Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Csak türelmeseknek! Azt...

Csak türelmeseknek! Azt hiszem magas a vizem PH-ja. Hogy tudom csökkenteni?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok és olvasok én utána meg ismerem az akvarista.hu-t is de akkor se értem. Nem boldogulok az akváriumommal, a zebradániókon és az ancin kívül minden kidöglik. Vettem Seachem teszteket (ilyen tapadókorongos és folyamatosan mutatja a víz PH-ját és ammóniáját) és eszerint valószínűleg magas a PH-m. 8 fölötti. Az ammóniatesztnek még kell egy kis idő de ha az is sok a vízben? Mit tudok csinálni? Van rá esély mert algásodok is. Mennek a heti vízcserék (nem mindig hetente, néha elúszok vele de általában), és nem etetek túl! Ezen kívül valami tanács?
2012. jan. 9. 12:08
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

Vegyél ozmó vizet, annak 5-ös a pH-ja, szóval ha állott csapvízzel kevered (ami kb. pH 8-as) megfelelő arányban, a kettő között bármilyen értéket beállíthatsz vele. Illetve vannak még ilyen pH csökkentő szerek is de azokat én még nem próbáltam.


A mérgező ammónia magasabb pH értékeknél lassabban alakul át nem mérgező ionokká, pH 6-os szinten viszont majdnem azonnal.


Az ammónia magas szintje ellen használj szűrést és baktériumkultúrát. Ha a halaid nagyon gyorsan lélegeznek, esetleg felmennek a víz tetejére levegőért, és/vagy vörösek a kopoltyúik biztos, hogy ammónia mérgezésük van. Ilyenkor csinálj sok vízcserét, használj bacikultúrát, a szokásosnál is kevesebbet etess és levegőztess sokat. Na meg reméld a legjobbakat, habár egy ilyen mérgezésből a halaknak kell akár egy hónap is míg regenerálódnak, már ha túlélik.


Ha esetleg kipusztulnak, akkor addig ne vegyél új halat, amíg be nem áll a baktériumszűrés: először az ammónia lesz magas, aztán ahogy az lemegy 0-ra, a nitrit szint ugrik magasra, de az is kb. ugyanennyi idő alatt lemegy. Ha az is nulla csinálj egy részleges vízcserét, és mehetnek a halak.

2012. jan. 9. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 Platypus ***** válasza: