Kezdőoldal » Szórakozás » Tévék, tévéműsorok » Mitől lesz egy tévéadó jó?

Mitől lesz egy tévéadó jó?

Figyelt kérdés
"retekklub,budapest tv etc" mitől rosszak? mégis mindenki nézi. vagy te milyennek képzelnél el egy jó tévéadót?
2009. júl. 23. 20:29
 1/5 anonim ***** válasza:
Egy jó tévéadó ott kezdődik, hogy nem szakítják meg a műsorokat reklámmal és nem ismételik a műsorokat folyamatosan.
2009. júl. 24. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
csak azt tudnám írni amit az előző válaszoló írt!
2009. júl. 25. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

én nem feltétlenül ilyenekre értem. Itt volt pl Győzike is. mindenki szidta mint a bokrot mégis megdöntötte a TV2 nézettségét. Ilyenekre gondoltam hogy kibeszélőshowk, sok fejtörő,betelefonálós játék,sorozat etc

várom az ötleteket! :)

2009. júl. 25. 01:29
 4/5 anonim ***** válasza:
60%

:) Azért az első két válaszoló simán leegyszerűsítette a válaszadást, eléggé naiv médiaismeretekkel rendelkezhetnek. Több modell létezik arra, hogy mitől lesz egy tévéadó jó. (A mi médiapiacunk kicsi, ezért hűdenagy durranásokra nem szabad számítani, ettől függetlenül alacsony költségvetésből is lehet épkézláb műsorokat gyártani, lásd a skandináv országok műsorait.)


A két legegyszerűbb modell:

a) Kell a reklám, miért ne kellene? Ebből tartja fenn magát a kereskedelmi tévé, a közszolgálati adóknak meg pluszbevétel. Ezek szorosan összefüggnek egymással, nem részletezem: több reklámidő / óra, nézettség, bevétel, magasabb profit, több pénz az (igényesebb) műsorokra. (Magyarországon ez annyira nem működik olyan kiforrottan, mert a két nagy kertévé tulajdonosai a profit nagy részét kiviszik és csak keveset forgatnak vissza).

Külföldön egyébként van, ahol négyszer van reklám egy órában (kb. négy percnyi), állítólag így könnyebben beveszi a nézők gyomra a sok hirdetést.


Ismétlések: az ismétlésekkel semmi baj nincs, főleg, ha sokadszorra is tud jó nézettséget hozni egy-egy már játszott másorszám (lásd pl. Helyszínelők, vagy néhány hollywoodi film).


A másik nagy modell az, amikor nem ad reklámot a tévéállomás, hanem TE FIZETSZ ÉRTE, NEM IS KEVESET. A befolyt összegből gyártja a műsorokat a tévéadó. Ezt a gyakorlatot több csatornatípus követi pl. köztévék (BBC), vagy

pay tv-k (HBO, Showtime).


Mellesleg meg a reklám hírértékkel rendelkezik, értékes információ, és sok médiatudós szerint nem szabad megfoszatani tőle a tévénézőket, mert az új termékekről, akciókról, stb. így lehet könnyen tájékozódni.


Miért lehet rossz az

RTL Klub?: Mert nézettségmaximalizálásra (ezáltal bevételmaximalizálásra is) törekszik, így olyan populáris, könnyen fogyasztható témákat kínál, amely széles rétegeket érdekel

BP TV: kicsi a bevétel náluk, s rájöttek, hogy a gagyit gagyiba csomagolva is el lehet adni.


Számomra az ideális tévéadó: ILYEN NINCS. A hagyományos értelemben vett tévécsatorna egy-két évtizeden belül valószínűleg el fog tűnni. Majd leülök egy hatalmas, modern képernyő elé, kiválasztom az éppen nekem tetsző műsorszámot X vagy Y médiatársaságtól, és egy adott időintervallumon belül megnézhetem a kiválasztott műsort (pl. a JóbanRosszbant este fél tizenegykor). Ez nem lesz ingyen, mert cserébe személyre szabott reklámblokkokat kapok az érdeklődési körömnek megfelelően, s ezt meg kell néznem a JübanRosszbannal együtt, vagy fizetek a szappanopera aktuális részéért.

2009. aug. 1. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Köszönjük mester!
2009. aug. 1. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!