Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Szerintetek a Minecraft ki...

Szerintetek a Minecraft ki fog menni valamikor a divatból?

Figyelt kérdés
Nem sok olyan összetett kocka építgetős játékot ismerek mint a Minecraft. Egy idő után elavul majd, vagy esetleg kijön a "folytatása"?

2017. jan. 16. 17:26
 1/5 2*Sü ***** válasza:

Biztos, hogy ki fog menni a divatból. Nem gondolom, hogy 1000 év múlva is még ez lenne az egyik legismertebb játék.


A Minecraft nem egy túl jó játék. Mármint programozás szempontjából. Eléggé pazarlóan bánik az erőforrásokkal. Egy alkalmasabb programozási nyelvben, jól megírva egy játékot ennél sokkal többet ki lehet hozni ebből a játéktípusból. Pl. a Lego World anno jó próbálkozás volt. Csak valami hiányzik a konkurensekből. A Minecraft valahogy a pixeles, túlságosan is szögeleget grafikájával visszahozta a retro érzést a játékokba, ahol nem a grafika számít, nem a látvány, hanem az élmény. Illetve valahol sikerült eltalálni egy nagyon jó atmoszférát, ami körülvesz a játékban. Illetve a múltja, az ismertsége, az ezernyi mod hozzá elég nagy erőt képvisel, pláne így, hogy a Microsoft felvásárolta. De biztos, hogy előbb-utóbb lesz, aki megtalálja a megfelelő elegyet, és a Minecraftnál jobb játékot hoz össze, ami el is terjed. Én tíz évet sem adok arra, hogy megjelenjen egy jogos trónkövetelő ebben a játéktípusban.

2017. jan. 16. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
Az előttem szólónak teljesen igaza van, de én azt sem tartom kizártnak, hogy a Minecraftnak jön ki egy teljesen újragondolt, felújított változata valamivel jobb grafikával és a frissítésekhez képest merő új és hatalmas újításokkal. Ilyenről eddig soha nem esett szó tudtommal a fejlesztők körében, de őszintén szólva szerintem nem vagyok egyedül azzal a véleménnyel, hogy a minecraft frissítések gyakorlatilag egyre jelentéktelenebb újdonságokat hoznak be. A frost & burn update-tel bejött egy új zombie fajta, a husk. Kicsit változtattak a kinézetén, a hangján és támadáskor éhséget okoz, de szerintem túlzás új mobnak nevezni. Ugyanez a helyzet Mr. Stray-jel, aki ugyanolyan csontváz új skinnel és effektes nyílvesszővel... nagy ügy. A hat alapvető mob, a zombi, csonti, bumm-bumm csávó, a boszorkány, pók és a (sl)enderman teljesen jól elkülöníthető skinekkel, képességekkel és tulajdonságokkal nagyon változatos élményt nyújtanak. A többi mob is elég jól ki van találva, de azóta semmi új. Aztán jött a legutóbbi frissítés. Sok jó dolgot behoztak a játékba, de nagyon sok dolog van, amit szerintem égető lenne fejleszteni, de nem teszik. Betették a játékba a pajzsot és azóta se lehet fejleszteni gyémánttal, vagy ilyesmi, meg hiányolom a legalapvetőbb berendezési tárgyakat, mint szék, asztal, esetleg szekrény, ilyesmi. Aztán állítólag az 1.12 frissítés csak olyan fejlesztéseket fog hozni, amik szinte feleslegesek. Persze vannak nem rossz ötletek, de hogy a magma blokk is örökké égjen, ha meggyújtod, mint az alvilági kő... szerintem annyira hót' mindegy. Fejlesztett note block... nagy kunszt, hangtalan dugattyúk... őszintén szólva kicsit lelombozó, amiket hallani róla, persze majd meglátjuk, mi lesz valójában. Egy szó, mint száz, a fejlesztők nem akarják, hogy megunjuk a játékot, úgyhogy szerintem lesznek még itt meglepetések.
2017. jan. 17. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Az alap Minecraftot mindig is lassan fejlesztették, még mikor nem volt ismert akkor is, egyszerűen nem volt szükség többre. Az 1.8 óta viszont elég nagyot ugrott magához képest, szóval egyértelmű fejlődés van. Az erőforrás pazarlással meg nincs probléma, mert az alap játékot röhögve bírja és csak annyi dolga van.


A modok behoznak mindent ami szemszájnak ingere, akinek bármi hiányzik belőle ezekkel megtalálja. Viszont a túl sok modot már nehezen viseli a játék szerkezete, amit a hobbimodderek próbálnak kiküszöbölni, vagy sikeresen vagy bughalmazokkal. A Mojang és a Microsoft soha nem fogja hivatalosan támogatni a modokat, mert ahhoz garantálniuk kellene a stabilitást, márpedig ennyihez nem tudják, hétvégi programozók kreálják nagy részét, újra kellene írni a játékot is hozzá. Így maradni is fog jó ideig még ez a félmegoldás. Végül is működik.


Nem fog kimenni a divatból, a végtelen szabadság, az "élet", a végtelen lehetőségek, a való életből való elzárkózhatóság, saját magad ura lehetsz a játékban, emiatt a feeling miatt nem igazán fog leszakadni róla egy bizonyos réteg sose. Ugyanaz adja a függőségét, mint a Second Lifenak vagy a WoW-nak.

Ennek pont az adja a végtelen szabadságát, hogy egyszerű. A végtelenül buta szerkezete, az hogy pixelenként, blokkonként építhetsz magadnak mindent, alapoktól. Ezt lecserélhetjük modernebb, csicsásabb variációkra, de azzal együtt mind-mind korlátok is jönnek majd. Pont ettől lett ez kiemelkedő, hogy korlátmentes.

Ezer féle irányba lehetne még elvinni, de ilyen jó másik sose lesz, legfeljebb másabb és az újdonság varázsa miatt élvezetesebb egy ideig.

Én azon csodálkozom ehhez 2011-nek kellett eljönnie, hogy egy ilyen játék megszülessen, pedig a végtelenül egyszerű megvalósítása miatt már 10-15 évvel korábban is megszülethetett volna.

2017. jan. 23. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 2*Sü ***** válasza:

> Az erőforrás pazarlással meg nincs probléma, mert az alap játékot röhögve bírja


Már amelyik processzor és videókártya. Jobb erőforrás gazdálkodással – mondjuk eleve a Java nem a legjobb platform játékírásra – röhögve bírná egy olyan gép is, amin most döcög. Lehet, hogy egy modokkal telepakolt kliens röhögve bírná, amin ma csak döcög.


Amúgy ha meglesed a Windows 10-es változatot, amit már C++ -ban írtak meg, látható mennyivel pörgősebb a chunkok generálása, betöltése, renderelése. Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=dKgQwaKQ87Y


> A Mojang és a Microsoft soha nem fogja hivatalosan támogatni a modokat, mert ahhoz garantálniuk kellene a stabilitást, márpedig ennyihez nem tudják, hétvégi programozók kreálják nagy részét, újra kellene írni a játékot is hozzá.


A Mojangnak anno volt terve egy mod API létrehozására. De ezzel nem csak az a gond, hogy garantálni kellene a stabilitást. Miért kellene egyébként? A probléma más helyen keresendő. Egyrészt rendbe kellene tenni a jelenlegi kódot. Azért vannak benne meredek dolgok. (Pl. a képkeret egy Entity osztályból származik, kód szintjén közelebbi rokonságot mutat egy NPC-vel, mint egy blokk elemmel. Aztán ki kellene dolgozni egy tisztességes API-t. Vannak tisztán kliens oldali modok, meg tisztán szerver oldali pluginok, meg van a kettő keveréke. Ehhez ki kellene dolgozni valami normális kommunikációs rendszert amiben az alap szerver kommunikál a szerver oldali modokkal, a szerver oldali modok kommunikálnak egymással, a kliens oldali modok kommunikálnak a szerver oldali társukkal, a kliens oldali modok az alap klienssel, a kliens oldali modok egymással. Mindezt Java-ban. Nagy falat, kvázi az egész rendszert kellene az alapjaitól újratervezni. Erre lusták voltak, maradtak mindenféle verziófüggő hackek, egymással inkompatibilis modok, gányolás az alap kliens osztályaival, gányolás a szerver oldalon.


Persze voltak partizánakciók. A Bukkit jó kezdeményezés volt. Tulajdonképpen a Mojang oldaláról is indult az egész, de kvázi szakadár projektté vált. Megtűrték. Hivatalosan nem támogatták, főleg jogi problémák miatt, de nem is tiltották. Kvázi kiskapu volt a rendszerben. Anno volt szó olyanról is, hogy esetleg egyesítik az alap Minecrafttal, kvázi hivatalossá teszik a dolgot, de végül is ez nem történt meg.


Van még egy veszélye a modolásnak. A kliens oldali modok kvázi Java kódok. Tulajdonképpen azt csinálnak, amit akarnak. Simán lehet írni egy olyan modot, ami látszólag egy minimap, de közben bitcoint bányászik, DDoS támadást indít, kéretlen leveleket küld, stb…


Előbb-utóbb viszont muszáj lesz hivatalos mederbe terelni az egészet, mert egyrészt igény van rá, és ezt nem lehet megszüntetni, legyinteni rá. Másrészt a helyzet sokkal rosszabb így, mint amilyen veszélyei lennének egy hivatalos mod API-nak. És lehet ez is lesz végül a veszte, hogy nem merik meglépni, nem fektetnek bele elég időt, energiát, vagy túl későn lépik meg. (Hasonlóan ahhoz, ahogy az IWIW veszte is részben az alkalmazások támogatásának elkésettsége lett. Persze így is halálra volt ítélve egy nemzetközi konkurencia mellett, de talán egy évvel tovább húzta volna.)


> Én azon csodálkozom ehhez 2011-nek kellett eljönnie, hogy egy ilyen játék megszülessen, pedig a végtelenül egyszerű megvalósítása miatt már 10-15 évvel korábban is megszülethetett volna.


A megvalósítás korántsem egyszerű. Gondolj bele. Egy chunk 16*16*256 = 65536 blokkot tartalmaz. (Némi trükkel nem kell mindegyiket átküldeni, elég csak átlagosan a felét.) Egy alap 10 chunk „sugarú” látótávolságban 21*21=441 chunk van. Ez 441*65536 = 28 millió blokk, aminek van jó pár tulajdonsága. Interakcióban is állanak egymással. Ráadásul simán lehet, hogy a jó részük még csak nem is egy 12 háromszöggel leírható kocka, hanem összetettebb szerkezetű.

2017. jan. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Első generációs Pentiumon fut 32 chunkos látótávval max grafon, kreatív repüléssel megy a generálás folyamatosan. És ez manapság már egy elég bóvli gép.

Tudom milyen egy pörgősebb gépen, nyomattam annak idején szervert, de erről a játékról bőven kijelenthető, hogy a szaron is elfut.


Hivatalos modtámogatásról már volt szó tavaly, tavalyelőtt is, semmi nem lett belőle. A modpackokat most nagyjából felkarolja a Curse, ismertek a készítők, valamennyire garantált lesz a biztonság is, aki az internet mélygödreiből kotorászok modot, az meg belefuthat kártékony kódba akármikor később is, mint ahogy minden játéknál.

2017. jan. 24. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!