Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Panasonic Lumix DC-FZ82. Mi...

Panasonic Lumix DC-FZ82. Mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Még áprilisban vettem a legelső fényképezőgépemet (a címben szereplő típust), ami szinte teljesen megfelel az elvárásaimnak. Még tanulom a használatát és a beépített lehetőségeit, beállításait, úgyhogy lehet, hogy valamit rosszul állítottam be és ezért van a hiba, bár ezt kétlem.


Eleinte még semmi baj nem volt, ám kb. 1-1,5 hónapja néha ezt az üzenetet kapom, ha zoomolni szeretnék: Kapcsolja ki és be a kamerát. Semmilyen gombra nem reagál ilyenkor, valóban csak a kikapcsra. A bekapcsolás után semmi baja, hibátlanul működik. Nem túl gyakran történik ez, de nagyon zavaró, maradtam is már le emiatt egy képről. Tapasztalatom szerint normál működés mellett akkor írja ezt ki, ha merül az akkumulátor, így nyerve még pár perc üzemidőt. Az a baj, hogy akkuállapottól függetlenül nekem bármikor megjelenhet ez a “hibaüzenet”. Csak a témára való zoomoláskor csinálja ezt, kizoomoláskor emlékeim szerint még nem volt.


Interneten próbáltam keresni megoldást, de ilyen hibáról sehol sem írtak… Bárkinek bármi tippje, ha van, írjon, esetleg ha másnak is volt hasonló problémája és sikerült megoldania, akkor válaszát előre is köszönöm!



2020. jún. 14. 19:43
 1/7 anonim ***** válasza:

elképzelhető, hogy nem elég nagy az áramleadása az akkunak és a zoomolás nagyobb áramot venne fel, mint amennyit kap, ezért kezd ilyenkor reklamálni.

ha tudsz szerezni kölcsönbe, akkor érdemes megpróbálni egy másik akkuval, hogy azzal is csinálja-e máskor is, vagy csak ha alacsony az akku töltöttsége.


egy gyári állapot visszaállítása, firmware frissítés is segíthet hasonló hibákon, egy próbát megérhet.


a tuti az, ha elviszed a márkaszervizbe, hogy nézzék meg. jobb helyen ennyiért még nem kérnek pénzt - pláne, ha még garanciális is a gép.

ha nagyon messze van a szerviz, akkor lehet, hogy érdemes felhívni vagy írni nekik, hátha látatlanban is ismerős nekik a hiba (előfordulnak széria hibák, amikre automatikusan cserélik a gépet), bár sajnos elég valószínű, hogy azt fogják mondani, hogy látatlanban nem tudnak segíteni, vidd be, hogy megnézzék...

2020. jún. 15. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Én kontakos hibára gyanakodnék, attól képesek lefagyni hibajelzéssel is akár.

Esetenként a zoom gomb-tolóka kontaktossá tud válni, ha nem használják és hibát észlelhet akár a gép bár jobbára csak megszakad a zoom folyamat vagy el se indul.

Ilyenkor kikapcsolt állapotban meg kell járatni vagy 100x azt a gombot jobbra-balra.


A másik talán az akku kontaktja nem tökéletes.


Még esetleg a memóriakártya kontakt vagy annak formázása nem megfelelő.Ezt a gépben érdemes formázni, ne laptopon..stb.

Kártya nélkül próbálgassad, majd egy másik kártyával...hátha...


A frissítést ne tedd, mert ugrik a gari-elvileg, aztán arra fogják a hiba keletkezését, te meg így jártál...

2020. jún. 24. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
honnan veszed, hogy a firmware frissítéstől ugrik a gari? ilyennel még soha nem találkoztam egyetlen terméknél sem.
2020. jún. 25. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Sajnos a problémát még nem sikerült megoldani, szervizbe tervezem vinni a gépet.


Legelőször a gyári állapotra való visszaállítást próbáltam, ahogy az első válaszoló tanácsolta, de ez nem segített. A firmware-t ha akarnám se tudnám frissíteni, mivel alapból az 1.1 verzió van rajta, ami úgy tudom a legfrissebb. A már kétszer is említett akku hibát is kizárnám azzal, hogy ha tényleg nem ad le elég energiát, ami a zoomhoz kell, akkor gyakrabban, vagy akár mindig jönne ez a “hibaüzenet”, mert van, hogy sokadig ki-be zoomolás után se történik semmi, meg akkor pl. egy videófelvételtől is le kéne állnia vagy más nagy energiaigényű művelettől (gondolom én), de nem így van, eléggé véletlenszerű, mikor gondolja úgy a gép, hogy ő most lefagy. A memóriakártyának nem tudom mi köze a zoomhoz, de lehet benne valami: a fényképező megvétele után kb. egy héttel vettem egy új memóriakártyát, aminek gyorsabb az írási és olvasási sebessége, meg a tárhelye is nagyobb. Emlékeim szerint az előző memóriakártya használata alatt nem halt be a zoomtól a gép egyszer sem, de lehet, hogy csak pont szerencsém volt. Azért megpróbálom kártya nélkül is, hogy megáll-e a zoom a hibaüzenettel.


Azt még el tudnátok magyarázni, hogy mi az, hogy kontaktos a zoom? Ilyenről még nem hallottam.


A konklúzióm az, hogy alapból hibásak a gép zoomolásért felelős alkatrészei, de persze tévedhetek.

2020. jún. 25. 09:09
 5/7 A kérdező kommentje:

Na ez érdekes!


Zoomolgattam először kártya nélkül, akkor is megállt a zoom és megjelent a “Kapcsolja ki és be a kamerát” szöveg. Aztán a régi kártyával próbáltam. Ekkor is megállt a zoom, viszont más hibaüzenet jött: “Rendszerhiba (zoom)”. Ez legalább elmondja, hogy a zoommal van valami, nem csak kéri, hogy kapcsoljam ki majd ismét be a gépet, de többet ebből se tudunk meg, hogy miért hibásodott meg a zoom…

2020. jún. 25. 09:48
 6/7 anonim ***** válasza:

3/5


Szerintem nem tartozik a frissítés a rendeltetésszerű használat közé, amennyiben nincs utasításban a használati útmutatóban.

Ha benne, akkor megteheti bátran, ha nincs írva, az már sufnizás-garancia vesztése egyértelműen és a szerviz elzavarhatja.


4/5


Kontaktos hiba vagy érintkezési hiba.Lehet egy kábel nincs helyére csíptetve rendesen vagy törött.

Ilyesmi lehetséges a gépednél is:

https://www.youtube.com/watch?v=wx8e0z0zsg4

2020. jún. 25. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Bimbo90 válasza:

Szia!

Érdeklődni szeretnék, hogy mi lett végól a géppel? Nekem is először ki-be kapcsolást írt, utána pedig ha zoom-olok folyamat a rendszerhibát írja. Ma írtam szerviznek, még nincs válasz.

Végül elvitted Te is szervizhez?

Köszi!

2021. márc. 9. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!