Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Tudnátok nekem olyan RPG...

MadamA. kérdése:

Tudnátok nekem olyan RPG játékot mondani, ami hasonló, mint a Skyrim?

Figyelt kérdés

Gondolok arra, hogy open world stílusú, és van opció karakterfejlődésre, illetve készítésre, ahol kedvem szerint részletesen testreszabhatom a karimat?(tehát női kari gyártására is van lehetőségem).

Szeretnék olyan játékot találni, ami barátságosabb a Skyrimnél, szép a grafikája, és nem kell hozzá erőgép. Előre is köszönöm szépen az értelmes válaszadásokat. :-)


2017. dec. 5. 10:00
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Fallout részek
2017. dec. 5. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Divinity: Original Sin 2

[link]

2017. dec. 5. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
13%
A Skyrim nem RPG. A Divinity a fantasy settinget leszámítva semmiben sem hasonlít rá.
2017. dec. 5. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
34%

#3 A Skyrim is rpg, a műfajt nem csak a crpg-k képzik...

Amúgy azért írtam, mert a karakter készítéssel kapcsolatos elvárásainak megfelel és a vilaga is nyitott, a frafika is szép és erőmű sem kell hozzá.

2017. dec. 5. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
71%

A műfajt nem csak a CRPG-k képezik, de ettől a Skyrim még nem RPG. Van egy inventory rendszere, pár skill fája és lehet benne szintet lépni, de nincs benne meg az a szintű interakció és döntési szabadság, vagyis az eszközeid a szerepjátszáshoz, amik RPG-vé tesznek egy RPG-t. Ez korábbi TES részekben vagy épp a Fallout: New Vegasban megvolt, csak hogy kiadó terén házon belül maradjunk.


Csak vesd össze a karakter kreációt a Skyrim és a Daggerfall között például. A Skyrimban választasz egy fajt és egy nemet, meg szobrászkodsz kicsit a kinézettel, ha akarsz. Kész a karaktered. Fejlődését tekintve pedig előbb utóbb mindennek a mestere lesz, ha eleget játszol. A Daggerfallban a kinézetet nem tudod úgy testre szabni, viszont a szerepjátszás szempontjából sokkal lényegesebb tulajdonságokat olyan részletességgel, mint azóta soha egy TES-ben sem. Alap statok, erősségek, gyengeségek, jártasságok, tehetségek, viszony az egyes NPC csoportokkal, stb.


És a játékos hatása a játékra? Skyrimban thane lehetsz minden holdban, mestere minden céhnek, eladhatod a lelked minden daedrának és a legnagyobb elismerés, amit kapsz, hogy az őrök néha szóvá teszik két kurvä anyád között. A játék pedig gyakorlatilag végig kényszerít mindenen. A vonatkozó questeket csak megcsinálni vagy figyelmen kívül hagyni tudod, leadni vagy elbukni nem. Ha nem lépsz be a Dark Brotherhoodba, a játék időről időre küldeni fogja ellened a gyilkosaikat, hogy nehogy elfelejtsd megcsinálni a quest linet. Amik pedig egytől egyig teljesen lineárisak. Még a polgárháborúban is mindegy, melyik oldalra állsz. Három másik yarlt cserél le a játék és másik ruhát viselnek majd az ellenséges táborokban. A Daggerfallban semmi nem kötelező. Kapásból a fő quest linet elbukhatod, ha nem akarod megcsinálni, és ettől a játék ugyanúgy játszható marad. Számít, melyik frakcióhoz/céhhez csatlakozol, a viszonyod egy királysággal hatással van a viszonyodra annak szövetségeseivel és riválisaival, ami kapukat nyithat meg vagy zárhat be előtted.


A Skyrim játékmenetében közelebb áll a Far Cryhoz, mint a Daggerfallhoz vagy akár a Morrowindhez.

2017. dec. 5. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
70%

#5 Szép kis monológ, de az a helyzet, hogy a közvélemény, beleértve az ipart, a sajtót és a játékosok nagy részét, rpg-nek mondja, akár hol keresel rá, az rpg-k között találod meg, plusz a jaték rendelkezik a műfaj alapvető kritériumaival, még ha nem is olyan részletes és nem is enged olyan nagy szabadságot.

Van benne párbeszéd rendszer, fejlődési rendszer, inventory, craft rendszer, felfedezhető világ, és döntési lehetőségek, stb. Innentől kezdve ez rpg, az más kérdés, hogy a legtöbb open world játékban is vannak rpg elenek mostanra.


Amiket felsoroltál inkább minőségi tényezők, viszont ma már elég tág fogalom az, hogy mit mondunk rpg-nek, erre jó példa a Fallout, ahol az első két rész klasszikus szerepjáték, majd a 3. epizód jóval egyszerűbb lett, de még mindig sokkal összetettebb mint a legtöbb akciójáték volt abban az időben, a New Vegas aztán ismét összetettebb lett és sok tekintetben inkább az első két rész idézi, csak a 3 alapjaira építve. Aztán jött a 4, ami a háromhoz képest is nagyon le lett egyszerűsítve, mégis rpg, csak még egyszerűbb lett, de az alapvető rpg-kre jellemző elemek megvannak benne.


Vagy ott a Witcher, ami sok tekintetben nem igazán enged teret a játékos kibontakozasára, mivel nagyon karakter és sztori centrikus, de még mindig sokkal összetettebb egy atlag ow játéknál.


Persze tudom mire gondolsz, el is fogadom az álláspontod, de az emberek többsége nem támaszt ilyen szigorú feltételeket, beleértve a sajtót is.

2017. dec. 5. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
29%

Ezek szerint a S.T.A.L.K.E.R. sorozat is RPG. Van benne inventory rendszer, párbeszéd, felfedezhető világ, döntési lehetőségek, fegyverfejlesztés. Nem kevés még jobban is működik, mint amit a Skyrim ajánl. Attól, hogy RPG-nek marketingelnek valamit, még nem lesz az.


A döntési szabadság viszont elidegeníthetetlen játékelem egy RPG-től, ez pedig gyakorlatilag teljes egészében hiányzik a Skyrimból. Ha valahol van is döntési lehetőség, a következmények ott is teljes egészében lényegtelenek. A játékot abban a szellemben fejlesztették, hogy ne kelljen újrajátszani, mégse zárjon ki semmiből. Ilyen személet mellett nem tehetik meg, hogy ha a birodalmiak mellé állsz, vagy csak szimplán thane vagy Morthalban, nem engednek be Windhelmbe vagy nem járulhatsz a jarl elé a Stormcloakot támogató városokban. Vagy hogy nem hagynak csatlakozni a tolvajok céhéhez, ha tagja vagy a Dark Brotherhoodnak.


Arról pedig, hogy mi a véleményem az átlag játékos véleményéről és a játéksajtó megmondóembereiről, George Carlin már elég jól összefoglalta:

[link]

A sajtó és a játékosok azt adják elő, aminek a kiadó bekategorizálja a saját játékát. Én pedig szívesebben gondolok a Skyrimra, mint egy oké felfedezős kalandjátékra, mint egy szar RPG-re. Ez azóta van, mióta Todd Howard vette át a sorozatot és a Zenimax dönt arról, milyen játékot csináljanak TES címmel.

2017. dec. 5. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
#3: Maximálisan egyetértek, a világ szégyene, hogy a Skyrim-et a mai napig az RPG-k etalonjaként emlegetik mindenhol.
2017. dec. 6. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Próbáld ki az Obliviont, az alapok nagyon hasonlóak, de azért mégis van köztük elég különbség, illetve hangulatban is nagyon más a két játék.


Mondjuk a barátságosabb alatt nem tudom mit értesz, emrt ha arra gondolsz, hogy ne főleg havas, jeges világokban játszódjon, akkor az Oblivion tetszeni fog, viszont technikailag hasonló benn a fejlődés, harcrendszer stb.

2017. dec. 7. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenki válaszát! :)
2018. jan. 27. 21:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!