Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Személygépkocsi aksijáról...

Személygépkocsi aksijáról tudok üzemeltetni (buherált vezetékkel) háztartási (1000/2000 wattos) hősugárzót (220 Volt) vagy csak pici, 12 volton üzemelő, autókba szánt hősugárzót?

Figyelt kérdés

2021. márc. 20. 08:32
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

Csak 12 voltost.


Lehet használni invertert 220voltra, de azok csak 100-150 wattot tudnak, és nem árt közben járatni a motort mert gyorsan lehúzza az aksit.

2021. márc. 20. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 b1812567 ***** válasza:
100%

Tekintsünk el minden egyébtől (nem arra a feszültségre tervezték, így kellene inverter, ami megfelelő teljesítményű, meg annak is lenne vesztesége, stb), és nézzük csak a puszta számokat.


A teljesítmény ugye úgy jön ki, hogy a feszültség és az áramerősség szorzata. Innen az áramerősséget úgy kapjuk, hogy a teljesítményt osztjuk a feszültséggel.

Tehát 1000 W esetén, 12V-tal számolva (tudom, nem annyi), az 83 ampert venne fel.

Egy átlagos autó akkut olyan 60 amperórásnak véve azt jelenti, hogy még egy óráig sem tudnád akkuról üzemeltetni. 2000 wattosat fél óráig sem.


Persze eleve nem találnál ehhez megfelelő invertert, direktben rákötve meg nyilván fel sem fűtené a 12 V, hiszen az egész berendezés ellenállását hálózati feszültségre tervezték.


Ha netán azt tervezed, hogy az autódba szerelj ilyesmit, szerintem felejtsd el, ha ennyire híján vagy az alapvető műszaki-fizikai ismereteknek. Még felgyújtanád a kocsit.

2021. márc. 20. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Nem írta milyen autó.

Nekem pl. Prius van, 28 db 7,2V 6,5 Ah cellával. Arról egy műszakot el lehet fűteni 1000W-os állásban.

De Tesla is jó hozzá.

Amúgy a Prius-t én is 1000/2000-es fűtőkockával szoktam bemelegíteni, csak éppen hosszabbítóról egy wifi-s dugaljról vezérelve.


Az akku típusok közt az ólom-savas akku áll a legrosszabb helyen a térfogatra vetített energiasűrűság tekintetében.

Olyasmit képzelj el, mitga azonos térfogatú kompresszor tartályokról lenne szó, csak az egyiket 30 bar nyomásra lehet fújni, a másikat csak 5-re.

a terhelhetőség analófiája pedig az, hogy mekkora szelepen áttuoda tt nyomást. Az ólom-savas ideig jól tolerálja, de ha nagyon terheled, melegedni kezd, és az elektrolit megfőhet benne, puff, az akku felrobban.

2021. márc. 20. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

12 Voltos fog csak menni.


Ha rendes 220-as hősugárzót akarsz akkura kötni nem fog elindulni sem. Persze létezik inverter de azzal sem fog menni mert amit minden üzletbe megkapsz pár ezer Ft-ért azok maximum 300 Wattosak azaz ha 300 Watt van ráírva akkor 250 wattot tudnak hosszabb ideig leadni stabilan a 300 wattot is leadja csak egy pár másodpercre ameddig egy motor felpörög például, de ha nagyobb terhelés kell hosszabb időre az inverter nem fogja tudni hosszú ideig leadni a 300 wattot még akkor sem ha valami nagyon erős akkuról kapja az áramot. Persze léteznek jóval erősebb inverterek nyilván nem is olcsóak de azokkal működne a dolog. Egy átlag autó akkumulátor ami egy indító akku nyilván azt nem erre tervezték hogy huzamosabb ideig üzemeltessünk rajta valamit folyamatos töltés nélkül pláne. Ha ilyen akkumulátorokat 2-3 alkalommal lemerítünk akkor tönkre is fog menni. Erre a célra léteznek munka akkumulátorok amik drágábbak valamivel viszont azokat lehet kínozni bizonyos szintig persze.

Ha az a terved hogy akkumulátorról üzemeltess egy hősugárzót akkor neked egy jó erős munka akkura van szükséged, egy jó erős inverterre ami tartósan leadja a 2000 wattot is akár, persze ilyet aranyáron fogsz kapni csak úgy szólok.

2021. márc. 20. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
A 230 V/2000 W-os hősugárzó direktben is ráköthető a 12 V-ra, csak egy lesz a probléma, hogy a fűtőteljesítmény a feszültség csökkenés négyzetével csökken, 5,4 W lesz, ez pedig igen csak kevés a fűtésre. Viszont az akkumulátort sokkal kevésbé terheli.
2021. márc. 20. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Tegyük hozzá, hogy (ha veszel is ilyen teljesítményű invertert) ilyen mértékű terhelés mellett egy gépkocsi akku kinyerhető kapacitása a névleges kapacitás fele alá fog esni, és úgy a gyakorlati fehasználhatósága elég csekély lenne (magyarul alig melegítene fel és kb. le is merülne)
2021. márc. 20. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Én inkább állófűtést ajánlanék az autóba. Nem fogyaszt sok áramot, 1-2 Ampert, üzemanyagot is óránként 1-2 decit. Láttam már a kínaiaknál hordozható kivitelt is, egy jármű állófűtést beszerelnek egy kis fémkeretre, föléje az üzemanyagtartályt, csak 10-30V DC feszültséget kell neki adni, a kipuffogóját kivezetni a szabadba és a kisebb helyiséget is rendesen befűti. Teljesítményük 2-8 kW.
2021. márc. 20. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

:D


[link]

2021. márc. 20. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 Szirty ***** válasza:

"Nem írta milyen autó."


Talán mert autó akkuról volt szó, nem autóról...

2021. márc. 20. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Régen a kis junoszty tévénket a telken a kocsiból kivett aksiról néztük. Egyszerű vezetékkel voltak összekötve. Ebből gondoltam hogy talán egy hősugárzóval is működne a dolog. De gondolom a tévé 12 voltos volt, még elemtartó is volt rajta. A hősugárzók meg 220 voltosok.
2021. ápr. 16. 01:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!