Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Van egy inverterem, ami...

Van egy inverterem, ami 12V-ról alakít át 250V-ra. A teljesitménye 600W max. Amikor egy 100W-nál nagyobb fogyasztót kapcsolok rá, az akkumulátor ugyanolyan hangot ad ki, mint a transzformátor. Mi okozhatja ezt?Nem veszélyes ez az akkumulátorra nézve?

Figyelt kérdés
Az inverter nem rég volt vásárolva, pár nappal ezelőtt.

jan. 28. 18:09
 1/9 anonim ***** válasza:
Milyen akkumulátorról van szó pontosan?
jan. 28. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Az akku teljesítménye (nem az Ah) megfelelő az inverternek?
jan. 28. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Normálisan 14Ah akkuval kellene üzemeljen, de mivel az akkumulátor külső, nem beépített, ezért egy 55Ah akkumulátort használtam. 12V 55 Ah.
jan. 28. 19:07
 4/9 anonim ***** válasza:
Mondom nem az Ah-ra vagyok kiváncsi, hanem a kivehető teljesítményre. Ez az akksi adatlapon szerepel. Egyébként gondolom ez az 55Ah egy autó indító akkumulátora, mert az más igénybevételre van tervezve, mint egy UPS-be való akkumulátor (ide neked olyan kéne).
jan. 28. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Maximálisan 560A képes kiadni.
jan. 28. 19:22
 6/9 anonim ***** válasza:
Akkor még egyser. Az indító akksi (ami neked is van) arra van tervezve, hogy rövid ideig nagy terhelő áramot tudjon leadni. Ez az 560A ez elegendő. De ezt az általában rövid ideig tudja, utána leesik a terhelhetősége, mert továbbra is az a célja, hogy az autót beindítsa és az indító motort pár másodpercig tudja tekerni. Egy inverter akksijának nem rövid ideig hanem tartósan kell, de nem olyan nagy áramot elviselnie, de ezt tartósan. Mász az igénybevétel. Ld. rövidtávfutó és hosszútávfutó. Még az olimpián is más a kettő.
jan. 28. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Szervizmérnök úr ***** válasza:

De az összehasonlításnak úgy van értelme, hogy mondjuk 55 Ah indító és 55 Ah munkaakku.

Az indítóakku vékonyabb lemezekből áll, ami tartós terhelésre túlmelegedhet, duzzadhat, deformálódhat.

Viszont lehetséges olyan, hogy egy 14 Ah kapacitású akkuhoz képest az 55 Ah mégis strapabíróbb, tehát az elvárt (kisebb) terhelésen még mukaakunak számít, nem fog túlmelegedni, károsodni.

Itt jutunk el oda, hogy a melegedés detektálható, ami nem olyan bonyolult dolog.

Egyébként az impulzusterhelés természetes módon okozhat hanghatást az akku lemezein.

Az nyilván nem vezet jóra, ha lepereg a lemezek anyaga a cella aljába, ahol átvezetést, zárlatot képez, hiszen gyakran pont így mennek tönkre az autóakkuk, ideális esetben kb. 10 évet kibírva.

jan. 28. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Én ezt megértettem, de egy másik inverterhez ugyanazt az akkumulátort használtam még hosszabb ideig még nagyobb teljesítményen, és nem volt ilyen probléma. Az egyetlen különbség a két inverter között az , hogy az egyik(amelyikkel zúg) 14 Ah akkumulátorra van tervezve, másik (amelyikkel nincs probléma)pedig egészen 90Ah-ig.
jan. 28. 19:52
 9/9 anonim ***** válasza:
Szedd szét, lakkozd be a trafó lemezeket, és nem fog zúgni jó esestben. Nem tehetünk róla hogy ilyen.
jan. 28. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!