Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autó aksijánál probléma, ha...

Autó aksijánál probléma, ha töltéskor 17, 05 V-ig is felmegy a fesz?

Figyelt kérdés

Aztán pár órás szünet után visszamegy szépen 14,6 V körülre, csak nekem valamiért mégse tetszik. + töltés közben "zizeg" is, ezt se tudom, hogy normális jelenség-e.


Pedig állítólag automata a töltő, úgy árulták, és a töltést jelző LED valóban kialszik egy idő után, de ahogy méregetem, ettől függetlenül továbbra is tölti.


Lehet ebből baj vagy ennek így kell lennie?


2016. febr. 14. 17:27
 1/6 anonim ***** válasza:
Igen 14.4 felé nem szabad mennie
2016. febr. 14. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A töltőáramnak 14-14,4V között kell lennie.


A mai gondozásmentes akksikba nem lehet után tölteni az elektrolit szintjét. Ha ilyen nagy feszültséggel tölti az akksit a töltő, az "pezsgést" eredményez, hidrogén gáz fejlődik a cellákon belül. Valószínűleg ezt hallottad.

Ilyenkor a nagy feszültség hatására képes elpárologni az elektrolit az akkumulátorból, ha gondozásmentes az akksi, nagyon jó eséllyel tönkremegy, mivel szabaddá válhatnak az ólomlemezek.


A labirtint rendszerben ki tudja engedni a megnövekedett nyomást az akksi, de ott vissza nem lehet táplálni a veszteséget.

Ellenőrizd az elektrolit szintjét, ha nem fekete teljesen az akksid, egy erősebb fényű elemlámpával világítsd át, miközben mozgatod picit az autót, így látható mennyire lepi el a lemezeket a folyadék.



Ha van elég elektrolit az akkuban, a lemez fölött legalább 15mm-rel felette van, nincs miért aggódnod.


Nagyon sok bóvli töltő van forgalomba, az hogy digitális nem garancia semmire.

A CTEK egy jó márka érdemes olyat venni.

2016. febr. 14. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

2. vagyok.

Ha 14-14,4V közötti a töltőfeszültség, akkor is keletkezik hidrogén gáz és párolog az elektrolit, de a labirint rendszerben lecsapódik a párolgott elektrolit és visszacsepeg az akkumulátorba.


Viszont, ilyen magas töltő feszültségnél, sokkal több a párolgás és az akkumulátor tömítései kiengedik a megnövekedett nyomást, mivel az akár szét is feszítheti az akkumulátort.

2016. febr. 14. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

most már kíváncsiságból rámértem terhelés nélkül a töltőre: 12,5 V.

és akkor innentől kezdve nem értem, hogyan lett ebből 17 V ...

valaki igen?

2016. febr. 14. 23:28
 5/6 anonim ***** válasza:
Meg tudtad nézni az elektrolit szintjét?
2016. febr. 15. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

sajnos nem mert teljesen zárt, sztem esélye sincs pl párolgásra, és ráadásul teljesen sötét is, nem tudom átvilágítani se ....


csak én azt nem értem így hozzá nem értőként persze, ha egyszer 12,5 V-ot mérek a töltőn, és a töltés kezdetén az aksin is csak 12,3 V-ot pl, akkor hogy a rákba lesz abból 17 V, na meg akkor miért automata töltő? nem kéne annak lekapcsolnia, amint érzi, hogy már kész?

2016. febr. 15. 17:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!