Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Németországban romlott az...

Németországban romlott az életszínvonal az utóbbi években?

Figyelt kérdés
2009. aug. 30. 11:51
 1/8 anonim ***** válasza:
sokat+a munkanélküliség is nőtt.rengeteg régen nagyon stabilnak számító gyár,cég ment csődbe,vagy szűkíteni kényszerültek a büdzsén.(nem terjeszkedhettek tovább stb..)..
2009. aug. 30. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
76%
Igen. Szegények most már nem tudnak elmenni egy nyáron háromszor nyaralni, hanem csak egyszer. Ennyiben romlott az életszínvonaluk. Nagyon sajnálom őket.
2009. aug. 30. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

nyilván relatív h.mit jelent az h. "romlott".de igenis a régi színvonalhoz képest visszaestek.


1.voltam

2009. aug. 30. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
és mi ennek az oka?
2009. szept. 1. 16:28
 5/8 anonim ***** válasza:

Mondhatnám azt, hogy oka a gazdasági világválság, de azért megpróbálom kifejteni kicsit. Németország elsősorban egy exportorientált ipari ország (vegyipar, gépipar). Abból van több pénze, mint másoknak, hogy előállít magának is, és a felesleget eladja. Ilyen például a fogkrém, tisztítószer, HILTI gépek, a világ legjobb traktorai, és ami a legtöbb hasznot termeli, az autóipar (Opel, VW (Audi, Skoda), Mercedes, BMW, Porsche). Tehát ezekből lett gazdag Németország. És mi az oka a drasztikus visszaesésnek?

Azt tapasztalom sajnos, mint német és magyar érdekeltségenél dolgozó mérnök, hogy a hallomásból ismert német precizitás nem létezik ma már. A termékeik egyre versenyképtelenek. Sok német órát, fúró készletet, DVD lejátszót, ...etc. birtokoltam már, ami alig ütötte meg a kínai piac színvonlát. (persze annál lényegesen drágább volt). Valaha az emberek, ha több pénzük volt, megvették a drágább német termékeket, mert az garanciát jelentett. Ma csupán az, hogy valami német, nem jelent semmiféle garanciát. (én már sajnos HILTI-ben is csalódtam)

Az autópiac két problémával is szembesülni kényszerül. Egyik a fent említett minőségcsökkenés. A stuttgarti Mercedes gyárnak annyi pénze sincsen ma, hogy egy kecskeméti gyárat felépítsen, ahol aztán az itteni pénz feléért dogoztathat. Szinte minden ismerősömet leépítették már a Mercedestől. Ennek egyik fő okaként a C osztály darabjait látom, aminek hatására egy reális német manapság azt mondja, hogy a Mercedes egy scheisse, ugyanis többet voltak szervízben, mint utakon. A Mercedest itt már csak azok veszik, akik mutatni akarják, hogy igazi német hazafiak (de mivel a pénz is kevesebb, egyre kevesebben vesznek sok pénzért szrt). A gyár egyetlen szerencséje, hogy még a csőd előtt kihozta a SMART-ot, ami nagy siker lett, és megmentette a teljes csődtől. A BMW hasonló cipőben jár, de őt még nem sz@rozták le. Még nem olvastam olyan tesztet BMW-kről, ahol dícsérték volna. Mindenhol arről beszélnek, hogy nem találja az egyéniségét, nem találja az útját. Most a Mercedessel közösen fejlesztik az új motrot az autókba, hogy így is pénzt spórolhassanak. Ezek az autók nagyon drágák, és nem adják a kívánt minőséget, ezért egyre kevesebben veszik őket. Az utóbbi évek egyetlen sikeres autó cége, a Volkswagen csoport. Ha egy németet ma megkérdezel, milyen autót akar venni, akkor egész biztosan Audit vagy VW-t fog mondani. Ha gazdagabb német, akkor Audit, ha átlagos akkor VW-t. És ezekből van a legtöbb az utakon egyébként. Mindezt a gazdasági válság azzal fejeli meg, hogy még hitelt sem lehet kapni az új autódhoz, így még kevesebben veszik meg. A német kormány tavaj hozott egy határozatot, az autóipar támogatása érdekében. Ha volt egy öreg autód, és újat akartál venni, akkor az öregért kaptál 2500 eurót, és vehettél bármilyen újat. Érdekes jelenség, hogy ennek köszönhetően ma több Dacia fut egy Stuttgart vagy München utcáin, mint egész Magyarországon együttvéve. Ugyanis nem volt olyan kikötés, hogy nem vehet 3000 euróért Daciát, ezért azt vette. Merkelt sok támadás érte emiatt, Ő pedig azzal védekezett, hogy majd ha ezek tönkremennek, a németek gyártják bele az alkatrészt...

Első autóm egy 2006-os, új Suzuki Swift volt. Azóta feleségem vett egy Audi A3-t. A Suzuki 1.3, az Audi 1.6-os motorral. Ha a neveket megcserélnénk rajtuk, egyértlemű lenne a Suzuki fölénye. Velem csak az mondatja, hogy közel egy kategória, hogy mégiscsak Audi van ráírva. A kis Suzuki sok tekintetben magasan megveri.

Nos! Mintha mindez mindez nem lenne elég, még tény, hogy a Bosch, a Siemens, a Deutsche Telekom.... etc. mind leépítenek Németorszgában. Az Ericsson az alkalmazottak felét bocsátotta el pár év alatt, míg Budapesten folyamatosan fejleszti és bővíti mind az alkalmazotti, mind a technikai infrastruktúrát. Állítólag, valaha egy rossz mosógépet kicseréltek volna Németországban még aznap. Manapság, egy !!!hónapig!!! hazavittük a szennyest anyámékhoz mosni, mert "be kellett szerezni" egy alkatrészt, ami a gyárnak sem volt. Egy új, garanciális mosógéphez!!! Nos, ezért csökken a német életszínvonal, és teljesen indokoltan.

2010. febr. 3. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
nagyon köszönöm a válaszodat!:)
2010. febr. 3. 19:23
 7/8 anonim ***** válasza:
23%
Nem romlott.
2010. febr. 23. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Az utolsó előtti kommentelőt valami súlyos elbocsátás érhette :D nagyon berághatott a németekre :DDD

Én is készülök majd külföldre, később műszaki irányban remélem majd nekem bejön, BAYERN, MERCEDES POWA Tschüss! :D

2010. márc. 6. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!