Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » E között a két memóriakártya...

E között a két memóriakártya között az árukon kívül lehet még valami különbség?

Figyelt kérdés

Adatokban nem igazán találtam eltéréseket.Meg ezek a kategóriák már elég gyorsnak számítanak normál felhasználásra fényképezőgépbe?

[link]



dec. 4. 12:51
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

"az árukon kívül lehet még valami különbség?"

Más a gyártójuk.

dec. 4. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Morzsi007 ***** válasza:
100%
Kingston kártyám halt már be, Sandisk még nem. Ez a különbség kb.
dec. 4. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

A SanDisk 80MB/s-mal ír, míg a Kingston csak 70-nel. Ettől még mondjuk nem adnék másfélszer annyit érte.

[link]

[link]

dec. 4. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

#2 Ugyanezt mondhatom el én is. Kingstonból bármilyen adathordozót/tárolót vettem, egyik sem bírta fél évnél tovább.


Ezzel szemben a 2011-ben vásárolt SanDisk 8GB-os MicroSD még most is kiválóan megy.

dec. 4. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

4/


Fura nekem még nagyon nem volt gondom kingstonal egyszer cseréltettem egy 16gb-s pendrájvot de kb ennyi.Például tesóm meg unokaöcsém gépében kingston ssd van azok a szériák amik nem ajánlott kategóriák itt ott fórumokon de hosszú éve mennek normális működés mellett.Szóval kinek,hogy jön be.

dec. 4. 14:39
 6/13 Morzsi007 ***** válasza:
100%
A Sandisk egy megbízható márka. Szerintem a fotósok többsége is ezt használ, de biztos vagyok benne, hogy nem a Kingston van többsége.
dec. 4. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

'Fura nekem még nagyon nem volt gondom kingstonal '

Ez nem azt jelenti hogy másnak nem lehet.

dec. 4. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Az, hogy neked és a tesódnak, meg akár még 1000 másik embernek sem volt vele gondja, önmagában még nem jelent semmit. Az a döntő kérdés, hogy 1 millió termékből ti a szerencsés kisebbség vagytok, miközben rajtatok kívül szinte mindenki másnak tönkrement, vagy milyen arányú szórásba tartoztok.


Itt jön képbe az ár. Ha a Kingston ugyanolyan megbízható lenne, mint a Sandisk, akkor nem kéne jóval(?) olcsóbban adniuk a termékeiket.


Te meg mérlegelheted, hogy abban bízol jobban, hogy neked még nem volt vele gondod, vagy hogy másoknak már volt.


Egyébként meglepő, hogy ma már szinte egy webshopon sem írják (van ahol meg rosszul), de úgy tudom, hogy a Sandisk 10 év garit ad a kártyáira, a Kingston meg talán élettartam garit. Ez akár meg is nyugtathat, hogy ha gond van, úgyis kicserélik - viszont ha a kártya hibája miatt elvesznek róla a képeid, azokat nem kapod vissza, csak a kártyát cserélik ki. Aztán mehetsz vissza újrafotózni a nyaralást, vagy esküvőt, ahogy tudod - már ha lehetséges...


Azért a Sandisket sem érdemes túlmisztifikálni. Ott is sorozatgyártás és tömegtermelés zajlik. Ezrével gyártják a memóriakártyákat, ezek közt is ugyanúgy előfordulhat hibás, mint máshol - legfeljebb a gyakorisága kisebb, mint más márkáknál.

Egyes rossz nyelvek szerint az összes kártya ugyanazon a gyártósoron készül és a minőségvizsgálat dönti el, hogy milyen márkajelzést kap aztán. Amelyik megfelel a legjobb minőségi elvárásoknak, abból Sandisk lesz, a gyengébbeket kapják más márkák, a legsilányabbak meg noname, jelzés nélküli kártyaként ugyanúgy piacra kerülnek, csak jóval olcsóbban és a vevő a kockázattal fizeti meg az árát, hogy nem a minőségibb kártyát vette. Ha szerencséje van, akár nagyot is nyerhet rajta. Ha nem, akkor meg a spórolás ellenére is kár éri.


Sandisknél is előfordul meghibásodás. Én max néhány évente cseréltetem velük gariban az SD kártyákat, mert ugyan a memória tökéletesen működik bennük, adatvesztésem még sosem volt, de a kártya műanyag háza egy idő után széthullik a melegedéstől és a nagy igénybevételtől. Először csak kilazul az írásvédelem kapcsoló (ezt még pillanatragasztó megoldja), aztán elhajolnak, letörnek az érintkezők közti fésű szerű műanyag elemek, szétnyílik a kártya háza a ragasztásnál.

Sandisk CF kártyáknál a tokozással nem volt gond, de azokban ment már tönkre memória chip és vesztek el miatta képeim is.


A (ma már Western Digital alá tartozó) Sandisk hordozható SSD-kről meg egyenesen horror sztorikat lehet hallani. Állítólag a 2TB-nál nagyobbak sorra mennek tönkre. Elvész róluk minden adat és még cserélni sem hajlandók, sőt nem is nyilatkoznak sem a problémáról, sem annak megoldásáról. A nagy nemzetközi műszaki lapok (Verge, PetaPixel, stb) sorra hozzák le, hogy kimondottan nem ajánlják a korábban legjobbnak tartott Sandisk Portable SSD-k vásárlását...

dec. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
#8 Webáruháznál dolgozom, és bár nem látok rá a garanciaügyekre, tudtommal a garanciaidő nem mindig azonos azzal, amit megad a gyártó a weboldalán, mert pl. a forgalmazó intézi, tehát ez nem mindig nevezhető hibának.
dec. 6. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

#9 Nem csak a weboldalán adja meg a gyártó, magára a termékre is rá van írva általában.

Jellemzően két dolog miatt térhet el a garancia időtartama. Vagy csak elírják, elfelejtik megfelelően feltüntetni a webhsopban - esetleg direkt csinálják, mert így egyszerűbb nekik.

A másik ok, ha a webáruház más országból szerzi be a terméket és ilyenkor a magyar márkaképviselet nem foglalkozik a garanciájával, mert nem rajtuk keresztül szerezték be. A külföldi garancia intézéssel meg nem akar a webshop bajlódni - téged viszont ezzel megkárosítanak, mert általában nincs arányban az alacsonyabb ár azzal, hogy töredéke a garancia és így a termék használhatósága is.


Éppen ezért érdemes odafigyelni, rákérdezni, hogy hivatalos forrásból (Sandisk esetén Hama Magyarország kft) származik-e a termék és tudod-e érvényesíteni rá a hivatalos 10 év garanciát, vagy valami szürke importos mókolás miatt 1 év garival akarják rád sózni ugyanannyiért, mint amennyiért másik bolt 10 év garival adja.


Egyébként ha már spórolni akar valaki a memóriakártyákon, akkor Amazonon érdemes megrendelni, mert ott nem kerül rá a Magyarországon árat növelő Artisjus díj, EU-n belül viszont ugyanúgy legális vásárlás és az Amazon a garanciát is korrektül elintézi, nem úgy mint a jött-ment magyar webshopok némelyike.


Vagy vásárolj legális magyar forrásból és bármikor beviheted a Hama kft-hez, ahol azonnal kicserélik és nem kell megvárnod, hogy a bolt végigzongorázza helyetted a garis cserét hetek, vagy akár hónapok alatt.

dec. 6. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!