Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Az autóval vagy a fejegységgel...

Az autóval vagy a fejegységgel lehet gond?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Újonnan vásárolt fejegységgel kapcsolatban van egy kis gondom.

Gyári fejegységet kiszedtem az autóból (Golf 4), megy amúgy kifogástalanul tette a dolgát a maga módján. Azonban mivel sokat vagyok úton meg amúgy is jó, ha szól a zene, gondoltam beszerzés egy BT képes eszközt. A gondom ott kezdődik, hogy a csomagban mellékelt kábellel a használati útmutató alapján összekötöm az eszközt az autóval, beallítom a helyi rádió állomásokat FM1 sávra, valamint az órát is. Ahogy a papír írta előbb a rádiót kapcsoltam ki, majd autó leallit. Legközelebb azonban az autó indítása után a bekapcsolt rádióban sem a korábban beállított állomások,sem óra sem pedig más beállítás nincs bent, mintha csak most használnám első alkalommal. Próbáltam resetelni majd újra brallitaninl mindent. Hangsúlyozom hogy gyári alap fejegység működik, nem felejti el az állomásokat.

Köszönöm a segítő javaslatokat!



2019. aug. 28. 23:16
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Nezz utana a leirasaban. Ket kabelt kell felcserelni es jo lesz. Altalaban ugy is van csinalva, hogy egyszeru legyen.
2019. aug. 28. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ha nem is "kábelt", de vezetéket.

Kábelnek azt nevezzük, ami több, egymástól elszigetelt eret tartalmaz.

Ez csak szimpla vezeték.

2019. aug. 29. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
# igazad van :)
2019. aug. 29. 02:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Wadmalac ***** válasza:

Ahogy írták. Európai és ázsiai gyártók szeretik egymáshoz képest a szabvány csatlakozóban felcserélni a memóriát tartó alacsony amperes 12 V és a működési tápot adó nagy amperes 12V szálat. Ha jól emlékszem, a sárga a memória 12V és a piros a táp 12 V.

Ebből a gyújtáskapcsoló elvileg a táp piros nagy amper 12 voltot vágja, ki-be kapcsolva a készüléket, míg a sárga kis amperes folyamatosan rajta hagyja a feszültséget, hogy tartsa a memóriát.

Ha a kettő fel van cserélve, működik, de gyújtáselvételnél elfelejt mindent (és a kisebb biztosítékon át kapja a működési tápot, a biztit esetlegesen kiolvasztva, kábelt megégetve stb.).


Igaz, hogy egyetlen szál felcserélése kell csak hozzá a csatlakozóban, vagy a rádió, vagy az autó oldalán, tehát nem nagy beavatkozás, de nem tudom, miért nem lehet kapni boltban egy olyan euro-euro közdarabot, ami ezt a kocsi és a fej közé dugva megteszi. Ha létezik ilyen, nekem nem sikerült megtalálni.

Lehet, hogy ráállok és elkezdem otthon gyártani. :D

2019. aug. 29. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

igazából a gyári kötegelésnél a fejegységbe külön-külön csatlakozik bele a fekete és a barna csoki, a rögzítő pöcök is bolondbiztos, máshol van, és nem tudod rossz helyre dugni. Namost a SAL-hoz van egy köztes kábel, egyik vége egy fehér duugó ami a fejegység aljzatába megy bele, a másik vége a gyári fejegységhez hasonló kiosztású, külön a barnához, külön a feketéhez, szintén olyan rögzítési ponttal, hogy azt ne tudd rossz helyre dugni. Elvileg. De akkor megnézem még1x!


Köszönöm a segítséget!

2019. aug. 30. 09:27
 6/6 A kérdező kommentje:
Új fejlemény. Kivettem a cuccot, és a vezetékek jó helyen vannak. De! A madzag mozgatasaval hol van áram a rádión hol nincs. Ez az oka, hogy bekapcsolt de nem tárolt. Most visszaszerelesnel már a kijelzo sem megy, úgyhogy igazítani kell. Kérdés, vajon emiatt kicserelik a cuccot vagy kábelt kell venni? A kábelen van a biztosíték forrasztva.
2019. aug. 30. 18:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!