Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Hogyan lehet kerékpárvázat...

Hogyan lehet kerékpárvázat hegeszteni?

Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy vastelepről beszereznék egy-két vázat és azokból raknék össze egy - a saját igényeimhez igazodó-vázat. Semmi extra felszerelésem /védőgáz, stb.../ nincsen itthon, csak egy alap hegesztőtrafó. Lehetséges alap hegesztéssel megoldani ilyet?

2015. márc. 19. 21:19
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Ilyen "szaktudással" leginkább sehogy.
2015. márc. 19. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 bor zoltán válasza:
nem mert a bicikliváznak tul vékony a fala
2015. márc. 19. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

vékony a váz anyaga a trafóhoz,úgy kilyukad mint a sz&r.

Láng vagy Awi géppel lehet ezt csak.

2015. márc. 20. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!


A régebbi vázak nem hegesztéssel, hanem keményforrasztással készültek. Az újak spec. hegesztéssel, és okvetlenül nem fogyóelektródás ("alap") hegesztő eljárással.


Üdv R.

2015. márc. 20. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat.

Gondoltam a zárszelvények használatára is, de akkor lenne vagy 40 kg a váz :)

Egyébként ún. Tadpole bike-ot szeretnék...

Szívesen fogadok ötleteket.

2015. márc. 22. 20:21
 6/6 anonim ***** válasza:

Én bírnék vele, de én hegesztő vagyok. Mindenesetre nem állnék neki trafóval szenvedni, túlságosan fogyna vele a vágókorong... Szaggatnod kell az ívet, és nem árt, ha valami különösen jó ívtartású, emellett jó ütőmunkájú rutilos, esetleg rutil-cellulóz elektródát szerzel be. De nem úszod meg a rengeteg gyakorlást. Meg persze jobb lenne hasonló vastagságú lemezt szerezned, lehetőleg újonnan, hogy ne kelljen már többet csiszolni rozsdát vagy festéket mint gyakorolni a hegesztést. Meg kell tanulnod szép, 30 fokos leélezést köszörülnöd úgy, hogy 1mm orrész maradjon. Meg kell tanulnod akkora illesztési hézagot állítani, hogy pont a megfelelő mélységbe kerüljön az elektróda a vastagságánál fogva. Meg kell tanulnod normális fűzővarratokat készíteni, hogy munka közben ne húzódjon össze a gyökhézag. Meg kell tanulnod a helyes varratsorrendet, hogy minél kisebb legyen a "vetemedés", vagyis a szerkezeti szöghiba. Meg kell tanulnod helyesen visszaköszörülni az addig elkészült varratot és tiszta, tömör újrakezdést alkotni rá. Meg kell tanulnod zsigerből irányítani az ömledéket úgy, hogy a varrat mindkét oldalon az előre eldöntött domborulattal és szélességben sikerüljön, bármi is van. És vagy megpróbálod két sorban csinálni a vékony anyagot (sokkal vékonyabb, fajlagosan jóval drágább elektródával), vagy egy sorban megoldod úgy, hogy egyszerre figyelsz a két oldalra.


Miért fontos ez? Egyrészt nem szeretnéd, ha a festékre kéne bízni a vízhatlanságot... Másrészt ha egy száguldó, döcögő izén kell egy emberi testet szállítanod, akkor a minimum, hogy mentes a varrat mindenféle feszültséggyűjtő helyektől, az anyagminősége kicsivel jobb is az alapanyagénál, fagyban is bőven elég szívós marad (ütőmunka), és tudnod kell, milyen változások mennek végbe az alapanyagban a hőhatásövezetben, ehhez pedig tudnod kell az alapanyag összetételét.


Ebből nagyjából semmi nem teljesül.

2015. márc. 23. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!