Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Egy villogót mennyi ideig...

Egy villogót mennyi ideig hagyhatok működni az autón, hogy ne szívja le teljesen az akksit, és el tudjak indulni utána?

Figyelt kérdés

vagy esetleg le se állítsam a motort és csak így menjen? csak így meg nem tudom bezárni, aztán még ellopják ...


[link]



2013. máj. 25. 10:48
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Ha ilyen, -kék- villogód van, akkor nem muszáj bezárni az autót!
2013. máj. 25. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
á ne viccelj, hát loptak már el baleset helyszínéről tűzoltóautót is, mentőt is, szóval mindenképp be kell zárnom sajnos. Főleg rá se látok legtöbbször mert ha lakásra hívnak, és fent vagyok, nem hagyhatom lent teljesen nyitva a kocsit... sajnos ilyen világban élünk.
2013. máj. 25. 11:22
 3/14 anonim ***** válasza:
Nem értelek, ha nem vagy ott a helyszínen, akkor miért akarsz -kékkel- villogni? Szabályos ez egyáltalán?
2013. máj. 25. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

jaj ne viccelj ... persze h szabályos.

hát tudod ha éppen mondjuk a 10-dik emeleten újraélesztek, akkor elég nehéz a kocsiban is lenni egyszerre.


a kékfény viszont kell mert nyilván sürgősségi esetben hagyjuk az autót ahol tudjuk, sokszor a tilosban meg járdán meg hát éppen ahol, tök mindegy. az lenne a szabálytalan ha nem tenném ki.

DE MUSZÁJ BEZÁRNOM!!!


de árulja már el valaki, mennyi ideig bírja az akksi!

sőt, a jogszabály szerint a lámpákat is bekapcsolva kéne hagyni az észrevehetőség miatt, na de sztem az már teljes képtelenség, mert akkor 10 perc lenne amit bírna.

2013. máj. 25. 12:00
 5/14 anonim ***** válasza:

Nem viccelni akartam, de elég titokzatos volt a kérdésed és a fotó!

Ráadásul az sem mindegy, hogy a lámpa milyen. Van izzós és van villanócsöves. Az izzós -értelemszerűen- többet fogyaszt mint a vakucsöves, de mivel a működése szakaszos ezért egy-két óráig bírni kellene az akksinak.

De ha -amint írod- az akku olyan gyatra, hogy a világítást csak 10 percig bírná , akkor kár erről értekezni.

2013. máj. 25. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

igen, nézegettem már a villanócsöves típusokat, mert állítólag kb a felét fogyasztják, de nem nyerték el a tetszésemet. sztem nappali fényben aztán nem sok fényük van (mármint a nagyon jó minőségűnek se), de ennek a halogénnek azért mindig elég észrevehető.


figy, nem rossz az akksim, nem erről van szó, hanem csak úgy saccra írtam, hogy ugye nem jár a motor és a sima 56-os akksiról megy a 2 x 55 W első 2 lámpa + a kis fények, és akkor még plusz ez a villogó, azaz 55 W minimum, hát azaz sztem minimum 190 W fogyasztás van akkor folyamatosan. és nem szakaszosan. ezt nem értem, mire írtad. hát ha jár a motor, menet közben, azt nem számolom, az gondolom elég neki, és nem megterhelő has + 55 W van rákötve.

én most kifejezetten így kérdeztem, hogy ha áll egy helyben, álló motorral, akkor vajon kb mennyi ami még tuti biztonságos.


ROKOval jártunk már úgy hogy aztán lemerült, na de ott minden szabályt betartott a sofőr, és azon sokkal több fény van. A sima lámpák kb 130 W és akkor a villogó pedig elöl 4x 55 W, hátul + 1x 55 W és még 2 db kiegészítő első villogó 2x55 w. Na azért sztem ez már nevezhető brutális fogyasztásnak még járó motor mellett is.... ha jól számoltam, kb 560-570 W ... Oké, abban van tartalék akksi, na de még így is lemerült mint a huzat :(

(nem véletlenül tértek át a LED-es megoldásokra, na de az megint egy vicc, még rosszabbak mint a villanócsövesek ...)

2013. máj. 25. 23:06
 7/14 anonim ***** válasza:

csak a villogó üzemeljen. kocsit bezár, elmész. ha valóban orvosi tevékenység, vagy bármi villogós, akkor nem probléma.(sötétben a helyzetjelzők is)


persze ezt az üzemeltetőnek oktatni kellene, de életszerűen, nem tankönyvből úgy, hogy végrehajthatatlan.


szóval csak villogó, amit kb hatvan percig gond nélkül visz az akksi úgy, hogy indul is a kocsi. persze utána nem árt tölteni, tehát öt perc múlva újra egy óra villogás az már határeset..


ha garázsban áll az autó, nem árt tölteni..

2013. máj. 26. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Az én álláspontom:

-Álló járművet csak helyzetjelzővel szabad kivilágítani!

Ez elől+hátul összesen kb. 30 Watt + a kékfény(szakaszos üzemben), aminek a fogyasztását sem ismerjük!

-Járó motorú járművet nem hagyhatsz őrizetlenül akkor sem, ha kékfényes!

-Az, hogy mennyire látható a fénye/fényereje, lényegtelen, működjön és kész!

-Átlagos állapotú 56Ah-s akkunak legalább egy órahosszat kell kibírni az említett terheléssel úgy, hogy azután indítani is tudjon.

2013. máj. 26. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

uha, na itt regényt kéne írnom, ha mindre válaszolnék, na de ne viccelj, dehogy mellékes, hogy milyen! erre nagyon szigorú előírások vannak, amiket bizony a műszakin egytől egyik ellenőriznek! kezdve onnan, hogy CE (ill. E-X) jelesnek kell lennie, egészen a külön KöHéM r-ben meghatározott "apróságokig", hogy pl 300 m-ről is jól észrevehetőnek kell lennie napsütésben is, a gk legmagasabb pontján kell lennie, 360 fokban egyformán láthatónak kell lennie és stb stb, egy sor egyéb, ezek most hirtelen amik eszembe jutottak.


Hidd el nekem, ez nem ilyen egyszerű. Hát akkor simán kitenném a kis 0,2 A-es villanócsöves kínai vackot, aztán az mehet 1 hétig is, na de ez nem így megy...


MKJ-s autóknál pedig bizony kötelező nappal is (!) a tompított fényszóró használata, ill. menet közben + a ködlámpáké is. De gondolom, láttál már szirénázó mentőt, és akkor nézd csak meg egyszer, hogy azon bizony szabályszerűen minden fel van kapcsolva. Olyan nincs, hogy ez nem meg az nem, ugyanis arra is külön szabály van, hogy MKJ-s üzemmódban az autón az összes létező fényt működtetni kell, tök mindegy, hogy áll az autó vagy megy, még nappal is!! (sőt ha nagyon szőrszálhasogatnak, erre pontosan emlékszem a jogszabályból, hogy amelyik autón több fény is van, azokat csakis egyidejűleg lehet működtetni, és eleve az elektromos bekötésnek is olyannak kell lennie, hogy pl mind az 5 egyszerre menjen, és nincs olyan, hogy na most felkapcsolok 2-őt, vagy 3-at ... ez teljesen kizárt. Műszakin ezt is néz(het)ik.


Mindez elvileg azért, hogy minél észrevehetőbb legyen egy kékfényes autó, aztán még így is vannak balesetek, mert mégse veszik olykor észre kellő időben. Csak tudod ilyenkor a legelső dolog az lesz a vizsgálatban, hogy a fények szabályszerűségét mind bevizsgálják, na meg a használat szabályszerűségét is. Ezért nem látsz te szirénázó mentőt lekapcsolt lámpával napsütéses időben se, hiszen a sofőrök meg már paranoiásak ezzel kapcsolatban, hogy a legapróbb előírást is betartsák, mert a felelősség rajtuk van.


na most az én esetemre vetítve: lent hagyom a kocsit, ahol érem, ez tök mindegy ha megy a kékfény, ilyenkor nincs idő ugye szépen parkolgatni, na aztán gondold el, ha valaki bele durrant és azt mondja, nem vette észre a kékfényt ... Abból olyan cirkusz lenne, hogy 5 évig se érne véget a pereskedés. (még minden szabályszerűség ellenére is nem kevés perről tudok jelenleg is)


De okés, ennyi az elméletről. Az én esetemben csak 1 db fény van, és ennek ismerjük a fogyasztását, hiszen 1 db 55 W-os izzó van benne, + 1-2 W lehet amit a kis villanymotor fogyaszthat ami forgatja a tükröt. Ennyi.

+ a tompított világítás, enélkül nem merem ott hagyni, mert nem lenne szabályszerű, és ha történik valami, mindjárt én vagyok a felelős. Azaz máris kb 60 W + kb 130 W fogyasztásnál vagyunk.


Nos ezt kéne akkor tudni, hogy

1, csak a villogó működtetésénél mennyit bír az akksi

2, a fent leírt okok miatt, a kb 190 W fogyasztásnál mennyit bír az akksi.


Ha csak 10-15 percekről van szó, akkor gondolom nem téma semmi. Arra lennék kíváncsi, hol van az a határ, ahol már kezdjek el aggódni ... Valamelyikőtök írt 1 órát is ... ennek örülnék ha így lenne.


MKJ-s autót pedig lehet vagy nem lehet, igen sokszor hagynak őrizetlenül járó motorral, na de ez a helyzet adta kényszerűség ... és sok olyan helyzet is van amikor bezárni se lehet. De biztos hallottad már, hogy hol egy komplett tűzoltó autót loptak el a baleset helyszínéről és kb 10 percig észre se vették a forgatagban, hol egy mentőt rámoltak ki, és ezt is csak jóval utána vették észre (ilyenből rengeteg van sajnos).


És ha már regény lett, még annyit teszek hozzá, hogy épp ma ajánlottak nekem egy igen minőségi villanócsövest, bevallom nem néz ki rosszul, és ennek kb elfogadható a fényereje is, na és bármennyire nem szeretem, de azért gondolkodok rajta, mert gyári adatok szerint ennek kb 2,2 A az áramfelvétele. Nem vagyok műszaki zseni, de ha azt jól számolom, kevesebb mint a fele a halogénesnek (4,5-5,5 A, típustól függően / db).

2013. máj. 26. 13:13
 10/14 anonim ***** válasza:

A #9 számú kommented szerint te bonyolítasz olyan dolgot ami nem a te feladatod lenne.

Bár konkrétan nem derül ki, hogy ebben a sztoriban milyen szerepet töltesz be, csak vélem, hogy gk. vezető vagy.

Többször hivatkozol MKJ-s autókra vonatkozó szabályokra, ezért inkább azokat kellene olvasgatnod. Megjegyzem, a KRESZ-ben nincs olyan, hogy "kivéve MKJ-s autó, bevetés közben"!

Hiányos ismereteim szerint a mentőgépkocsi(ha arról van szó) tökéletes műszaki felszereléséről nem a gk.vezető gondoskodik. Arról is, hogy megfelelő méretű/teljesítményű akku legyen benne.

Ha viszont ennek ellenére saját zsebből, elhatározásból változtatsz a jogszabályok által előírt műszaki felszereltségen, akkor ennek minden következményét neked kell viselned! Teszem hozzá: senkit nem fog érdekelni, hogy mindez a saját áldozatod!

Éppen ezért én a helyedben nem ezen az oldalon, hanem a közlekedési hatóságnál kérnék információt. Ha tényleg ilyen fontos ez a dolog, ott is készséggel segítenek.

2013. máj. 26. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!