Kezdőoldal » Egészség » Egyéb kérdések » Parom 12 napja melyaltatasban...

Parom 12 napja melyaltatasban van, meddig tart az ebredes mert meg mindig nem tiszta es össze beszel mindent?

Figyelt kérdés
Parom 12 napig melyaltatasban volt, elkezdtek lassan ebreszteni, , tegnapelött nagyon nehezen erthetöen beszelt, össze vissza beszel ´örültsegeket, erti mit mondok de nagyon rossz sokkol engem hogy olyan mint egy gyagya nem normalis, meddig tart ez az ebredes? , remelem nem marad igy, motorbalesete volt. Sok mindene eltört, , de ebböl a komabol ha felkel tiszta lesz e agya, neme marad ilyen,? Ugy felek
2012. márc. 29. 09:09
 1/3 anonim ***** válasza:
az orvosok tudnak közelebbit mondani, motorbaleset után valószínüleg azok se. A kérdés az,hogy mennyire sérült az agya.
2012. márc. 29. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Az orvosok fel fogják mérni, mi történt. Türelem. Kérdezgesd őket.


Agysérülés (többnyire stroke, de sajnos agyrázkódás) következtében igen gyakori az afázia, azaz beszédzavar. Sajnos nem lehet kijelenteni, hogy ezt és ezt jelenti, mert a sérülés mértékétől függ és attól, mely agyi területeket érintette.

A felépülés lassú folyamat, logopédus, illetve foniáter szakemberek tudnak segíteni majd. Kérdezd az orvosokat, mondjanak ők többet, mert mindenkinél más és más ez az állapot.

Az érintett személy, ha afáziás, nem "gyagya" - felfogja az összefüggéseket, a realitást; a közlés képességét veszíti el.


Néhány tipp:

"1. Semmiképpen se mutassuk ki a beteg felé, hogy a kommunikáció néha nekünk is nehézséget okoz. Ha úgy érezzük, hogy tűrőképességünk határaira érkeztünk, inkább tartsunk rövid szünetet.

2. Legyünk türelmesek! Adjunk időt a betegnek, hogy megértesse magát velünk.

3. Ne kiabáljunk! Attól, hogy valaki afáziás, még tökéletesen hall, és csak még nehezebb helyzetbe hozzuk, ha felemeljük vele szemben a hangunkat.

4. Használjunk rövid mondatokat és egyszerű szavakat! Egyszerre csak egy dologról beszéljünk, méghozzá lassan és világosan.

5. Alkalmazzunk más kommunikációs módokat is: közlendőnket sokszor képekkel, írásos anyagokkal, gesztusokkal vagy hangokkal is remekül ki lehet fejezni. Léteznek külön erre a célra összeállított szólisták, kártyák, jeleket, képeket tartalmazó könyvek, illetve speciális miniírógépek elektromos kijelzővel és nyomtatóval.

6. Mindig a beteggel szemben álljunk, hogy egyszerre lássa a szánk mozgását, testbeszédünket, gesztusainkat.

7. Még akkor is fogadjuk el az általa használt szavakat és kifejezéseket, ha abban a formában nem léteznek, vagy helytelenek. Ha megértettük őket, másodlagos, hogy helyesen használta-e őket a beteg vagy sem.

8. Őszintén mondjuk meg neki, ha nem értjük, mit szeretne kifejezni.

9. Neki feltett eldöntendő kérdésekkel, netán „Igen” és „Nem” feliratú kártyák segítségével pontosítsuk, valóban jól értettük-e a beteget.

10. Ha az illető gondolkodása tiszta, mindenképpen vonjuk be az őt érintő beszélgetésekbe, döntésekbe. Eközben természetesen figyeljünk oda arra, hogy ne mondjunk olyasmit az állapotáról, amit esetleg nem az ő fülének szánunk.

11. Teremtsünk csendes, nyugodt környezetet a kommunikációhoz, mert a beteg is jobban fog tudni koncentrálni, ha nem vonja el a figyelmét semmiféle külső zavaró tényező.

12. Forduljunk logopédushoz, beszédterapeutához egyéb ötletekért!"


egyéb információk, hasznos dolgok itt: [link] [link]

2012. márc. 29. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

Szia.

Szeretnék érdeklődni hogy mi volt /van a pároddal azóta? Mennyi idő volt mire ujra a régi lett a beszédje? Meggyógyult?

2018. dec. 20. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!