Kezdőoldal » Egészség » Nők egészsége » Mit tehetnék? Már majdnem 3...

Mit tehetnék? Már majdnem 3 hete menstruálok! (Többi lent)

Figyelt kérdés

19 éves vagyok, szűz. Először 14 évesen jött meg de sosem volt rendszeres és normális mennyiségű menstruációm. Kezdettől fogva küszködök vele. Mint említettem, 14 éves voltam amikor először megjött, akkor megvolt normális mennyiségben, kb 5-6 napig majd elmúlt. Ezt követően egy teljes évig nem jött meg. Az akkori (gyermek)orvosom csak nyugtatott hónapokon keresztül hogy semmi baj, még nem állt be, de majd rendeződik magától csak várjak türelmesen és azt javasolta hogy ne forduljunk nőgyógyászhoz mert még nagyon fiatal vagyok és neki is ugyan ez lenne a válasza, hogy még nem állt be. Majd nagyjából egy évre rá az első menstruációmnak megint megjött, viszont nem múlt el egy hét után sem. Már a harmadik hét vége felé járhattam amikor vérzésem minden nappal egyre intenzívebb lett. Amikor elértem a három és fél hetet, már annyira véreztem hogy időm sem volt felöltözni tisztálkodás után, szállhattam vissza a kádba (hozzáteszem hogy nem csak intenzív, hanem darabos is volt már ekkor a menstruációm). Ezen a ponton döntött úgy édesanyám hogy ülünk be az autóba és megyünk a nőgyógyászati ügyeletre. Magam köré csavartam egy lepedőt és elindultunk. Amikor megérkeztünk az ügyeletes orvos és az ápolók azt hitték hogy szülök, de tisztáztuk velük hogy "csak" menstruálok. A nőgyógyásznak mindent elmondtam részletesen majd csinált egy hasi ultrahangot amivel megállapította hogy nagyon meg van vastagodva a méhnyálkahártyám és valószínűleg ez okozza ezt az intenzív, el nem múló vérzést. Hüvelyi vizsgálatot is szeretett volna végezni de ezt akkor még 15 évesen megtagadtam. Akkor írt fel egy Norcolut nevű hormon tablettát amit ott helyben bevettem (kora délután lehetett) majd estére teljesen elmúlt a menstruációm. Ezek után magához vett édesanyám nőgyógyásza majd szedtem a Norcolutot évekig kúra szerűen. Volt hogy a nőgyógyászom(aki magához vett) abba hagyatta velem, így próbált kísérletezni hogy vajon lesz-e változás, de nem változott semmi. Ugyan úgy megjött, nem múlt el, napról napra egyre intenzívebb lett szóval ugyan az a tortúra. Ilyenkor mindig újra elkezdtem szedni a Norcolutot. Hiába van már saját nőgyógyászom, az évek alatt több orvosnál is jártam hátha valaki tud segíteni vagy újat mondani. Szinte mindegyikük ugyan azon a véleményen volt, hogy a súlyom a probléma (túlsúlyos vagyok, számokat nem írnék le ha nem probléma). Új gyógyszert egyikőjük sem írt fel, azt tanácsolták fogyjak le és akkor megszűnik ez a probléma. Az egyik nőgyógyász (férfi) kiírt nekem egy koponya ct-t hogy kiderüljön nem-e az agyamban van a probléma mivel arra gyanakodott hogy egy tumor vagy ahoz hasonló dolog kelt ott egy olyan fajta nyomást ami felborítja a ciklusom. De a ct elvégzése során (szerencsére) nem igazolódott be a gyanúja. Amikor már egy kicsit idősebb lettem (17 éves) elmentem egy nő nőgyógyász magánrendelésére mivel tényleg nagyon szükséges volt egy hüvelyi vizsgálat elvégzése is hogy azt a problémaforrást is kizárhassuk és egy nő előtt egy fokkal kényelmesebbnek éreztem levetkőzni és megmutatkozni, ha már muszáj. A hölgy sem talált semmit. Mindezek után bele fáradtam abba hogy orvosról orvosra menjek. Csak szedtem tovább a Norcolutot mindig úgy ahogy a saját nőgyógyászom javasolta. Leszögezném hogy a fogyással próbálkoztam, többször is sikertelenül mivel a PCOS és az inzulinrezisztencia nagyon megnehezíti. (igen, ezeket a betegségeket is diagnosztizálták nálam az évek alatt). Jelenleg 19, már majdnem 20 éves vagyok és nagyjából 5 év alatt most (kb 3 héttel ezelőtt) fordult elő legelőször hogy a Norcolut szedése alatt megjött a menstruációm. Azonnal felkerestem telefonon a nőgyógyászom aki megnyugtatott hogy átütő vérzés előfordulhat, szedjem tovább a gyógyszert és majd szépen elmúlik. De nem így lett. Eltelt egy hét de még akkor sem múlt el és mint ahogy eddig mindig, napról napra egyre intenzívebb lett a vérzés. Amikor már második hete menstruáltam (tehát kb egy héttel ezelőtt) éjszaka arra keltem fel hogy borzasztóan görcsöl az alhasam. Vettem be gyógyszert de amíg nem hatott, elviselhetetlen volt a fájdalom. Olyan fájdalmat még sosem éreztem, ájulás közeli állapotban voltam. Apranax-ot vettem be ami kb másfél óra alatt oldotta a görcsöt így túléltem az éjszakát. Másnap bementünk a kórházba a nőgyógyászom szakrendelésére ahol megvizsgált, csinált egy hasi ultrahangot de cisztát vagy egyebet nem talált. Csak annyit látott hogy megint nagyon meg van vastagodva a méhnyálkahártyám. Valamint elmagyarázta hogy azért nem állítja meg a Norcolut a vérzést mert nincs elég ösztrogén a szervezetemben ezért most felírt egy Drovelis nevezetű fogamzásgátlót (még sosem szedtem fogamzásgátlót ezelőtt) ami új a piacon és bízik benne hogy ez majd beállítja a ciklusom. El is kezdtem aznap szedni tehát már több mint egy hete szedem, minden este 8 órakor kell bevennem és állandó jelleggel kell szednem, a tervezett menstruációm időszaka alatt is, csak akkor más színű tablettákat. Állítólag el kellett volna múlnia a fogamzásgátlótól a menstruációmnak de még mindig tart, már több mint három hete. Tegnap megint felhívtam a nőgyógyászom hogy egy hét alatt sem múlt el a vérzés, megnyugtatott hogy semmi baj, idő kell a gyógyszernek hogy átvegye az irányítást.

Mi tévő legyek? Már kezdek nagyon elgyengülni ettől a sok vérveszteségtől. Egyetemista vagyok de így alig bírok bejárni mivel most is az átlagosnál kicsit erőteljesebb a vérzés valamint a hasam is görcsöl amin a gyógyszer segít valamennyit de nem túl sokat. Teljesen kétségbe vagyok esve mivel már nem tudom kihez forduljak hogy végre elmúljon a menstruációm mert rengeteg kellemetlenséget okoz így hogy már több mint három hete tart. Kérlek segítsetek! :( A válaszokat előre is köszönöm!

19/l



nov. 5. 15:26
 1/6 anonim ***** válasza:
51%

Ehhez mindenkiéppen teljes nőgyógyászati kivizsgálás kell.

Itteni laikusok nem fognak tudni neked segíteni. :(

nov. 5. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Akkor forduljak még egy nőgyógyászhoz? Már annyinál jártam és a sajátom már nem akar tovább vizsgálgatni mivel most felírta a fogamzásgátlót hogy lássa segít-e vagy sem :(
nov. 5. 15:35
 3/6 anonim ***** válasza:
38%

Nem lehet könnyű.

A fogamzáagátló csak elfedi a problémákat. Igen, kellene egy olyan nőgyógyász, aki rendesen kivizsgál, és megtalálja a problémát.

nov. 5. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
27%

Oda van írva a probléma: PCOS és IR.

Azért vérzel hetekig, mert nincs ovulációd. Mikor már nagyon vastag a nyálkahártya, akkor a szevezet nem tudja fenntartani és lelökődik.

Más nem fogja helyrerakni a dolgokat, csak ha lefogysz. Ha IR-ed is van, akkor a Metformin segíthet a fogyásban, de diéta meg sport akkor is kell hozzá.

A fogamzásgátló mellé esetleg (amíg el nem múlik a vérzés) lehet adni vérzéscsillapító gyógyszert (nem hormon tartalmút).

nov. 5. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Mercformin XR-t szedek mióta diagnosztizálták nálam az inzulinrezisztenciát. Fogytam tőle pár kilót de nem számottevő mennyiséget.
nov. 5. 19:19
 6/6 anonim ***** válasza:
0%
Tartod a dietat is?Vagyis nem eszel cukros,fehérlisztes dolgokat?
nov. 7. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2023, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!