Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mi kell a személyi igazolvány...

Mi kell a személyi igazolvány cseréjéhez?

Figyelt kérdés

Hétfőn megyek új személyit csináltatni, már megvan az időpontom.

Mit kell magammal vinnem?



2012. okt. 12. 09:42
 1/9 anonim ***** válasza:

Régi személyi, lakcímkártya.

1500 Ft.

2012. okt. 12. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
a régi személyit
2012. okt. 12. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A régi személyi csak akkor kell, ha nem járt még le az igazolvány. Ha lejárt, akkor egyéb igazolvány kell - pl. útlevél vagy kártya jogosítvány. Ha egyik sincs, akkor a születési anyakönyvi kivonatod.
2012. okt. 12. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
34%

Mit kell magunkkal vinni a személyazonosító igazolvány igényléséhez?

Ha érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal vagy a személyazonosságát igazoló más érvényes okmánnyal (jogosítvánnyal, útlevéllel) nem rendelkezik, a kérelemhez be kell mutatnia:


1.a születési anyakönyvi kivonatot és a névviselés megállapítására alkalmas házassági anyakönyvi kivonatot;

2.a doktori cím viselésére jogosító okiratot;

3.külföldről hazatérés esetén a magyar állampolgárságot igazoló érvényes állampolgársági bizonyítványt, valamint a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt;

4.a bevándorolt, a menekült és a letelepedett jogállású kérelmezőnek a bevándorlási engedélyt, a menekültkénti elismerését igazoló okiratot, a letelepedett jogállást igazoló okmányt, továbbá a személyi azonosítót és a lakcímet igazoló hatósági igazolványt. .

Ha a kérelem benyújtásakor rendelkezik vagy a kérelmezést megelőző évben rendelkezett érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal vagy a személyazonosságot igazoló más érvényes okmánnyal és az adatokban nem következett be változás, akkor elegendő a korábbi állandó személyazonosító igazolványt (személyazonosságot igazoló más okmányt) bemutatnia. Ebben az esetben nyilatkoznia kell arról, hogy a bemutatott okmány a természetes személyazonosító adatokat, így különösen a családi és utónevet az anyakönyvi okmányokkal megegyezően tartalmazza, lejárt okmány esetén pedig arról is, hogy az adatokban nem történt változás. .


Fontos! Az okmányirodák az ügyintézés megkönnyítése érdekében a személyazonosító igazolvány igénylésekor általában minden esetben kérik a lakcímkártyát is.


Az új személyazonosító igazolvány iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg a meglévő személyazonosító igazolványt le kell adni az okmányirodán.


A cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt álló személy részére a törvényes képviselője kérhet személyazonosító igazolványt. Az okmányirodában a cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt álló személynek is meg kell jelennie. A törvényes képviselőnek a kérelemhez be kell mutatnia a gondnokság alá helyezést tanúsító jogerős bírósági határozatot és a törvényes képviseleti jogosultságát igazoló jogerős gyámhatósági határozatot, továbbá a saját személyazonosságát igazoló okmányt. .


A nemzetiséghez tartozó polgár családi és utónevét a személyazonosító igazolványba az anyakönyvi okiratban feltüntetett mindkét nyelven be kell jegyezni.


Személyazonosító igazolvány igénylése újszülött részére

A Magyarországon született magyar állampolgár újszülött állandó személyazonosító igazolványát a törvényes képviselő kérelmezheti a születést anyakönyvező anyakönyvvezetőnél. A kérelmet az anyakönyvi bejelentéssel egyidejűleg kell továbbítani. .


Az ideiglenes személyazonosító igazolvány

A jogosult részére - személyazonosító igazolvány iránti kérelmére - ideiglenes személyazonosító igazolványt kell kiadni, ha nem rendelkezik érvényes útlevéllel vagy kártya formátumú vezetői engedéllyel, és


1.állandó személyazonosító igazolványának érvényességi ideje lejárt, az igazolvány cseréjét kérte adatváltozás miatt (kivéve, ha az adatváltozást 8 napon belül bejelenti), vagy az igazolványt ellopták, elvesztette, vagy az megsemmisült (érvényességi ideje: 30 nap);

2.az állandó személyazonosító igazolvány - adategyeztetés vagy adatpontosítás miatt - átmenetileg nem adható ki.

3.Érvényességi ideje: az első esetben 30 nap, a második esetben 120 nap, és a második esetben egyszer ismételten kiadható újabb 120 napos érvényességgel. .

Kell-e fizetni a személyazonosító igazolványért?

A személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos eljárásokért fizetendő illetéket az eljárás megindítását megelőzően készpénzátutalási megbízás útján (csekken), vagy amennyiben az okmányirodán erre lehetőség van, az eljárás megindításával egyidejűleg bankkártyával vagy készpénzzel kell megfizetni .


Az illeték mértéke a kérelmező életkorától és az eljárás tárgyától függ.


Lehet az eljárás:


1.Illetékmentes (ingyenes),

2.1500 forint illetékhez kötött,

3.3000 forint illetékhez kötött.

Illetékmentes


1.a 14. életévét be nem töltött polgár személyazonosító igazolványa iránti kérelme, kivéve az elveszett, megsemmisült, megrongálódott okmány cseréje esetén,

2.a 70. életévét betöltött polgár személyazonosító igazolvány iránti kérelme, ha útlevéllel vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel nem rendelkezik. .

Egyéb esetekben az állandó személyazonosító igazolvány kiadására irányuló eljárás illetéke 1500 forint.


Ha az eljárásban az állandó személyazonosító igazolvány átmenetileg nem adható ki és ezért ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadása is szükséges, az eljárás illetéke összesen 3000 forint. .


Mi a teendő az igazolvány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése esetén?

A személyi igazolvány elvesztése, eltulajdonítása vagy megsemmisülése esetén három munkanapon belül fel kell keresni valamelyik okmányirodát (külföldön történő elvesztés esetén a külképviseletet), és be kell jelenteni a személyazonosító igazolvány elvesztését, ellopását, megsemmisülését. Ha a személyi igazolványt ellopták, a bejelentés a rendőrségi feljelentéssel teljesíthető Ha valaki elveszti a személyazonosító igazolványát, akkor helyette bármely okmányirodában újat kérhet (pótlás). Ez esetben a kérelmező elsősorban állandó személyigazolvány iránti kérelmet nyújt be. Az új személyazonosító igazolvány igényléséhez az alábbi okmányok, okiratok szükségesek:


1.érvényes útlevél vagy érvényes kártyaformátumú vezetői engedély (ez esetben a kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy az okmányokban lévő adatok az anyakönyvi adatokkal megegyeznek),

2.hatósági bizonyítvány a személyazonosító jelről vagy lakcímigazolvány,

3.doktori címet igazoló eredeti oklevél vagy hiteles másolata,

4.vesztés, eltulajdonítás esetén rendőrségi jegyzőkönyv, amennyiben a kérelmező rendelkezik vele.

Amennyiben az igénylő személyazonosításra alkalmas okmánnyal nem rendelkezik, vagy adataiban eltérés van, a kérelemhez be kell mutatnia:


1.születési anyakönyvi kivonatot (külföldön történő születés esetében a hazai anyakönyvezés során kiállított születési anyakönyvi kivonatot),

2.külföldi állampolgárnak a születési anyakönyvi kivonat hiteles magyar nyelvű fordítását,

3.névviselés megállapítására alkalmas házassági anyakönyvi kivonatot (külföldön történő házasságkötés esetében a hazai anyakönyvezés során kiállított házassági anyakönyvi kivonatot),

4.külföldön kiállított okirat esetében hiteles magyar nyelvű fordítást,

5.a doktori cím viselésére jogosító okiratot.

Ha a kérelmező a a kérelmezést megelőző évben rendelkezett érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal, vagy a személyazonosságát igazoló más érvényes okmánnyal, és az adatokban nem következett be változás, akkor a fenti okiratok helyett a korábbi állandó személyazonosító igazolványát, illetve személyazonosságát igazoló más okmányát kell bemutatnia. Ez esetben nyilatkoznia kell, hogy adataiban nem történt változás.


A kérelmező részére ideiglenes személyazonosító igazolványt kell kiadni, ha nem rendelkezik érvényes útlevéllel vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel, és állandó személyazonosító igazolványát eltulajdonították, elvesztette, vagy az megsemmisült. Az ideiglenes személyazonosító igazolvány érvényességi ideje ebben az esetben 30 nap.


Az állandó személyazonosító igazolvány kiadására irányuló eljárás illetéke 1.500 Ft illeték-csekken befizetve (Magyar Államkincstár Eljárási illetékbevételi számla) vagy bankkártyával befizetve az okmányirodában. Ha az eljárásban az állandó személyazonosító igazolvány átmenetileg nem adható ki és ezért ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadása is szükséges, az eljárás illetéke összesen 3. 000 Ft, illeték-csekken vagy bankkártyával befizetve.


Érvénytelen a személyi igazolvány, ha a személyazonosság megállapítására alkalmatlan, megrongálódott, ekkor új személyi igazolvány igényelhető.


Az elveszett, megrongálódott személyazonosító igazolványt pótoltatni azonban csak akkor kötelező, ha a polgárnak nincs érvényes útlevele, vagy érvényes, 2001. január 1-je után kiadott gépjárművezetői engedélye.


Mi a teendő a személyazonosító igazolványban szereplő adatok megváltozása esetén?

A személyazonosító igazolvány adataiban bekövetkezett változásokat 8 napon belül be kell jelenteni az okmányirodán. A bejelentéshez szükséges:


1.a lecserélni kívánt személyazonosító igazolvány, annak hiányában útlevél vagy jogosítvány (2001. január 1-je után kiadott);

2.az illeték befizetésének igazolása (vagy amennyiben az okmányirodán lehetőség van rá, az illeték készpénzzel vagy bankkártyával is megfizethető) ;

3.a lakcímigazolvány;

4.a változást igazoló okirat(ok).

Mit kell tenni, ha a személyazonosító igazolvány érvényessége lejárt, vagy le fog járni?

Ha az állandó személyazonosító igazolvány le fog járni, annak cseréje 60 nappal az érvényességének lejárta előtt kérhető az okmányirodán . Az ügyintézéshez szükséges a régi személyazonosító igazolvány és 1500 forint illeték befizetése .


Ha a személyazonosító igazolvány érvényessége már lejárt, és a kérelmező rendelkezik érvényes útlevéllel, vagy 2001. január 1. után kiadott (kártyaformátumú) jogosítvánnyal, ebben az esetben az útlevelével vagy jogosítvánnyal, továbbá a lejárt személyazonosító igazolványával kell felkeresni az okmányirodát, ahol a fentebb leírt eljárás szerint lehet az okmány cseréjét kérni (az illeték 1500 forint).


Ha a kérelmező nem rendelkezik más, érvényes személyazonosításra alkalmas okmánnyal, az eljárás során be kell mutatnia a születési anyakönyvi kivonatát, adatváltozás esetén az azt igazoló okiratot (pl.: névváltoztatási okiratot vagy a házassági anyakönyvi kivonatot). Szükséges továbbá a lejárt (régi) személyazonosító igazolvány és ezen kívül - mivel ilyen esetben először ideiglenes személyazonosító igazolványt állítanak ki - 3000 forint illetéket is le kell róni.


A régi személyazonosító igazolványomban szerepel a címem, mi történik, ha elköltözöm?

A régi személyazonosító igazolványban érvénytelenítik a címet, és az új címéről lakcímigazolványt állítanak ki, de személyazonosító igazolvány - az új cím bejegyzése nélkül - továbbra is érvényes marad, azt nem cserélik le.


A személyazonosító igazolvány átvétele

Az állandó személyazonosító igazolványt a kérelmező választása szerint:


1.postai úton továbbítják, vagy

2.a kérelmező személyesen átveheti az okmányirodán.

Személyesen kell átvenni a személyazonosító igazolványt, ha az eljárás során ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadására került sor, vagy a kérelem benyújtását követően az ügyfél birtokában maradt a korábbi, még érvényes állandó személyazonosító igazolvány.


Utazás az Európai Unió országaiba személyi igazolvánnyal

Magyar állampolgárok érvényes személyazonosító igazolvánnyal is utazhatnak az EGT-államokba, illetve azokba a nem EGT-államokba, amelyekkel Magyarország nemzetközi szerződést kötött, vagy az adott állam belső joga azt biztosítja .


Azoknak az államoknak a listája, ahová személyi igazolvánnyal is utazhatunk, a Külügyminisztérium honlapján találhatók.


A személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatban eljáró hatóságok

A személyazonosító igazolvánnyal összefüggő hatósági ügyben első fokon a körzetközponti jegyző (okmányiroda), illetve a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala jár el.


Miről dönthet az okmányiroda?

1.Dönt a személyazonosító igazolvány kiadásáról, kiadásának megtagadásáról, valamint a személyazonosító igazolvány visszavonásáról;

2.Dönt a talált személyazonosító igazolvány visszaadásáról;

3.Továbbítja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának a személyazonosító igazolvány kitöltéséhez szükséges adatokat;

4.Intézkedik a személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés során tapasztalt, vagy a polgár által bejelentett adatváltozásnak, adatjavításnak a személyiadat- és lakcímnyilvántartáson történő átvezetéséről;

5.Értesíti a személyazonosító igazolvány találásáról, elvesztéséről, ellopásáról, megsemmisüléséről, leadásáról, visszavonásáról és megsemmisítéséről a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát.

6.Kezeli a személyazonosító igazolvány kiadásának megtagadásával, a személyazonosító igazolvány visszavonásával, valamint leadásával kapcsolatos alapiratokat, továbbá gondoskodik meghatározott iratok továbbításáról .

Mikor tagadhatja meg az okmányiroda az igazolvány kiadását?

Az okmányiroda (vagy a Központi Okmányiroda) az állandó személyazonosító igazolvány kiadását megtagadja, ha:


1.a kérelmező állandó személyazonosító igazolványra nem jogosult;

2.a kérelmező - a jogszabályban foglalt kivétellel - még érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik, s annak adataiban nem történt változás.

Mikor vonhatják vissza az igazolványt?

A magyar állampolgár, a bevándorolt, a letelepedett és a menekült jogállású személy lakóhelye szerint illetékes okmányiroda a személyazonosító igazolványt visszavonja, ha:


1.a személyazonosító igazolványt jogosulatlanul használták fel vagy meghamisították;

2.a magyar állampolgár, illetőleg a bevándorolt. letelepedett vagy menekült jogállású személy az arra való jogosultság megszűnését követően az állandó személyazonosító igazolványt nem adta le .

2012. okt. 12. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, igazából én is utánanéztem, de azt írták, hogy kell a régi személyi+1500Ft és a 3000 forint befizetéséről a bizonylat. Ezt a bizonylatot nem értettem, minek.
2012. okt. 12. 11:05
 6/9 anonim ***** válasza:
Valószínűleg a kezedbe nyomnak egy 1500-as vagy 3000-es csekket, amit befizetsz a postán, és visszaviszed a befizetett csekket. Ez a a bizonyos "bizonylat."
2012. okt. 12. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

De van ahol helyben az irodában is lehet fizetni.

Akkor kell duplán fizetni 3000-et, ha ideiglenes személyit is kiállítanak.

Ha egy évnél nem régebben járt le a személyi, vagy más a személyazonosság igazolására alkalmas igazolvány (útlevél, kártya formátumú jogosítvány), az is elég. (Nyilván, ha még nem járt le, az a legjobb. Egy hónappal a lejárat előtt mindenképpen menj el, mert 30 nap a határidő.)

Ha egy évnél régebben járt le, akkor anyakönyvi kivonat is kell.

2012. okt. 12. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
a régi személyi igazolvány, lakcímkártya, születési -és házassági anyakönyvi kivonat. 1500 ft minden esetben
2012. okt. 16. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Azt értem, mi az a bizonylat. Csak azt nem, hogy ha neten kértem időpontot, akkor honnan lenne csekkem???


Valamint ha odamegyek reggel 8-ra, mert mondjuk akkor van időpontom, és mondjuk akkor nyomják a kezembe a csekket, akkor még rohanjak el a postára és vissza? Miért nem tájékoztatják az embert előre?

Mire van a netes időpontfoglalás, ha amúgy is be kell menned a csekkért??

2012. okt. 17. 09:40

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!