Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Több, mint egy hónapja szervíz...

Több, mint egy hónapja szervízben van az újonnan vásárolt Mi 9 Lite-om, mit tegyek? Többi lent.23/L

Figyelt kérdés
Azóta írtam a firstphone-nak, ahol vettem, és azt válaszolták, hogy a vírus miatt elhúzódhat a szervízelés. Nos, február 17-én lett elküldve, és április 10-e van. Tehetek valamit ez ügyben? Vagy csak várjak, és várjak? 2 hete kérdeztem tőlük, hogy mennyi az esély rá, hogy ebben a hónapban megkapom. Azóta se jött válasz. Írtam nekik megint a héten, hogy kérem vissza az árát, vagy adjanak másikat, de erre se jött válasz. Fel is hívtam őket, de azt válaszolt a kiscsaj, hogy sajnos ő nem tud semmit, de értesíti a szervízes kollégáját. Hozzátette, hogy rúgtak ki embereket, meg mondtak is fel, és ez is lassítja a szervízelést, meg itt a vírus. Hát, nem hívott a kollégája. Úgy örültem neki, mikor januárban megvettem...erre csak néhány hétig lehetett nálam... Ti mit tennétek ebben a helyzetben? Várnátok türelmesen?

2020. ápr. 10. 10:07
 1/8 Mr. V. ***** válasza:
33%

A garanciát is törvény szabályozza.

Ha 30 napnál tovább tart a javítás, ezt előre jelezniük kell és díjmentes cserekészüléket kell biztosítaniuk az adott időre (nem feltétlenül azonos típust).

30 nap után ha nem történt meg a javítás és cserekészülék se került átadásra, akkor az átvételi elismervénnyel vissza kell menni a garanciát érvényesítő helyre, felmutatni és kérni egy másik új készüléket, vagy annak az árát, vagy egy utalványt a készülék eredeti árával.


Tehát nem levelezni kell, hanem személyesen intézkedni a törvényekre hivatkozva!


A törvény nem tér ki jelen helyzetre, de jelen helyzet már jóval a lejárat ideje után van, tehát erre nem lehet hivatkozni. Nekik tartaniuk kell a törvényben szabályzott határidőket, így ha nincs elegendő munkaerő, az az ő problémájuk, ő felelősségük.


Erről lehetőség szerint hangfelvételt érdemes készíteni, amikor személyesen felkeresed őket és ha elzavarnak valami ál indokkal, akkor ezzel a felvétellel és a nálad lévő átvételi elismervénnyel mehetsz a fogyasztóvédelmisekhez, akik majd intézik a továbbiakat... az árát vissza fogod kapni, de nem mostanában.

2020. ápr. 10. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 szántóvető ***** válasza:
100%
akkor ne foglalkozz velük hanem irány a békéltető testület.
2020. ápr. 10. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Mr. V ezt a törvényt igazán linkelhetné, tekintve, hogy nincs ilyen jellegű korlátozás - kíváncsi lennék, mit álmodhatott.
2020. ápr. 10. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Mr. V. ***** válasza:
33%

[link]


8. Meghibásodott a még jótállásos mosógép, kb. egy hónapja bejelentette fogyasztó a szervizben a hibát, azonban a gépet nem javították meg. Kérheti-e a termék cseréjét, vagy a vételár visszafizetését?

A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat.


Ez szerintem elég hivatalos oldal ahhoz, hogy erre lehessen hivatkozni.

2020. ápr. 10. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Mr. V. ***** válasza:
0%

[link]


Mennyi ideig lehet szervizben a javítandó termék?

Hibás lábbelijét beadta javításra. 15 nap elteltével sincs még kész?


A vonatkozó jogszabály szerint a kijavítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Azt, hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja.


...


Fontos tudni azonban, hogy minden esetben törekednie kell arra a kereskedőnek, hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen. A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó.



A L É N Y E G ! ! !


A 15 napos javítási határidő eltelte után tehát, ha úgy véli, hogy indokolatlanul húzódik a javítás, írásban felszólíthatja a kereskedőt a javítás ön által megadott határidőn (pár napon) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét. Panaszát bejegyezheti a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül, érdemi választ kell adnia az üzletnek. Ellenkező esetben bejelentéssel élhet az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt.


Amennyiben a felszólítás ellenére sem kapja vissza a megjavított terméket, s továbbra sem tudnak megegyezni az Ön szavatossági jogának érvényesítésében, bírósághoz vagy békéltető testülethez lehetséges fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.


Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben az üzlet/szerviz kicserélési/kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási/kicserélési határidőt), illetve ha például a minőségi kifogásáról a kereskedő nem vett fel a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen, így a kereskedő – hatóság által feltárt – jogsértő tevékenysége szankcionálásra kerülhet.

2020. ápr. 10. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Kicsit meg kell szorongatni őket, sajnos van néhány ilyen bolt, ahol tényleg csak akkor dolgoznak gyorsan, ha nagyon muszáj.


De ezt leírta már V úr is.

2020. ápr. 10. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat."



"A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó."


Tehát nincs ilyen korlátozás - nincs több kérdésem. A cserekészülék biztosítása külön vicces volt.

2020. ápr. 10. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek! Jövő héten írok e-mailt a fogyasztóvédelmiseknek.
2020. ápr. 10. 15:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!