Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » A modern autóknál a számítógép...

A modern autóknál a számítógép start gomb megnyomásakor, honnan tudja hogy meddig kell működnie az önindítónak?

Figyelt kérdés
Engem főképp a logika rész érdekelne. Mi a visszajelzés arra,hogy a motor üzemképes,miközben az önindító folyamatosan teker? Vagy ezt egy sima időtaggal oldották meg? Vagy a motor alapjárati fordulata magasabb lesz,mint az önindítóé? Válaszokat köszönöm!

2019. febr. 6. 23:00
 1/9 anonim válasza:
76%
Sztem két érzékelővel és egy programozott chippel legalábbis sztem ez a legegyszerűbb és kódsor sem olyan hosszú
2019. febr. 6. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Rém egyszerű, az önindító egy bizonyos (motor típustól függő) fordulatszámra képes, ezt a fordulatszámot tudja mérni az elektronika (több módon is lehet fordulatszámot mérni, szintén motor felépítéstől függően), a korszerű motorok esetén az elektronika igen kis elfordulást tud mérni, még egy körülfordulás se kell, hogy meg tudja mérni a fordulatszámot. Elindul az öninditó, ezzel elér egy ún. indítózási fordulatszámot (crank speed a legtöbb esetben), majd amikor a motor ténylegesen beindul akkor ez a fordulatszám megugrik és elér egy második fordulatszám tartományt (általában ez a crank termination speed) és innen tudja az elektronika, hogy a motor beindult és az indítózási folyamatot abba kell hagyni.


Egy konkrét motornál megadják az adatlapban, hogy az önindító 100-120 1/perc fordulatszmára képes. Az elektronika elindítja az önindítót ellenőrzi, hogy elérte-e a 100-120 1/perc fordulatszámot (fontos, hogy itt "elvi fordulatszámról beszélünk", mert nem kell 100-at fordulnia, hogy lássuk, hogy forog, egy fordulat tört része alatt már tudjuk mérni a fordulatszámot). Ekkor az elektronika nyugtázza, hogy az önindító jó, majd amikor eléri pl. a 300 1/perc fordulatszámot (ez már egy olyan fordulatszám amit az önindító nem képes elérni, mert az csak 100-120-ra képes) akkor már tudjuk, hogy már nem az öninditó forgatja a motort, hanem a motor gyorsabban akar forogni és a motor forgatja az önindítót és akkor abba hagyja az elektronika az indítózást.

Egy korszerű fordulatszám érzékelővel ellátott motor esetén még negyed fordulat sem kell, hogy tudjuk a fordualtszámot (ami motort most teszteltünk ott az érzékelő 1/140-ed fordulatot tudott érzékelni, kb. 4 érzékelésből megvan a pontos fordulatszám /ha legalább 100 1/perc fordulattal forog/, azaz 1/35-öd fordulat megtétele után tudjuk, hogy hogyan forog a motor). Ez az érzékelés teljesen elegendő.

És nem is kell hozzá túl bonyolult elektronika ami ezt el tudja végezni.

2019. febr. 7. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Az indítógomb megnyomasaval az akksiból kinyert áramot a motortėrben lėvő mókuskerėkbe vezeti. Az, mivel fėmből van, enyhėn megcsípi a benne lėvő 2db csíkoshátú mókust, akik emiatg elkezdenek szaladni. Ahogy futtában tekerik a mókuskereket az felnyit egy kis csapóajtót az autó azon rėszėnel ahol a lovak tartózkodnak. A lovak a fėnyre felėbrednek ės vágtatni kezdenek.
2019. febr. 7. 05:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%

Nem kell hozzá semmi számitógép vagy elektronika, az öninditó a mechanikai felépitése miatt pont a kellő ideig forgatja a motort, majd pont a kellő időben megszakitja az áramot.

[link]

2019. febr. 7. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ráindításgátlóra mindenképp szükség van, mert ha az ember ujja megremeg és ismét megnyomná a gombot, a már járó motorra (vagy később véletlenül bármikor), azt ki kell védeni.

Klasszikus esetben a gyújtáskulcs mechanikus konstrukciója is véd ez ellen.

2019. febr. 7. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#4, persze, megszakítja, aztán utána rögtön újra rá is adja, ettől lesz az a szép fertelmes kerregő hangja. AZért egy mai canbusos autót ne hasonlítgassunk már egy faékegyszerű zsigulihoz.


Kérdező: akár a főtengely fordulatszámából, akár az önindító áramfelvételéből / akku feszültségéből. Ha már volt legalább egy-két sikeres munkaütem, akkor az önindító áramfelvétele drasztikusan lecsökken, vagy akár dinamóként működne, a lényeg, hogy az akkufeszültség visszaáll az indítás alatti 10-11 voltról 12 volt fölé. De sokkal egyszerűbb a főtengely szögsebességváltozást figyelni. Ezzel detektálja az égéskimaradást is, ugyanolyan egyszerű detektálni az első két-három sikeres munkaütemet, utána ki lehet kapcsolni az önindítót.

Auto start-stop rendszerű autóknál tényleg csak annyit hallasz, hogy csak megpöccinti a motort maximum egy főtengelyfordulatnyira, és már jár is a motor.

2019. febr. 7. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Gőzöm sincs, az enyémben nincs önindító. Csak bekapcsolom az autót és ha kell akkor jár a motor.

Prius.

2019. ápr. 15. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
A Prius és a hibrid Toyoták más tészta, ott egy elég bonyolult hajtáslánc van, az az aszinkron motor indítja az Atkinson-ciklusal működő benzinmotort, ami tisztán elektromos üzemmódban a meghajtást is szolgáltatja 40 km/h sebességig illetve a viszonylag kicsi akku lemerüléséig.
2019. ápr. 15. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"tisztán elektromos üzemmódban a meghajtást is szolgáltatja 40 km/h sebességig "

120-nál is megy villanyról ...

2019. ápr. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!