Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Céges számlára vett 250+ ezer...

Céges számlára vett 250+ ezer forintos termékre melyik műszaki/elektronikai áruház ad garanciát?

Figyelt kérdés

A törvény szerint magánszemélyként 250 ezer forint fölött 3 év garancia járna egy termékre (a kereskedő persze ettől adhat többet is). Céges vevőknek viszont nem kötelesek adni.

Én most egy ideje keresgetek a nagyobb webshopok között, de nem találtam meg egyiknél sem leírva, hogy kinek és mit adnak a törvényi minimumon felül. Esetleg valakinek van ezzel tapasztalata? Egyébként telefont és laptopot vennék.


(Egy drága műszaki cikknél nem merném elbukni a garanciát, még akkor sem ha egyébként törvényesen el tudnám számolni. Ha nincs olyan webshop/üzlet ami így is nyújt garanciát, akkor inkább lenyelem az ÁFA-t...)



2022. márc. 27. 19:12
 1/3 anonim ***** válasza:

Boltot sajnos nem tudok, de a cégem tavaly összepakolt és elvitte a gyártást máshova, viszont a számítógépparkot megvehették a dolgozók, és azok többsége garanciás Dell gép volt, szervízt is a forgalmazó intézi, mert náluk megvannak a szériaszámok, így a számlán kívül nem is kaptunk külön garipapírt.

Esetleg rá tudsz keresni, hogy ki forgalmazza ezeket.

2022. márc. 27. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

"Egy drága műszaki cikknél nem merném elbukni a garanciát, még akkor sem ha egyébként törvényesen el tudnám számolni. "

Nem bukod, csak a magánszemély esetén törvény által biztosított bizonyítási kényszer fordul meg ilyen esetben, más a vásárlástól kezdve. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy te megveszed a telefonod vagy laptopod, és amikor elromlik, ugyanaz a szerviz fogja javítani. Ha egyértelmű a hiba, az eljárás semmiben sem tér el a magánszemélyes esettől. Viszont ha a szerviz rendeltetésszerű használattól eltérést jelöl meg hiba okként, abban az esetben neked kell bizonyítani az ellenkezőjét, ami megegyezik a magánszemélyessel, a vásárlástól számított 6 hónapon túl.

A törvényi szabályzással szembemegy, ha nem magánszemély vásárol, de otthon online oktatásra használja a gyerek például a laptopot, stb.

Ezeket mérlegelve kell dönteni, hogy megéri-e azon az adón spórolni.

2022. márc. 28. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

"Nem bukod, csak a magánszemély esetén törvény által biztosított bizonyítási kényszer fordul meg ilyen esetben"


Igen, ezzel tisztában vagyok. Azonban szerintem - de ez csak az én véleményem, nincs tapasztalatom - ha egy szervíz le akar rázni, akkor le tud egy nem hozzáértőt. Ha valami logikusnak hangzó kifogással élnek, hogy miért is én okoztam a hibát, akkor mit csinálok? Én mint Gipsz Jakab, hogy tudnék olyan szakvéleményt kiállítani, ami azt bizonyítja, hogy a hiba nem a helytelen használatból adódóan keletkezett? Ehhez fizetnem kéne valakit és már nem érne ennyit az egész hercehurca.

Ezért is kérdezem, hogy mely műszaki áruházak azok, akik direktben céges vásárlóknak is olyan garanciális feltételeket adnak, mint egy magánszemélynek. Vagy ha nem is adnak nekik olyat, legalább nem kekeckednek ilyen esetben. Tippem szerint mondjuk egy Media Markt kevésbé fog akadékoskodni mint a Józsi és Társa Bt., de érdekelne tapasztalat is, amennyiben van.

2022. márc. 28. 00:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!