Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Felszólalnál a gyereked...

Felszólalnál a gyereked érdekében így? Tanácstalan vagyok

Figyelt kérdés

Szeptemberben kezdte a 9. osztályt. Alapvetően szereti, jó tanul, viszont a matematikával vannak problémáink... Nem csak neki, az egész osztálynak. Az osztály humán beállítottságú (emelt nyelv-emelt történelem tagozat), mégis olyan tanárt kaptak matematikából, aki lenéz és utál mindenkit, aki nem matekzseni. És ennek hangot is ad minden órán... Pl. hogy akinek 2-es, 3-as a tudása, mit keres középiskolába, menjen el inkább utcát seperni, vagy virágkötőnek. Vagy hogy aki év végén éppen kettessel megy át nála, érettségiben ne is reménykedjen. Közben nem magyarázza el a feladatokat, kiadja óra elején, hogy mit olvassanak el a könyvben, felír öt-hat számolást arról a táblára, majd az utolsó 15 percben hívja ki név szerint a gyerekeket a táblához, hogy oldják meg. Ha nem megy, 1-est kapnak és mellé alázza őket percekig.

Mindenért ordít, kizavar gyerekeket a teremből és nyomást gyakorol rájuk azzal, hogy a fele osztály buktatva lesz az érettségin, vagy év végén (pedig szerintem 9.-ben még nem az érettségivel kéne "ijesztgetni"). A lányom világéletében 5-ös volt matematikából, általános iskolában versenyekre járt belőle. Most úgy, hogy iskola mellett különtanárhoz is jár, 3-as lett félévkor... Nem érdekel a jegy igazából, valószínűleg úgyis fizetős helyre megy egyetemre, tehát tényleg elég, ha a kettes megvan. Viszont látom rajta a stresszt a reggeleken, mikor van matek és borzasztóan sajnálom. Ráadásul nekünk mindegy a jegy, de vannak családok, ahol az érettséginél nem lesz mindegy továbbtanulás szempontjából.


Osztályfőnökkel már volt beszélve, mondta utána a lányom és a barátnői, hogy a matekórán az volt a téma, hogy a szülőknek nem háborogni kell, hanem inkább adják vissza az érettségijüket, hogyha nekik a 2-es, 3-as szint elég. Én már itt szerettem volna a vezetőséghez menni, a lányom és a férjem csitított. De azóta beszéltem több szülővel, konkrétan szinte az összessel az osztályból. Ugyanezeket mondják, hogy a gyerekek rettegnek a matekóráktól, dolgozat előtt szabályosan rosszul vannak és azt mondogatják, hogy ők ebből sosem fognak tudni leérettségizni.

Beszéltem egy barátnőmmel, aki 2 éve ment el az iskolából, előtte 15 évig ott tanított. Mondta, hogy nem mi vagyunk az elsők, akiknek problémája van a kedves tanár úrral... 10 éve már egy osztályt is elvettek tőle, mert ott akkora volt a felháborodás, hogy a 25 gyerekből 18-at másik iskolákba akartak átvinni miatta. Rá pár is volt egy hasonló eset, ott azzal lett elintézve, hogy akiket folyamatos bukással fenyegetett, az a pár diák valahogy papírt szerzett arról, hogy diszkalkuliások, és így nem kellett érettségizniük matematikából (erre én is gondoltam, hogy őszinte legyek, kiderült, hogy erre már nincs lehetőség ma). De olyat is mesélt sajnos, hogy amikor osztályfőnök volt, egy kis tanítványa sírva hívta fel az érettségi kijavítása után, hogy az írásbeli vizsgája nem lett meg, de a tanár úr felajánlotta, hogyha elmegy hozzá valamelyik este, biztos tudnak találni pár pontot a ketteshez benne... Kérdeztem, hogyha ennyi a panasz rá, miért taníthat még egyáltalán, mire mondta, hogy az apja miatt, aki anno hatalmas szaktekintély volt, tanítani is tudott, a gyerekek is nagyon szerették és a mostani egyik igazgatóhelyettes legjobb barátja volt.


Én több szülővel is beszéltem ezután is, akikkel így a mindennapokban is jóban vagyunk, össze-összejárunk. Azt beszéltük meg, hogy szeretnénk kérni egy rendkívüli szülői értekezletet az osztályfőnökkel, a két igazgatóhelyettessel és az igazgatóval (+az összes szülővel). Mert ez nem egy tartható állapot, és kifizethetjük mi a világ összes pénzét különórákra, hogyha a dolgozatban pl. teljesen mást kérdez, mint amit órán átvettek.

A lányom könyörög, hogy ne csináljak semmit, merthogy úgysem lesz következménye, maximum annyi, hogy még jobban szívatva lesznek és tényleg nem fog leérettségizni soha. Szerintem pedig erre valami megoldást kell találni.


2022. febr. 16. 13:06
1 2 3 4 5 6
 21/54 A kérdező kommentje:

Igen, az is vicces, hogy minden más tárgyból jó az osztály. Nem mondom, hogy kitűnő mindenki, és nincs rossz jegy. De egyáltalán nem egy fegyelmezetlen, tróger társaságról van szó.

Például történelemből egy már nyugdíj mellett tanító férfi a tanáruk. Igazi "nagypapa feeling", bemegy az órára a kötött mellényeiben, nincs nagyon interaktív óra, vagy ppt-k, online tesztek stb. Mégis síri csend van végig és figyelnek rá a gyerek, a felelés is olyan nála, mint egy beszélgetés. Ha valaki nem tud valamit, igyekszik rávezetni, segít. Nem debilnek, hülyének állítja be őket, meg bukással fenyeget a legkisebb bizonytalanságnál.

2022. febr. 16. 13:44
 22/54 anonim ***** válasza:
6%

És hányan indultak / nyertek történelemversenyt az osztályból?


Más osztályokból akiket még a "papi" tanítgat?

2022. febr. 16. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/54 anonim ***** válasza:
22%

"hiába veszik át a típusfeladatokat, csinálják meg a házikat, hogyha a dolgozatban teljesen más van kérdezve"

Ismeretlenül nem mondhatok véleményt a különtanárról.

.

Nem elég a házik megoldása, a tipusfeledatok gyakorlása.

A matematika alapja a logika, ezért egymásra épülő.

Ha valaki nem tanítja meg rendesen az alapokat, a tipusfeledatot még meg tudja oldani a diák, de a hasonlókat már nem. (Kisdiák kapásból vágja a 4x6 jó eredményét, ám a 6x7-nél már gondolkodnia kell, vagy nem is megy.)

A matektanár és a korrepetítornak a feladata a MEGÉRTETÉS, az adott tipusfeladat megoldása kevés.

.

A matekben kevés az, hogy 'meg tudom oldani', tudni kell a megoldás menetét.

Korrepetálok matekból, tehát tudom, mit beszélek.

.

A tanár viselkedéséről: nem tanári.

2022. febr. 16. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/54 A kérdező kommentje:
22-es, OKTV-re is készít fel gyerekeket, szóval hidd el, van tudás bőven mögötte. Szimplán normális pedagógus, akinek nem az a "fegyvere", hogy üvölt és lelkileg kínoz gyerekeket.
2022. febr. 16. 13:54
 25/54 anonim válasza:
96%

Nem olvastam el az összes hozzászólást, csupán a négyesen akadt meg igazán a szemem. Mint végzős gimnazista természetesen tisztában vagyok a hibáinkkal, ahogy azzal is, hogy sokszor felnagyítunk dolgokat, viszont! Nem véletlen, ha egy tanárra sok a panasz, több osztályból is, valamint könyörgöm, az illetékes lánya kilencedikes, amikor még csak ismételni szoktak matekból is. Nehogy már, hogy ha általánosban ötös volt és versenyekre járt, gimnáziumban meg hirtelen hármas lesz és gyomorgörccsel jár be órára. Neked ez nem furcsa?


Valamint! Az, hogy valaki nem jó valamiből nem egyenlő azzal is, hogy emiatt gyomorgörccsel ülne be órára. Fizikából világ életemben rossz voltam, mégis szerettem a tanár óráit, ellenben nyelvből az ellenkezője, mégis angolra általánosban mindig szorongva ültem be, mert tudtam, ha valamit félremondok, akkor meg fog alázni a tanár.


A biológia ugyan ez. Általánosban kettes voltam, majdnem megbuktam, mert borzalmas volt a tanár, ám most ötös vagyok belőle és szeretek bejárni órára.


Sok minden függ a tanulói hozzáállástól, de nem minden.


Sajnálom, hogy nem tudtam hasznos választ adni, de a négyes hozzászólása rendkívül felidegesített és a mentalitása elszomorított. Nem mindig a diák a hibás!

2022. febr. 16. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/54 anonim ***** válasza:
7%

"Sajnálom, hogy nem tudtam hasznos választ adni, de a négyes hozzászólása rendkívül felidegesített és a mentalitása elszomorított. Nem mindig a diák a hibás!"


Dehogynem!

Ő nem tudja, pedig ideje és forrásai vannak bőven, hogy megtanulja!

Tantervi követelményt le kell tölteni, aztán azt kell tudni, semmi többet!

Ha a tanár nem abból kér számon, azt szóvá lehet tenni az igazgatónál!

2022. febr. 16. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/54 A kérdező kommentje:
26-os, rendben, de akkor a tanár minek van ott, ha a gyerek az iskolán kívül tanulja meg az anyagot? Mert akkor felesleges bejárni a gyerekeknek erre a terrorra.
2022. febr. 16. 14:11
 28/54 anonim válasza:
95%

Nem, nem mindig a diák a hibás. Egy olyan tantárgyhoz, mint a matek szükséges a tanár is. Az iskolámban több matek tanár is van, egy másik osztályban lévő barátnőmet nem az tanítja, mint engem, és teljesen tanácstalan szegény. Külön tanárhoz jár, rengeteget gyakorol, de a külön tanár se tud mindent megtanítani. Egyszer leültem vele gyakorolni, a tanár pedig ugyan elfogadható képletet kért, de a legnehezebbet, amit meg lehet tanítani. Ne csodálkozzunk, hogy ha a diák nem érti. Nekem kellett elmagyarázni.


Pluszban az elején még el sem fogadta azt, amit nem ő tanított meg (nála is több osztály felszólalt, a mi osztályfőnökünk is (csoportbontás van, a “gyengébbik” csoportot ő tanítja), de semmi eredmény.


Ne legyünk álszentek. De ha ezen a véleményen vagy, tanulj meg egyedül japánul például, sok sikert hozzá ^^

2022. febr. 16. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/54 anonim ***** válasza:
2%

"26-os, rendben, de akkor a tanár minek van ott, ha a gyerek az iskolán kívül tanulja meg az anyagot?"


Többet is ott lenne, ha nagyobb óraszámot kapna, itt nem ez a kérdés, hanem az, hogy a tankövetelmény miért ennyi, és az óvodában miért nem tanítják a matekot?


Könnyebb dolga lenne minden matektanárnak, ha gyerek már első osztályt úgy kezdené, hogy fejből megy a szorzás / osztás, és tudja mik azok a törtek, meg mik azok a síkidomok.

2022. febr. 16. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/54 anonim ***** válasza:
94%
Hiaba veditek a matektanart, igenis van kulonbseg matektanar es matektanar kozott. Az bem letezik, hogy az egesz osztaly szar legyen matekbol. Ha jo tanar lenne, egy kis resz kituno lenne, a tobbseg 4es lenne, maradek meg 2-3as. A tanar feladata az alapozas, a tanora es feladatok osszeallitasa. A fenyegetozes, köcsögöles a vizsgafeladatokkal,a beszolofatasai arra utalnak hogy egy uralkodnivagyo narcisztikus kis szemetlada a tanar aki abbol nyeri az onbizalmat, energiajat hogy maga korul minden gyereket lenyom. Szomoru, mert igy a tehetsegesek is elvesznek. Ifaz, a montessori suli alternativ iskola, de mikor letrehoztak, akkor fogyatekos, gyenge tanulojat vittek hozza akirol lemondtak mar megis siman mindenbol levizsgaztak a modszerecel ezek a gyerekek is ugyanazon a vizsgan mint a tobbiek. A matekot is lehet vizualitalni, tudatnyi animacio van a youtubon, tele van fejleszto segedanyaggal, játekokkal a piac, de ezek nagy reszet meg is lehet csinalni ha szemleltetni akar. De ha bem csinal ennyit se, minimum elvarhato volna higy ne stresszelje a gyereket, ne szologasson be nekik nevelo celzattal. Szoval a tanar a hibas.
2022. febr. 16. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!