Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autókban lévő reléknek van...

DDiesel kérdése:

Autókban lévő reléknek van valami mérési módja amivel meg lehet állapítani, hogy működik-e rendesen a relé?

Figyelt kérdés
'85-ös évjáratú gépjárműről van szó.

2012. okt. 23. 12:05
 1/7 Karesz6969 ***** válasza:

Ha 4 lábú itt van egy rajz a bekötéséről.


[link]


Ha ráteszed a 12V-ot és kattan még ne örülj, mert nem biztos, hogy át is ad, ezt egy izzólámpa beiktatásával tudod ellenőrizni amit a kapcsolt érintkező és a test közé teszel.


Ez is egy segédlet a bekötésekről.


[link]

2012. okt. 23. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ez jóóó.. délután meg is nézem.. Köszönöm a válaszod, majd írok a fejleményekről. :)
2012. okt. 24. 07:52
 3/7 Karesz6969 ***** válasza:
Szívesen, várom a válaszod:-)
2012. okt. 24. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Kicsit késve bár, megnéztem de így nem jutottam semmire, mert 2-t kellene kimérni, és mások a számozások egyik 5 lábú másik 4. és annyira rájöttem, hogy melyik a +,- és a gyújtás de még van ismeretlen és nem tudom, hogy mit tudnék azokkal kezdeni.
2012. okt. 31. 19:07
 5/7 Karesz6969 ***** válasza:

A relének van egy tekercse. Erre ha ráadod a 12V-ot kattannia kell. Ebben az állásban kapcsolja a kimenetére kötött fogyasztót - vagy kapcsolja vagy nem, ha nem ad át akkor nem, ez is egy hiba. Ha nem kattan valószínűleg a tekercse szállt el akkor kuka.


Van egy (vagy több) mozgó érintkező ami a tulajdonképpeni kapcsolást végzi. Ez (ezek) akkor mozdulnak el amikor feszt kap a behúzótekercs. Ekkor eltávolodik egy érintkező pogácsa a másiktól (amit eddig zárt most nyitott lesz) és rákapcsolódik egy másikra ami eddig nyitott volt most ott zárva lesz. Ezeken az érintkezőkön keresztül kapcsolja a fogyasztókat a relé. Ezért ezeket munkaérintkezőknek is hívják. Ennek fényében vizsgáld meg ismét a rajzokat:-)

2012. nov. 3. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Az a baj, nincs rajtuk kapcsolás.. :S Viszont az, hogy összehúz a relé az csak feszültség függő? vagy függ az áramerősségtől is?

Mert ha a kocsiban van, ráadom a gyújtást valamerre össze húz a relé lehet hallani, és ha leveszem a gyújtást akkor meg elengedi.

Ha viszont rajta van a gyújtás kihúzom a relét és vissza dugom, akkor lehet egy oda vissza váltást hallani amit mindig kellene, ha ráadom a gyújtást.

2012. nov. 4. 23:50
 7/7 Karesz6969 ***** válasza:

A legegyszerűbb ha közvetlen akkumulátor sarujáról indítod és így nézed meg, hogy van-e átadás a relé munkaérintkezőinél ahogyan azt már leírtam.

Elég egy helyzetjelző izzót rákötnöd, hogy a helyes működésről megbizonyosodj. Hagyd a gyújtáskapcsolóval való "tesztelést" mert így esetlegesen hibát is belemérhetsz, hallhatsz.

2012. nov. 5. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!