjátékokat, illetve stratégiai / resource-management játékokat.

De sajnos be kell lássam, amit pár éve tudtam jtászani, azt ma már nem, vagy csak nagy nehézségekkel, és ez több vesződséget okoz, mint örömöt.


Ezért keresnék olyan PC játékot, ami


1. Nincs szükség benne teljes, azonnali reakcióra.

Nyilván a quick time eventek teljesen offosak, de az is, ha egy NPC/gép akció észre nem vétele, vagy a gyors reakció hiánya az egész játékot dugába döntheti viszonylag hamar.

Pl shooterek kilőve, Star Wars Battlefrontban régen elég jó voltam, most meg csak kapkodom a fejem és mire észreveszem honnan lőnek, már rég meghaltam:D

Az nem feltétlen gond, ha az ellenfél odajön és elkezdi verni az arcom vascsővel, mert az feltűnik, szóval közelharc-specifikus játékok (asszem) jöhetnek, csak lövöldözős nem, ahol a távolban kéne kiszúrni vkit. Pl a Witcher vagy az Assassin's Creed megy, a Cyberpunk 2077 nem :(


2. A játéktér felmérése "ne kerüljön" időbe.

Pl szeretem a Don't Starve nevű játékot, de mivel még akkor is ketyeg az idő amikor a térképet nézem vagy csak próbállom leolvasni mi van az inventorymban, egyszerűen eltelik a nap azzal, hogy kitalálom mim és hol van.

Viszont ha lenne benne Pause, hogy kényelmesen körbe tudjak nézni akár a környéken, akár az inventoryban, már mérföldekkel előrébb lennék, hisz elszöszölgetnék az olvasgatással, keresgéléssel, utána jöhet az akció. De jobb lenne ha ehhez nem kéne Pauset nyomni

Esetleg a kör alapú játékok erre a célra megfelelhetnek.


3. Legyen akadálymentes az interface.

Na, hát ez az amit a legtöbb ember észre sem vesz, szóval lehet ezt inkább ne is vegyétek figyelembe, inkább jobban jön, ha brainstormolunk aztán majd megnézem minek emberbarát a UI-ja és minek nem.

De pl a Kingdom Come: Deliverance-el el tudtam játszani a magam komótos tempójában, de az inventoryt, illetve hát mindent ami azon a szar papírszínen van írva, azt nem tudom elolvasni, mert nem kontrasztos. És lényegében minden ilyen designban van. (Igen, magát a játékot tudnám játszani, csak az interface miatt nem... próbáltam modolni meg írtam a kaidónak is, fostak a fejemre..)


A műfaj lényegében mindegy, azt játszok amit tudok, nem azt amire vágyom. Szeretem a fantasy témákat (talán a közelharc miatt jobb is), de kedvelem a scifiket is. Illetve a horrormentes túlélős-építgetős játékokat is.


Konkrétan amiket kedvelek/tetszenek: Witcher, Assassin's Creed, Settlers (jó rég volt:D), Banished, Kingdom Come: Deliverance, Medieval Dinasty, Baldur's Gate..


Tudom elég bonyi a dolog, de igazából az is megteszi, ha spameltek játékneveket amik nem igényelnek gyors reakciókat.


Előre is köszönöm!



2021. jan. 25. 22:33
 1/8 A kérdező kommentje:
Uh, ez hosszú lett, sorry, de a felénél lejön a lényeg asszem:D
2021. jan. 25. 22:33
 2/8 anonim válasza:

Sims 4? Nekem a kedvencem!❤❤❤

A Don't starve pedig a másik! :)

2021. jan. 25. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Life is Strange

https://www.youtube.com/watch?v=XbmUW6ZEP5g&ab_channel=BBencze

Ez egy narratív, döntésalapú kalandjáték, epizodikus, 5 részes. Alapsztori: te alakítod a 18 éves Max "sosem Maxine" Caulfield-et, aki az ország legmenőbb művészeti sulijában tanul fotósnak, Arcadia Bay-ben, Oregon államban. Ez a város a szülővárosod, de 5 évvel ezelőtt elköltöztél miután a szüleid Seattle-ben kaptak állást. Akkor el kellett hagynod legjobb barátosnődet, Chloe Price-t, aki akkoriban vesztette el az apját egy autóbalesetben. Az 5 év alatt nem igazán tartottad a kapcsolatot Chloe-val, (aki nagyon megváltozott, mióta utoljára láttad) sőt, már 1 hónapja a koliban élsz, a suliban tanulsz és még mindig nem kerested fel őt. Az egyik unalmas órán egy látomásod támad, egy hatalmas vihart látsz, ami éppen lecsap Arcadia Bay-re. Az óra után a budiban egy gyilkosság szemtanúja leszel, egy kék hajú punk lányt lelő egy fiú, próbáltad megakadályozni de hirtelen megint azon az unalmas órán találod magad és minden ugyanúgy történik, ahogy pár perccel ezelőtt. Próbálgatod a dolgokat és rájössz: visszatudod tekerni az időt. Elhatározod, hogy, megmented az a lányt, akiről kiderül, hogy Chloe az. Segítesz neki megkeresni Rachel Amber-t, azt a barátosnőjét, aki segített neki túllépni a gyászon, ugyanis 6 hónapja nyomtalanul eltűnt.


Viszonylag sokat (igazából k.u.r.v.a. sokat) kell benne olvasni, de ha jó az angol hallott szövegértésed, akkor nyert ügyed van. Kb. a dolgok 40%-át már nem kell elolvasni. :D Van bekapcsolható felirat (lehet a méretét is állítani, illetve hogy a feliratnak legyen-e sötét kerete, háttere ami kontrasztosabbá teszi), sőt, magyarítás is van hozzá, ha fontos lenne. Sétálgathatsz az adott helyszíneken, interakcióba kerülhetsz bárkivel és bármivel (már akivel/amivel lehetséges), sok információt tudhatsz meg a szereplőktől illetve a plakátokról, jegyzetekből, e-mail-ekből. Ezeket a plakátokat ha az olvasásra mész, külön megtudod úgy nyitni, hogy sötét háttér előtt fehér betűkkel jeleníti meg rajta a szöveget.


Van egy naplód is, ami viszont sajnos papír színű, de fekete betűkkel írnak rajta. Itt Max gondolatait lehet olvasni a korábban történtekről illetve a fontosabb szereplőkről egy rövid összefoglalót, úgy nyílnak ki ezek a lehetőségek, ahogy találkozol az emberekkel. Nincs mindenkiről. Itt éred el a fotóalbumodat is, minden epizódnál van 10-12 kép, amit elkészíthetsz, jó szórakozás megkeresni ezeket, de ki is hagyható. Itt található egy egyfajta térkép, ami a különböző helyszíneket gyűjti össze és az ott elolvasott plakátokat, jegyzeteket, e-mail-eket tudod újra elolvasni ha szükség lenne rá. És (és-sel nem kezdünk mondatot) itt éred el a mobiltelefonodat, amire érkeznek az sms-ek, a válaszokat "automatikusan írod", nem tudod befolyásolni. Amit te írsz az narancs alapon fekete betű, amit neked írnak az fehér alapon fekete betű. De ezek olvasása nélkül is tudsz játszani, olyan nagyon lényeges információk nem hangzanak el ott. Néha érdemes megnyitni, mert arra reagál a játék és továbblépteti a sztorit, illetve ott van sticky-ben felírva a feladatod, hogy hová menj, kit keress, stb, ha nem lenne egyértelmű.


Maga a játék eléggé a meleg árnyalatú pasztell színekkel operál, nagyon szép a helyszínek bevilágítása, de mikor megjelent, már akkor sem a technikai megvalósítása miatt imádták és azóta se amiatt imádják. Hanem a hangulata miatt, a zseniális karakterei miatt, a zenéi miatt. Mivel szereted a sci-fit, akkor csak kapkodni fogod a fejed, mennyi utalás van benne filmekre, könyvekre, sorozatokra. Max saját bevallása szerint is kocka. A játék során van időd nézelődni, sőt, konkrétan szinte minden helyszínen van egy hely, ahol leülhetsz, felcsendül a relax zene és Max elmélkedni kezd, pár mondatban kifejti a gondolatait az érzéseiről. A szereplőkkel folytatott interakcióknál az adott válaszokhoz NINCS időkorlát, sőt mikor fontos döntést kell hoznod, akkor SINCS. QTE nincs benne. Harcolni nem kell benne. Mivel visszatudod tekerni az időt, ezt a képességet gyakran kell használnod, hogy különböző puzzle feladványokat megoldj. Van, hogy időre kell megoldanod valamit, de hé... visszatudod tekerni az időt = addig csinálod, amíg nem sikerül. Eleve chill-es játék, bőven lesz időd szöszmötölni mindennel, körbenézni.


Ha megtetszik, van egy folytatása, ami igazából egy előzmény, Life is Strange: Before the Storm.

https://www.youtube.com/watch?v=Yluzy9ZbkdE&ab_channel=BBencze

Az egész előtt 3 évvel játszódik és Chloe Price-ról szól, megtudhatjuk, hogyan találkozott Rachel Amber-rel és hogyan lett belőle az a menő punk csaj. Ez csak 3 részes, de követi a Life is Strange mechanikáját, annyi, hogy nincs visszatekerés az időben. Chloe visszapofázni tud, :D itt van egyedül időre válaszolós feladat, a vitapartneredet kell meggyőzni/lealázni úgy, hogy az ő reakciójára kell a legmegfelelőbb választ adnod. Vannak szavak, amiket ő kimond a megjegyzésében, és arra kell reflektálni. Van, ahol toleráns a játék, egy-egy hiba nem jár a vita elvesztésével, de van amikor igen. Ilyenkor annyi történik, hogy vesztettél, de a sztori halad tovább, csak más jelenet töltődik be és úgy megy tovább, hogy negatív következménnyel, tehát pl. nem érted el a célodat, nem az fog történni, amit akartál. Opcionális, nem kell mindig vitatkoznod, de van amikor nem tudod megkerülni, rá vagy kényszerítve. A Before the Stormnak van egy bónusz epizódja, a Farewell

https://www.youtube.com/watch?v=VieaoQc9qS8&ab_channel=BBencze

ami meg minden előtt játszódik, mielőtt Max elköltözik Seattle-be, rövidke rész, Max és Chloe egyik izgalmas kalandjába csöppenünk bele, mikor még 13-14 évesek voltak. Mechanika ugyanaz.


Mindkettő játék egy nagy érzelmi hullámvasút, ha fogékony vagy az ilyenre, akkor maradandó élményt fog adni mindkettő.

2021. jan. 26. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Azta, köszönöm az ajánlót!

Igen, asszem hallottam már erről a játékról, de kb csak annyit, hogy emberek szeretik:)

Köszönöm, azt hiszem rá fogok nézni:)

2021. jan. 26. 18:00
 5/8 anonim ***** válasza:

BATMAN TRILOGIA

MONSTER HUNTER

FINAL FANTASY

BLOODBORN

DARK SOULS

MIDDLE EARN

Sekiro

Fallout 4

2021. jan. 28. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Kingdom Come

The outer words

Horizon Zero Dawn

2021. jan. 28. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Tomb raider
2021. jan. 28. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hellblade: Senua's Sacrifice


Vizuális puzzle feladványok vannak benne, különböző szimbólumokat kell megtalálnod, azzal nyitsz ki kapukat. Az egyes szimbólumok lelőhelyének közelében a képernyőn több tucat kis piros szimbólum jelenik meg. A szimbólumokat az adott környezetben található tárgyak perspektívikusan adják ki, tehát térben helyezkednek el. Pl: P betűhöz hasonló szimbólumot egy ház stablondeszkái adják, az egyik gyanúsan hosszabb is emiatt, a függőleges részt pedig egy karó adja a fatoronyban, ahová fel kell másznod (ott jelennek meg a kis szimbólumok). Ilyenkor fókuszálnod kell, és a játék érzékeli ezt, meglehetősen tágra van véve az érzékelése, így ha jó helyen keresgélsz, van, hogy "berántja" és elfogadja.


Ez így lehet, hogy túl vizuális, de itt jön a legjobb: Senua, a hősnő akit irányítasz, pszichózissal küzd, szóval a fejében hangokat hall (nem is egyet), akik szoktak segíteni is, amellett, hogy gyakran becsmérelnek illetve kinevetnek. Ha jó helyen vagy, súgják, hogy "Focus!".


Harcolni is kell benne. Harc közben nem kedves a játék, van, hogy 3 ellenféllel is küzdeni kell egyszerre, és nem várják meg egymást, simán megüt az egyik úgy, hogy a másikkal küzdesz. De a hangok a fejedben itt is segítenek, mindig szólnak, ha mögéd került egy, hogy "Behind you!" kellő idővel ahhoz, hogy kitérj az ütése elől és ha eléggé megsebezted már őket, nem kell sok neki, akkor "Finish him!"-el jelzik.


A játék az északi mitológiára épül, rúnaköveket kell keresned, ahol rövid történeteket hallhatsz. Alapsztori: Senua szerelmét Dillion-t feláldozták Héla istennőnek, aki a holtak istene. Dillion lelke Helheim-ba került, az északiak alvilágába, oda tartasz, Héla-t keresed, mert csak ő tudja feltámasztani a holtakat, meg akarsz alkudni Dillion lelkéért vele.


A játék kettéválasztja a puzzle meg harcot, szóval a puzzle részt saját tempódban tudod csinálni, nem fog rádrontani senki. Kiismerhető a játék, sejted már a helyszín közelében, hogy itt bizony harcolnod kell majd, és mikor odaérsz, valóban, Senua előrántja a kardját és az ellenfelek akkor spawnolnak eléd, mint egyfajta halucinációk. Permadeath van a játékban, ha sokszor meghalsz, akkor gatya van, a játék törli a mentést. Hogy mennyi van hátra, ezt Senua jobb karján a rothadás mutatja, a tutorial végén kapja. Ha elér a rothadás az arcához, game over.


Készült magyar felirat is hozzá ha fontos lenne.

2021. ápr. 25. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!