Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mit tehetek, ha garanciaidőn...

Mit tehetek, ha garanciaidőn belül elromlott a fényképezőgépem, visszavittem az eladónak, aki elküldte szervízbe és azóta (2 hónapja) nem készültek el vele?

Figyelt kérdés
2008. jún. 25. 10:48
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Na akkor bemész az illetékes boltba. Ott udvariasan rákérdezel a problémára. Ha udvariasan elutasítanak , akkor kéred a panaszkönyvet. Beírod a hasfájásodat:) Utána felhívod az illetékes szervizet. Neked a köv. lehetőségeid vannak: Javítás, csere, elállás. Javítás határideje 15 nap, kivéve ha valami úgymond komolyabb alkatrész kell hozzá, amit pl külföldről kell behozni. Attól függően mit mond a szerviz vagy vársz az újabb határidőig, vagy pedig megkeresed a márka honlapján, az elérhetőséget, és követeled a cserét. El is állhatsz a szerződéstől, de ha jelentéktelen a hiba, akkor annak nincs helye. Én notebookkal jártam így, ma már új készülékem van, kb fél évig leveleztem a gyártóval, mire belátta hogyigazam van, az utolsó levelemben, már kártérítési pert is említettem. Jó lenne ha volna jogtanonc ismerősöd, ő sokat tudna segíteni, mert az ide vágó ptk ill. fogy. véd törvény eléggé zavaros. De küldök neked néhány linket, ahol tudsz tájékozódni.

[link]

[link]

[link]

[link]

Ez utóbbin kikeresed a saját megyédet, ésfelhívod őket. Nekem itt jó tapasztalataim vannak, mert ha nem tud segíteni, akkor kapcsolni fogja a jogászukat.

Ne hagyd magad, és sok sikert.

2008. jún. 25. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Az elállás az azt jelenti, hogy visszafizetik a vételárat?
2008. jún. 25. 13:18
 3/5 anonim ***** válasza:
Igen, ezt jelenti, de ahhoz nagyon meg kell harcolni, a cégek ebben mind egyformák, mégha igazad van akkor sem szeretik visszacsengetni az árat.
2008. jún. 25. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

15 nap a javítás határideje? Ez azért ez abszolút nincs így. A törvény - még ha jogtanonc olvassa akkor sem - tartalmaz már KÖTELEZŐ javítási határidőt, csak azt fogalmazza meg, hogy ésszerű időn belül kell javítani a terméket. És ez akár hatvan nap is lehet.

A szervizt felkeresve pedig igencsak megalapozott ok, hogy külföldi alkatrészre kell várni.


Azt szintén elmondanám, hogy egy fotógép esetén könnyen előfordulhat, hogy a vásárló nem is kerül kapcsolatba a szervizzel, mert az értékesítő a garanciaviselő. Ekkor a vevő mehet a szervizbe, sőt a gyártóhoz is, mivel nincsenek jogviszonyban így bármiféle követelése alaptalan. Úgy pereskedni meg nem szerencsés. [Laptop esetén a garanciaviselő a gyártó és nem a forgalmazó, tehát az első hozzászóló ott jogosan követelte igényét a gyártónál ill. saját szervizében. Ott a forgalmazó a gyártót képviseli. Egy fotógép esetén pedig ez nem mindig van így.]


Szintén nem tanácsos ajánlani, hogy panaszkönyvet kérjen, mert ilyen már nincsen, a rendszerváltás elvitte. Ma Vásárlók könyve van, és nem csak a panaszok bejegyzésére használható. [Ezt csak azért mondom, mert vannak olyan vevőkapcsolati emberek, akik "ilyenen" tesztelik azt, hogy valóban joghozértő a panaszos, vagy csak otthon szorgalmasan jegyzetelt és most "vagizik."]


Mindenesetre én egy fogyasztóvédelmi állásfoglalást kérnék. Írj a fogyasztóvédelemnek egy levelet, add fel a fogyasztóvédelemnek ÉS add fel ugyanazt a levelet a garanciaviselőnek is. Ez azért "meg szokta őket gyorsítani."


Sok sikert, kitartást.

2008. jún. 26. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
A 15 nap egy erősen betartandó és erősen javasolt határidő az AB részéről. Tessék elolvasni az idevágó ABH-t és az ide vágó korm. r-t is. A jogosult pedig igenis mehet a szervizbe, az ő követelése ugyanis SOHA nem alaptalan. De persze szerencsésebb a gyártót zaklatni, ez még mindig célravezetőbb mint a forgalmazónál rugdosni a pultot. Fogyasztóvédelem se lesz célravezető, mert ők majd a békéltető testületet fogják javasolni , ami meg egy nagy szar, mint megoldás.
2008. jún. 26. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!