Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » A vásárló garanciális cserét...

A vásárló garanciális cserét akar, a bolt viszont nem cserél, hanem javíttat plusz költségen, kinek van igaza?

Figyelt kérdés

Az ügyfél vett egy kapumozgató motort, amit önállóan szerelt fel és kötött be. Pár nap múlva jelentkezett a boltnál, hogy rossz a vezérlő panel (10 másodperces működés után leállt a motor és nem indul újra), cseréljék ki garanciálisan. A bolt visszakérte a rossz panelt, elvitte bevizsgálásra. A bevizsgáláson kiderült, hogy túlfeszültség okozta a panel meghibásodását, 2 alkatrész szétégett, ami a szakértő szerint a rossz bekötés, vagy zárlatos kábel miatt történhetett. A javítás díja 4500 Ft + ÁFA.

A vásárló a Fogyasztóvédelemmel fenyeget, mondván ő biztosan jól kötötte be és a kábel is jó, tehát gyártási hibás volt az a 2 alkatrész, így a boltnak garanciálisan kéne cserélni.


Kinek van igaza?


Megj.: a szakértő szerint is előfordulhat gyártási hibás alkatrész, azonban, hogy egy panelen kettő is legyen belőle, minimális a valószínűsége. Ellenben nap mint nap visznek hozzá ilyen hibával panelt, aminek az oka a szakszerűtlen bekötés.


2014. aug. 28. 16:18
 1/4 anonim ***** válasza:

Szia!

Ha a vásárlónak megvan a szakmai képesítése az ilyen szerelésekhez akkor a mindenre kiterjedő felelős beszerelés megvalósult.Ha ez nem így van akkor a bolt helyesen járt el.

Saját költségén kell keresnie egy független bevizsgálási céget.

Az ott kiadott tanúsítvánnyal a vásárlás helyére kell elmenni és összevetni a két tanúsítványt.

Ha ezek után sincs megegyezés területileg illetékes Békéltető Testületet kell felkeresni.

2014. aug. 28. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!


Azt sehol és semmilyen eszközzel nem lehet megállapítani, hogy a 2 alkatrész gyári hibából adódóan égett-e szét, vagy a túlfeszültségtől (rossz bekötéstől). Itt már csak a valószínűségre lehet alapozni.

2014. aug. 28. 16:28
 3/4 anonim ***** válasza:

Szia!

Nagyon sokan "értenek" a szereléshez.

Jó értelemben ez természetes is...ugyi.

De a nem szakszerű beszerelés miatt (és ~90% hogy igen)ez bizony rendszeres probléma mindenhol.

Csak érintőlegesen :Az új ,NEM üzembehelyezett kerékpár is ilyen példa.

2014. aug. 28. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

...apr.

meg lehet állapítani a gyári hibát.Ugyanis annak a berendezésnek van egy mindenre kiterjedő szabvány leírása.Ha ennek a szabványnak a készítésekor nem tettek eleget(pl.: gyengébb minőségű vezeték került beépítésre) na az a gyári hiba.

Minden más estben MINDIG szerelési probléma.

2014. aug. 28. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!