Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Lehet 2 kis halat (1-2 cm a...

Lehet 2 kis halat (1-2 cm a halak mérete) gömbakváriumban tartani?

Figyelt kérdés
Mert ha nem, akkor nem szeretnék nekik rosszat, ezért kérdezem...
2011. szept. 26. 17:35
 1/10 Platypus ***** válasza:
100%

Nem.

1. törvény tiltja, eleve rossz a gömb forma

2. a kis halak kivétel nélkül rajhalak, nem szabad 1-2-t tartani belőlük

2011. szept. 26. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Ezt a hozzászólást egy gömbakváriumot dicsérő cikkhez írták:


"Tisztelt szerkesztőség! Szeretném észrevételeimet kifejezni az alábbi cikkükről, mely a gömbakváriumról szól. A tudományos kutatások nem létezését firtatni elég hibás, pláne úgy hogy az ember nem biztos létezésükben illetve nem létezésükben. Azonkívűl nem kell túl nagy kutatást végezni, hogy az ember megtapasztalja, hogy ha példának okáért egy guppy 2 héten belűl elpusztul, vagy egy aranhyal mondjuk 2 évig él csak, hogy az adott gömb akvárium nem optimális élettér a halak számára. Ehez nem kell se etológusnak, sem zoológusnak, sem kutatónak lenni, hogy az ember tapasztalat alapján következtetést vonjon le. Avval, hogy kizárják a csapathalakat, s örökmozgókat eléggé leszűkítik a kört (vajon mely hal nem tartozik ebbe a körbe?) Gömbakváriumba szűrőt találni igen nehéz, mivel a gyártók nem terveznek 5-10 literre, de ha az ember mégis rátalál ilyenre, elég logikus kitalálni, hogy nem ideális, mivel egy szögletes akváriumban vannak felületek amik megtörik az áramlást, Egy gömb alakúban ilyenre nincs mód, ezért egy állandó örvényt képez, ami egyátalán nem állatbarát egy halnak sem. Továbbá nem szeretném látni azt a gömbakváriumot ahol mindösszesen 2 hetente van víz cserélve. Egy 60 literes akváriumnál is (bármilyen jól beállt már a víz) legalább hetente van szükség vízcserére. S hogy mit értenek az alatt, hogy ne használjanak vízelőkészítésre vegyszert igencsak zavaros. Tudniillik akvarisztikai kereskedések mindegyike árusít legalább 2 féle vízelőkészítő szert:egy úgynevezett klórtalanítót, ami kivonja a klórt a csapvízből, a nehézfémeket megköti, található benne stresszoldó, és egy polimeres hártyát képes vonni a halak köré, ami megvédi sok betegségtől és szállítás során keletkezett mechanikai sérüléstől. A másik egy úgynevezett ´biokultúrát´ tartalmazó szer, mely egy kúra használatával jótékony batériumokat tartalmaz (mint a természetben) és megkönnyíti az akvárium természetes egyensúlyát kialakítani. Előbbít minden vízcserekor kell használni, utóbbit telepítésnél, és újratelepítésnél. Arról nem is esett szó, hogy a vízcserénél, a víz hányad részét kellene cserélni. Ugyanis a teljes vízcserék csak stresszelik a halat, és tönkreteszi a víz egyensúlyát. Egy akvárium kitisztítására alkalmas a só is, de legegyszerűbb és hatásosabb az ecet, mert nemcsak minden batériumot gombát eltávolít, de a zsíros ujjlenyomatokat is teljesen eltávolítja. A talaj vastagsága nem a víz mennyiségétől függ hanem, hogy akarunk e bele élő növényt telepíteni. Ha igen a gyökerezéshez legalább 3-4 cm aljzatra van szükség. Hőfokkal kapcsolatban: termosztátos fűtő nem létezik ekkora méretben, csak sima lapka, amit viszont nem lehet szabályozni, ergo túlfűtheti halainkat.. nem javasolt. S ha egy nyugodt pontra tesszük a medencét (nem napos, huzatos, mesterséges hőforrás mellé) akkor sem veszi át a szoba teljes hőmérsékletét, holott a trópusi halaknak 26C fok az optimális. Melegebb vagy hidegebb vízben többet stresszelnek, és áldozatai lehetnek stressz általi megbetegedéseknek. Az önök által tanácsolt akvárium karbantartási módszerekkel lehetetlen kristálytiszta vizet biztosítani, s evvel is csak sok-sok kezdő akvarista kedvét szeghetik. A világításról szó se esett, azt közölték milyen halat ne tegyünk bele, de arra nem adtak tanácsot hogy milyet lehet (csak a bettát említették). Véleményem szerint bettán kívűl egy halnak sem ideális a gömbakvárium, a nem megfelelő technikai felszerelés miatt illetve nem természethű a környezet, mivel ilyen kisméretű vízterületen csak a betta él meg: ázsiában ültetvényeken él kisebb tócsákban. Nap mint nap találkozom olyan emberekkel akik internetre hagyatkozva akarnak gömbakváriumot különböző trópusi halakkal, s semmilyen ész érv se hat rájuk, mivel úgy gondolják hogy ami az interneten van az szent és úgy van, amit a kereskedő mond az hamis, mivel ő csak el akar adni, hogy több bevétele legyen (ez nem igaz az alkalmazottra mert ugyanannyit kap ha elad egy gömbakváriumot vagy ha inkább lebeszéli róla a vásárlót, és semmit se ad el). Az ilyeneket ki nem zavarhatjuk, csak pár hét múlva visszatérnek meghazudtolnak, és elordítanak minket minden aljas pénzéhes gonosztevőnek (trágárabbul). S ez nagyon szomorú a halakra nézve, akik életüket vesztik, s ránk nézve, hogy nap mint nap ilyen atrocitást kell eltűrnünk."


Hát igen... Az a baj ezzel, hogy az 1-2 cm-es halak csapathalak, tehát nem lehet belőlük 2 db-ot tatrani.

Ha kevés a helyed, inkább szerezz be egy 54l-eset és tarts benne egy db hím sziámi harcoshalat :))

2011. szept. 26. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
17%

Hali,


Díszhalak? Nyugodtan tarthatod azt a 2 halat egy gömb akváriumban, semmi bajuk nem lesz. Arra figyelj inkább, hogy nehogy túl etesd őket, mer' megromlik a vizük és elpusztulnak. 3naponta elég ha adsz nekik enni.


Ez meg nem igaz, hogy rajban úszkál kivétel nélkül az összesen ;)

2011. szept. 26. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
0%
-en
2011. szept. 26. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem.
2011. szept. 26. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

köszi szépen :)

és mennyit kéne ezekből a kis halakból tartanom ahhoz, hogy jól érezzék magukat?

2011. szept. 26. 17:54
 7/10 Platypus ***** válasza:
Először is tudni kéne, milyen halakról van szó. Elevenszülőkből már 5-6 elég, más fajokból általában 8-10 a minimum. Viszont ennyi halnak már több hely is kell, a legkisebb nano halak(amik felnőttként is 2 centisek maradnak) 40 litertől tarthatóak, az átlagos kistestű rajhalak 60 litertől felfelé.
2011. szept. 26. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Tudni kellene, hogy milyen halak, és hogy mekkora a kifejlett méretük. (gondolom 1-2 cm-esen még nem kifejlettek)

Egy "átlag" akváriumi rajhalból 8-10 db a minimum létszám.

De vanna köztük, amik nem annyira igénylik a csapatot, vannak olyanok is, amik hajlamosabbak stresszelésre. Előbbinél 5-6 db ig le lehet menni, ha nagyon szűkös a hely, utóbbinál viszont 12 a minimum.

2011. szept. 26. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
28%
Jáá majdnem ugyanazt írtam, mint a legendás Platypus! :)
2011. szept. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Falun ***** válasza:

a gömb aksidba ültess egy szép kaktuszt.


tök jól néz ki!!!

2011. szept. 26. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!