Kezdőoldal » Állatok » Rovarok, ízeltlábúak » én még csak tanulom a méhészet...

én még csak tanulom a méhészetet nincsenek méhek de felvetődött bennem egy kérdés ezt mikor kell?

Figyelt kérdés
Ha átszeretnék költöztetni egy méh családot az egyik kaptárból a másikba mert nagyon rossz állapotban van de új lépeket és kereteket is raknák be a kaptárba akkor azt mikor kell elvégezni? vagy hogy kell elvégezni?
2013. okt. 27. 14:57
 1/5 A kérdező kommentje:
Az anyát átrakni és a méheket átrázni a keretekről?
2013. okt. 27. 14:59
 2/5 anonim ***** válasza:
Hello, én szintén kezdő vagyok, ezért nem is akarok hülyeséget mondani, viszont olvastam Örösi Pál Zoltán: Méhek között című könyvében róla. Utánanéztem, elég bonyolult volt, ezért inkább az oldalszámot adom meg: 233. oldal. Huhh! Remélem segítettem. :)
2013. nov. 23. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszi a választ!!Nekem is megvan a könyv csak még nem tartok ott...de mindenképp elolvasom.és neked vannak méhek vagy még csak az elméleti részt tanulgatod? :)
2013. nov. 24. 10:16
 4/5 szabóméhészet ***** válasza:

Tehát adott a helyzet a család most egy rozzant kaptárban telel.

Tavasszal meglesz a tisztuló kirepülés(február kb) majd ha az idő engedi akkor az első futó vizsgálat ideje(14-15 fok,fényes délben,csendes,napos idő)

Utána amikor még langyosabb lesz az idő(azaz már délelőtt 10-kor is 15-17 fok van,meg délután 4-kor is) sor kerül az első tavaszi részletes vizsgálatra.Ekkor szokás a kaptárt kitakaritani is(NB fekvők pl).

Fogod a rozoga kaptárt,elveszed a helyéről és a helyére teszed az újat.És szépen átrakod bele a családot.

Előny ha a kijáró kb ugyanott van és a szine is hasonlit.

Pár perc alatt végezhetsz vele,közben átnézed a fiast,megkeresed az anyát,felméred az élelemkészletet.