Milyen DSLR kamerát vegyek?

Figyelt kérdés

Szeretnék elkezdeni embereket videózni hobbiból. Olyan kamerára lenne szükségem objektívvel együtt, amivel úgy tudom a kívánt dolgokat felvenni, hogy a "Depth of field" érvényesüljön. Azaz az ember háta mögött homályos legyen a kép, akkor is ha már távolabb van kicsit.

Úgy mint itt:


[link]


Árban 150.000 Ft-ot szánnék rá.

Köszönöm a válaszokat!



2018. júl. 14. 18:53
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Az nehéz ügy, kissé kevés a pénz.

Ezek a nem túl drága alternatívák léteznek, 30 és 90 eFt között (felső vég csak másodkezes ár): 35/2, 50/1,8, 85/1,8, 100/2.

No de ezek mind másképp alkotják a képeket, ha ugyanakkorának akarjuk az alanyt látni, a háttér másképpen viszonyul. Persze, a fülek is az orrhoz. Itt egy illusztrác: [link]

2018. júl. 14. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Ha videózásra kell ne DSLR-t vegyél hanem MILC, azaz tükör nélküli cserélhető optikásat.


150.000 az nem sok.

A képérzékel


Panasonic jó videó szolgáltatás terén de az érzékelője negyede a Full fram-nek. (4/3-nak hívják)


A full frame vázak drágák. (canon 5d, 6d. Nikon d600 - d850, Sony A7, A7s, A7r és ezek I-III kiadásai)Videózásra a Sony a legfejlettebb



Apsc méretű érzékelő a Full frame fele, az eredeti filmkamerák képkockájának megfelelő méretű.

A Canon autó élessége a legjobb a videóhoz, de a tükör nélküli rendszerei még gyerekcipőben. (egyébként 80d) A Nikonnal konkurálva a következő hónapokban hozzák ki remélhetőleg az épkézláb MILC-jeiket.


A sony A6000-6500 a király APSC MILC.


A fujifilmek képe gyönyörű, de azok drágák, meg az optikák is. És videó szolgáltatás terén, azaz éles munkában hátrányban a Panasonichoz képest.

A3 a legolcsóbb, de annak nincs keresője, csak képernyője, ami szabadtérben hátrány.

2018. júl. 15. 05:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

...na tehát, még a képérzékelő méretéről akartam:


Az minél nagyobb, azonos látószög, tárgytávolság és blendenyílás esetén annál kisebb lesz a mélységélesség.


Tehát a 4/3-nál korlátozottabbak a lehetőségek a jó leválasztáshoz (régi 16mm kameráknak felel meg). A Full frame és a felett egyre jobb.

Az APSC meg a kettő között, pont olyan mint a mozifilmekben.

2018. júl. 15. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Háttérelmosáskor mindig az induló rekeszértéket (blende) nézd meg először az obin, minél alacsonyabb ez a szám (minél tágabb a rekesz), annál több fényerőt kapsz, annál szűkebb élességtartománnyal. Mikro 4/3-on f2.8 körül már egész szép eredményt lehet elérni pl.

Az előző válaszadó gondolatmenetét követve én is milc-ben gondolkodnék. Nálam anno a méret is szempont volt, hogy az emberek ne ijedjenek meg a kezemben tartott géptől, mint anno a butább, de bumszlibb és emiatt komolyabb benyomást keltő bridge-emtől. Kicsit karcsú az összeg, amit írtál, de a használt piacon 150.000-ből szerintem már össze lehet szedni egy korrekt váz + fix obi szettet. Nem az én boltom és ez is csak egy javaslat a kb. végtelen variáció közül, de pl. nekem ilyenem van a Lumixomhoz, és az árához képest gyönyörű képet ad:

[link]

Ez pl. szépen rámegy Panasonicra, Olympusra is, de ha kézből filmezel, mindenképpen stabis vázat nézz.

2018. júl. 15. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!