Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Hogy is van ez? (többi lent)

Hogy is van ez? (többi lent)

Figyelt kérdés

Nos, itt olvasgattam és láttam egy olyan dolgot, hogy akváriumi világításnál lehet használni asztali lámpát. De mi az a kompakt izzó? És hogy a daylight 6500k lámpát lehet ebbe a foglalatba rakni? És mekkora ez az izzó? Mennyibe kerül? Hol lehet kapni?


Remélem jól írtam le az izzónak a nevét de hanem majd javítsatok ki. (: És kezdő vagyok. minden hasznos információt nagyon szívesen fogodok. [:


2011. ápr. 2. 16:51
 1/4 anonim ***** válasza:

A kompakt izzó, vagy méginkább kompakt fénycső köznapi nevén talán energiatakarékos izzó néven lehet ismerős. Ha még mindíg nincs meg:

[link]

Szinte bármely nagyobb boltban kapható, ára változatos, ~300Ft-tól a csillagos ég.

2011. ápr. 2. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

értem szóval energiatakarékos izzó. (:

de jó nem drága :DD

és "bármely "hétköznapi foglalatba" be lehet csavarozni?

2011. ápr. 2. 17:06
 3/4 anonim ***** válasza:

Na, akkor leírom kicsit részletesebben :)

Ami a sima, csavaros foglalatba való, az az E27 (ez a leggyakoribb energiatakarékosból és sima izzóból is, 99%, hogy ilyened van).

De, az energiatakarékos izzók nagy rész nem jó az akváriumhoz, mert csúnya a fénye és rossz a színspektruma. Erről ad felvilágosítást a 6500 K: ez hasonlít legjobban a napfényhez. Az átlagos izzók 2700 K körüliek, ezek túl melegek, sárgásak.


Tehát, ilyet kellenne venned:

[link]


Vidéken elég nehezen beszerezhetőek, én Nyíregyházán például nem találtam sehol.

A hidegfehér megnevezésűek még jók lehetnek, kompromisszumos megoldásnak.

2011. ápr. 2. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Platypus ***** válasza:
Annyit tennék hozzá, hogy asztali lámpába általában csapos foglalatú kompakt izzó passzol. A lámpatestre mindenképpen rá van írva a foglalat típusa. Azzal bemész egy lámpaboltba, és a foglalatodhoz való daylight csövet kérsz.
2011. ápr. 3. 11:18