A kereskedelmi adóknak miért fontos a nézettség, honnan és kiktől kapják erre a plusz pénzt, felvilágosítanátok ennek a gazdasági hátterétől?
A nézettségi adat egy pár ezer fős, az ország lakosságát reprezentáló csoport nézettségi statisztikájából jön össze, amit a teljes lakosság nagyságára szoroznak fel.
Azaz te, mint átlagos tévénéző aki nem vesz részt a mérésben, teljesen mindegy hogy mit csinálsz vagy nézel, mert te nem befolyásolod a nézettséget. Innen az is következik hogy mindegy milyen csatornáid vannak és azt milyen gyakoriságban követed. Az áramszolgáltatónak ilyesmihez semmi köze, az áramszámla az csak nekik megy és nem másoknak.
Ha megvan a nézettségi adat a mérésekből, akkor hosszabb távon ki lehet számolni hogy egy reklám melyik idősávban mennyit ér, és azt annyiért fogják eladni. Például főműsoridőben egy másodpernyi reklám is milliókba kerül. Aki azt megveszi, annak adják le a reklámját és ő csinál vele jó bevételt a tévének.
A többi bevétel a telefonos-sms-es témákból jön össze amit különböző showműsorokban való szavazás vagy játék formájában lehet elkölteni, egy része megy a szolgáltatóhoz a pénznek, a másik a csatornának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!