Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Tényleg ilyen sok tesztre van...

Tényleg ilyen sok tesztre van szükség?

Figyelt kérdés
Ha valamennyire beáll az akvárium tényleg ilyen sokféle tesztre van szükség és mondjuk hetente kéne?(savasság,keménység stb) Vagy ez csak egy reklámfogás? (kezdő vagyok)

2015. júl. 19. 10:19
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha nem akarsz csinálni semmit a vízzel (lágyvizet hozzáadni, stb) akkor tök fölösleges méregetni a keménységet, meg a kémhatást, max 1-szer, kíváncsiságból lemérheted, hogy menni, (van is talán vagy 300 ft egy tesz) de igazából úgyis olyan lesz, amilyen.

És mivel kezdő vagy, biztos, hogy nem fogsz elkezdeni lágyítani.


Ami az ammónia, nitrit, nitrát teszteket illeti, ha jól beállt az akvárium, és óvatosan telepíted a halakat, arra sincs szükség, bár a kezdeti időszakban hasznos lehet, a pontos visszajelzés, mi hogy változik.

Meg lehet lenni nélküle.

2015. júl. 19. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Nem kellenek a tesztek.
2015. júl. 19. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Vannak olcsó tesztek, pl neptun, 300-500 ft, a keménység tesztjét sokan használják, változó, és állandó keménységet is mér.

Ph, ammónia, nitrit, nitrát, ezekből a csepegtetős tesztek jók, viszont 3000-4000 ft darabja, a neptunnak csak ph tesztje van, de nem jó, 7,5-ig mér csak.


Vannak még a növényezés tesztjei, amikkel a növényeknek hasznos anyagok szintjét ellenőrzik a komolyabb növényes akváriumoknál.


Én nem tesztelek régóta semmit, volt amikor teszteltem, de akkor sem az én tesztjeimmel, hanem lehetőségem volt oda adni valakinek, és azt tesztelte nekem, mondjuk sok értelme nem volt.


A jó tesztek drágák, egy akváriumon meg 1 db teszt árán is sokat lehet javítani, példa én 4000ft-on inkább veszek agyag talajt, tartalék fénycsöveket, növénytápot tárazok be, egyel komolyabb szűrőt veszek, bio szűrőanyagra költöm stb