Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Az autó gyári vezetékei bírni...

Az autó gyári vezetékei bírni fogják a magasabb volt terhelést?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Olyan kérdésem lenne, hogy az autómban a gyári xenon trafó tönkrement, és gyári helyett utólagos de jó minőségű xenon szetett vásároltam bele.

A probléma hogy a régi csatlakozó teljesen más az izzóhoz, mint az új "univerzális" trafóé.

Adatok is hozzá ilyen gumis tömítést, aminek ki kéne fúrni a lámpatestet és ott behúzni a vezetéket. Hát ezt annyira nem szeretném, szóval fel is tenném a kérdésem.


A xenon trafó ugye az autó 12V-ját erősíti fel, kezdetben 23.000V-ra, majd idővel ez beáll 85V körüli értékre.

Az izzó teljesítménye 35W.


Arra gondoltam, hogy az autó gyári vezetékein vinném be az új csatlakozót, kérdés hogy a gyári vezeték keresztmetszete elég-e hozzá? Ugye ami itt fontos az az áramerősség.


Izzó teljesítménye: 35W

Trafó indításakor: 23.000V a feszültsége.

Itt az áramerősség: 0,0015A (elég kicsi :D)

Időközben ez a magas feszültség lemegy 85V-ra, akkor az áramerősség: 0,412A


Ugye a xenon izzónak a csatlakozója elég jól szigetelt, a 85V miatt? Tehát egy sima vezeték is képes elvezetni ezt, egy gyári kisebb keresztmetszetű(nem sokkal kisebb) ?

Vagy az érintés védelem miatt van picit masszívabb és jobban szigetelt vezetéke a xenon izzóknak?

Ha a gyári (más) 12V-os (helyzetjelző, index, refi) vezetékek mellett az egyik vezetéken 85V fog szaladgálni problémát okozhat?


Autóvillamosságis már fúrná is rá a lyukat a lámpatestre, ami több százezer Ft-os tétel, így én ezt inkább ha lehet elkerülném.


Remélem lesz itt megfelelő szaki aki ért hozzá :D



2020. dec. 18. 02:37
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

"Ha a gyári (más) 12V-os (helyzetjelző, index, refi) vezetékek mellett az egyik vezetéken 85V fog szaladgálni problémát okozhat?"

Az nem, de a 23 kV az igen. Simán át fog húzni a szigetelésen keresztül a mellette lévő drótra vagy a kasztnira ez a feszültség. Az árammal nem lesz baj, ahogy kiszámoltad az jóval alacsonyabb lesz mint normál esetben, tehát a keresztmetszet az megfelelő lesz hozzá.

2020. dec. 18. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

"Simán át fog húzni"

Eddig is bement ennyi, és azon akarja bevinni az újból is, miért húzna át, ha eddig nem húzott át?

2020. dec. 18. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Igaz, félre értettem a kérdést. Azt hittem, hogy halogént akar Xenon-osítani.

Így viszont nem sok értelme van a kérdésnek. Minden marad a régi, legalábbis a vezeték szempontjából. A feszültségek és az áramok is ugyan azok lesznek, tehát a kábel is jó lesz.

2020. dec. 18. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Vagy én értettem félre, mert a vastagbetűsben meg magasabb volt szerepel. :D

Hiába, kérdezni tudni kell. :D

2020. dec. 18. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Bocsánat, nem voltam teljesen egyértelmű. :D


Az a helyzet, hogy gyárilag a trafó bevan építve a lámpatestbe, vagyis 12v megy be, de utána az be a trafóba és onnan az izzóba. sajnos a kialakítása elég egyedi és a régi trafó helyére nem megy be az új, így azt kénytelen vagyok kívül elhelyezni és onnan bevinni az izzóhoz az áramot.


Igen, amit az első hozzászóló említett az kimaradt a kérdésemből. Tehát akkor a vezeték cserés. Nem gond, mert a csatlakozóba nem nehéz kicserélni.


Akkor a következő lenne az elképzelés.

A gyári, 12V-os vezetéket kihúzom a csatiból és onnan elviszem a trafóig, a trafótól pedig egy erősebben szigetelt/árnyékolt vezetéken viszem a kis 23KV feszültséget be a csatiba, majd onnan szintén egy erősebben szigetelt vezetéken viszem az égőig.

És ha már a pluszt kicseréltem ilyenre, a test kábelt is illene, vagy azt már elbírja a gyári minőségű is?


Ez így megoldás lenne? Vagy tényleg fúrjam ki 2 szál vezeték miatt?

2020. dec. 18. 13:32

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!