Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Opel Astra F - tudnátok...

Opel Astra F - tudnátok segíteni, tanácsot adni?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Nemrég vettem egy 1992-es 1.6-os 8 szelepes Opel Astra F-et.

Lenne pár kérdésem vele kapcsolatban.


1: Budapestről hoztuk haza az autót Miskolcra. A vízhőfokmérő skálázása 90-110 fok. Bp-ről Miskolcig (egyéb kitérőkkel kb 200 km táv) a mutató meg se moccant a 90 fok alatti vonalról, fűtése elég bitang. Lehet szó termosztátcseréről, vagy csak az óracsoportja más? Valószínű, hogy cserélve lett a műszerfal, mert ebben már van fordulatszámmérő.


2: Kivillogtattam a check engine-t, lambdaszonda/befúvásjel - keverék túl sűrű, ezt dobta ki. Lambdaszondacserés lenne? Vagy ez konkrétan mit jelent?


3: Az eladó 20 liter körüli üzemanyagot mondott, mikor Bp-ről elindultunk. Miskolcon a piros egység fölött volt egy kicsivel az üzemanyagszint mérő, ez jó fogyasztás, vagy nem annyira? Ha nem, mik a lehetséges okok?


4: A hétvégén tankoltam bele, párommal kicsit autókáztunk a Bükk hegységben. 25 liter alatt mutatott kicsivel a mérő, kb 70-80 km lett vele megtéve, mert másnap boltoztunk is vele ugyanabból az üzemanyagból. Piros fölött jár picivel a mutató (volt még az előző tankolásból is benne, a Bükközés előtt majdnem 10 litert tettünk bele).

Hogyan lehet a legkönnyebben, viszonylag pontosan fogyasztást mérni?


5: Mik azok, amiket ilyenkor, mikor másik autót vesz az ember, ajánlatos cserélni? Nagyjábóli árakat tudtok mondani?


Nagyon köszönöm, ha végigolvastad a kínjaimat, életem első autója, nő vagyok de remélem nem röhögtök ki :D Szeretnék érteni hozzá, tanulni, "felnőni" az autómhoz. A segítségeteket előre us hálásan köszönöm!!

Szép napot Mindenkinek!!


2018. márc. 26. 18:47
 1/2 A kérdező kommentje:
Elfelejtettem megírni, benzines autóról van szó. :)
2018. márc. 26. 18:48
 2/2 anonim válasza:

A fogyasztás legpontosabb mérése: teletankolod, napi km-számlálót lenullázod. Autózol vele amíg a piros mezőbe nem ér a szintjelző (vagy ha nem akarsz egy tanknyit várni akkor tegyél meg pl. 10-20-25-40-50 km-t) majd ismét, lehetőleg ugyanannál a kútnál azzal a pisztollyal megint teletöltöd. A megtett km-t elosztod 100-zal (ha többet mentél 100-nál) és a tankolt litert pedig elosztod azzal a kapott, a megtett km századával. Ha kevesebbet mentél akkor a beletankolt üzemanyagot annyival kell szorozni ahánnyal a km-t ahhoz, hogy 100 km-t adjon ki. Ennél pontosabb nincs.

A lambda-szonda/befúvásjel dús keverék...ez azt jelenti, a keverék (benzin-levegő aránya) benzinben (túl) dús. A motor ezt akkor teszi (dúsít) ha pl. a motorvezérlő elektronikának (anyósülés küszöbénél alul elől a műanyag burkolat alatt van de ne piszkáld) a szívócsonk hátulján lévő hűtőközeg/hűtőfolyadék hőmérséklet jeladója túl alacsony hőmérsékletet jelez...ami vagy ennek az érzékelőnek a hibájára is utalhat vagy arra, hogy a termosztátod akkor is nyitva van és túlhűl a motorod amikor még nem kellene ezért szívatóztatja tehát benzinben dúsabb keverék előállítására ösztönzi a motort. De a fojtószelepállás-érzékelő hibája is közölhet a motorvezérlőnek rossz adatot mert az az érzékelő a rossz, így az is okozhatja a dús keverék tünetet. Még lenne pár dolog de gyanítom, a termosztát és/vagy a szívócsonk hűtőközeg hőjeladója a ludas jó eséllyel de a legtutibb ha elgurulsz egy autóvillamossági szerelőhöz aki tudja ezeknek az érzékelőknek a feszültségjeleit/elenállásértékeit multiméterrel oszcilloszkóppal mérni vizsgálni s ő 100 %-ra biztosan meg tudja monndani, melyik jeladód a rossz...ha egyik sem akkor a termosztát lesz. Azt meg egyszerű még a villamosságihoz gurulás előtt is megállapítani. A hűtő elé ha odaállsz akkor úgy a bal felső kunkori rövidke gumicső üzemhideg állapotnál maximum langyos lehet...ha melegszik, forró lesz mielőtt a motor elérné az üzemi hőfokot akkor termosztát. Ha a hűtő jobb alső részében lévő, a hűtőből el, vissza a motortömbbe vezető hosszabb, egyenesebb de íves, kanyarodó gumicső még üzemhidegen is elkezd melegedni akkor is termosztát..mert nem szabadna beáramolnia a meleg hűtőfolyadéknak a hűtőbe addig amíg a motor el nem érte az üzemi, 85 fokos hőmérsékletet ezt (a meleg hűtőfolyadék beengedését a hűtőbe) pedig a termosztát okozza...csere. Gyáritvegyél bele vagy a gyári beszállítóét vedd (Wahler) az autósboltba. Gyári: kb. 4500 Ft, autósboltba Wahler kb. 3700 Ft.

2019. ápr. 19. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!