Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Okozhat fonal és szőr algát,...

Okozhat fonal és szőr algát, ha nincs lily pipe, vagy esőztető a külső szűrő befolyó ágán?

Figyelt kérdés

Sajnos algával küzdök. 2 hónapos az akvárium. 54 liter. 24 watt ledes világítás megy napi kb. 11 órát. 600liter/h külső szűrő szivacs, és biológiai töltettel. Sajnos eleinte nem volt megfelelő a tápozás, ezért elszaporodott az alga, fonalak és szőrök lepték el a növények leveleit. Azóta egységesítve lett a tápozás. Greenaqua macro és micro napi 1.5ml, carbo napi 1 ml.

Ez megy 3 hete. Ugyan mérséklődött az algák száma, de még mindig megjelenik némi szőr az új leveleken. Esetleg az segíthetne, ha lily pipe-ot szerelnék a szűrő befolyó ágára?

Vagy mit változtathatnék?



2020. okt. 15. 07:22
 1/2 anonim ***** válasza:
Bár kezdő vagyok és nekem is van némi algám, de ha segít leírom, hogy nekem sincs esőztetőm, 120l akváriumban a befolyó ág simán felfelé van beállítva, hogy fodrozza a vízfelszínt, és csak mikor szabin voltam és nem volt tápolva, akkor jelentek meg az algák. Azóta alig vannak, mert sok növényem van. Általában néhány gyorsan növő növényt szoktak ajánlani alga ellen, ezek a legjobb konkurenciák, illetve én vissza vettem a világítás idejéből egy órát, igaz, nekem 12-t ment, most 11-et, mint neked. Türelmesnek kell lenni és kivárni, hogy beálljon egy szint a módosítások után.
2020. okt. 15. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Alga vagy algaspórák csak kívülről kerülhetnek be, kevesebb oldott tápanyag, kevesebb fény segít a visszaszorításukban ill. algaevő halak, csigák. Műszaki berendezések között esetleg UV besugárzás jöhet számításba.
2020. okt. 15. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu