Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » A Sony okostelefonjai nem...

A Sony okostelefonjai nem jók? És mennyire sikeresek? Várható, hogy felhagynak a telefongyártással mint ahogyan az LG is tette?

Figyelt kérdés

Én bevallom, hogy elfogult vagyok a márkával…


Annó volt egy Z1 compactom amit évekig használtam és nagyon jó volt… Utána lett egy modernebb, de hasonló kategóriás Samsung, majd egy még újabb és árban is feljebb kategorizáló Xiaomi telefonom. Mindkettő csalódás volt nekem a sonyhoz képest.


Amit mindenképpen be kell látni, hogy a mostani Sony telefonok, legalábbis a specifikációikhoz képest, de túlárazottak.


Viszont például én a csúcsmodellekkel készített képeket egyáltalán nem látom rosszabbnak mint a Samsung csúcsmodelljeivel készített fotókat… Szerintem minimális a különbség és éppen ezért én inkább szubjektívnek tartom, hogy melyik a jobb.


Ti mit gondoltok a Sony telefonokról?



2022. aug. 24. 19:21
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

"Amit mindenképpen be kell látni, hogy a mostani Sony telefonok, legalábbis a specifikációikhoz képest, de túlárazottak."


Kb. ez mindenkinek a véleménye a telefonjaikról. Jók-jók, de baromi drágák a konkurenciához képest. És nem a csing-csong márkájú kínai telefonokra értem ezt, hanem a Samsung és az Apple készülékei is arányaiban olcsóbbak.

De hát igazából minden japán szoftverrel és műszaki cikkel ez van. Drága a japán munkaerő és így drágák lesznek a termékeik is.

2022. aug. 24. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Szerintem biztosan nem rosszak, csak egy Samsung vagy Apple mellett kevésbé népszerű. Életemben talán egy ismerős kezében láttam Sony telefont de az is régen volt.

Én amúgy nagy Sony fan vagyok (PS), tvt kivéve kb minden Sony, ezért elgondolkodtam egy Sony telefonon régebben, volt azt hiszem egy 4K kijelzős. De inkább maradtam a Samsungnál.

2022. aug. 24. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ezt kívülről szemlélve a piacot annyira nem tudod megítélni. A Sony vezetői pontosan látják az eladási adataikat, sőt azt is látják, hogy milyen költségeik vannak a gyártással. Amíg elégedettek a számokkal, vagy látnak reményt a kedvezőbb alakításukra, addig gyártani fogják. Aztán, ha egy nap jön egy olyan vezető, aki más irányról tudja/akarja meggyőzni az igazgatóságot, akkor meghozzák a döntést, hogy többet ér nekik a megtakarítható költség, vagy felszabadítható gyártó kapacitás, ahol mást tudnak költséghatékonyan gyártani a telefonok helyett és abbahagyják.


Valószínűleg a Sony (akárcsak az Apple is) a prémium kategóriába pozícionálja magát és a termékeit. Itt pedig nem kell a konkurenciával ár, szolgáltatás, vagy bármilyen egyéb versenyben lenni. Aki minden áron egy Gucci terméket akar megvenni, mert neki az a Gucci termék tetszik, az nem fogja sem az árát, sem egyéb tulajdonságait a többi gyártóhoz hasonlítgatni, mert neki az a termék kell.

Ezt próbálja minden műszaki gyártó elérni a saját termékeivel. Nem véletlen, hogy egyre több az esztétikai és dizájn döntés a műszaki cikkek kialakításánál is és egyre kevésbé van lényeges műszaki különbség a termékek valós szolgáltatásai között. Amíg elég sok olyan vevő van, aki úgy gondolkodik, hogy neki a Sony a tökéletes telefon, mert így érzi, vagy mert mindene Sony és ezért telefonban is Sonyt akar, addig megéri a Sonynak a telefon gyártás. Ha a számok nem fognak jönni, akkor előbb valószínűleg megpróbálják olcsóbban előállítani ugyanazt a minőséget (pl. Japán helyett Vietnamban összeszerelni - ahogy az Apple sem Amerikában gyárt, csak tervez).


Az LG szerintem egy teljesen más sztori, mert ők sosem voltak prémium márka semmilyen területen. Ők inkább árversenyben próbálkoztak érvényesülni az alacsony-közép kategóriában. Mivel műszaki hagyományaik és gyártó kapacitásaik régóta vannak, megpróbáltak saját termékkel érvényesülni a piacon, de valószínűleg a marketingen véreztek el. Nem tudták a termékeiket annyira jól pozicionálni a piacon, hogy minőségben a magasabbra értékelt márkák fölé kerülhessenek, vagy kellően jó olcsóbb kiváltó termékei lehessenek azoknak az árérzékenyebb közönség számára. Olcsó termékekben meg valószínűleg nem tudták tartani a versenyt a kimondottan alacsony árú termékekre pozicionáló gyártók és termék kategóriákkal szemben.


Az Apple egyáltalán nem foglalkozik az olcsó szegmenssel. Néha egy-egy régebbi modellt leáraz a közép kategóriába, hogy legyen valamivel olcsóbban elérhető készüléke is, de árversenyben nem vesz részt. (Meghagyják a szolgáltatók akcióinak, hogy milyen 0% és egyéb akciókkal vonzzák be az ügyfeleket, de azoknak a készülékeknek az árát ugyanúgy bevasalják és az akciókat nem az Apple, hanem a szolgáltatók intézik - ugyanúgy, mint minden más készüléknél is. Viszont mivel egyre drágábbak az Apple készülékek, a szolgáltatók is egyre kevésbé akciózzák őket, hiszen az ellátási lánc is egyre többször akadozik. Amennyi készüléket kapnak, azt elviszik jobbára akciók nélkül is. Nem kell belőlük annyit engedni, hülyék lennének hát megtenni.


A Samsung talán legügyesebben húzza szét a kínálatát. Sikerült elég jól felépíteniük a prémium márka imidzsét is, így a felsőbb kategóriában is elfogadják a termékeiket, még az Apple-el is sikerrel szálltak versenybe (elsősorban azoknál a vevőknél, akik racionálisabb, minőség/teljesítmény/szolgáltatás alapú döntést hoznak és nem érzelmi döntést hozva csak azt nézik, hogy mindenáron Apple terméket akarnak venni). Viszont közben a Samsung közép és alacsonyabb kategóriákban is rengeteg féle terméket kínál, ezzel a teljes piacot lefedi kínálattal és kellően nagy gyártó kapacitása van, hogy minden terméket tudjon is gyártani és szállítani. A nagyobb (és az Apple-vel szemben saját) gyártó kapacitás pedig nagyobb megtérülést hoz. Ha csak $1 tudnak faragni termékenként bárhol a gyártási, szállítási, eladási láncolat során, az 1 millió készüléknél már 1 millió dollár nyereség növekedést jelent. Ezt pedig annál könnyebb kivitelezni, minél nagyobb mennyiségeket gyártanak és árulnak, illetve minél nagyobb része van a gyártási folyamatnak a saját irányításuk alatt és minél kevésbé vannak kiszolgáltatva különféle beszállító cégek, külsős összeszerelő üzemek és egyéb tényezők változásainak.

2022. aug. 25. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

" (elsősorban azoknál a vevőknél, akik racionálisabb, minőség/teljesítmény/szolgáltatás alapú döntést hoznak és nem érzelmi döntést hozva csak azt nézik, hogy mindenáron Apple terméket akarnak venni)"


Köhhöm, már amennyire sikerül. 1-2 éve szerintem már semennyire. Idén vettem új telefont a prémium szegmensből, a Samsung ugyanabban a termékkategóriában drágább volt, mint az iPhone.

Ma már szerintem egyre kevésbé igaz az, hogy az Android telefonok szinte automatikusan jobb ár/érték arányúnak tekinthetők. Főleg hogy a Xiaomi is úgy dobálja a wannabe prémium telefonjait 400-500 ezrekért, mintha muszáj lenne.

2022. aug. 25. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Mindenki próbálkozik, aztán van akinek sikerül, van akinek nem - van akinél bejön, van akinél nem. Ha többségben vagy csak átlagban működik, akkor megérheti a cégnek. Mindegy, hogy egyén szintjén neked bejön-e, ők az összesített számokból élnek.
2022. aug. 25. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
49%
Azert volt a Sonynak is pokolba való telója, valami Xperia, vagy milyen néven futottak. Szuper fénykepező volt bennük, de telefonalni vagy lehetett velük, vagy nem. És ha csak az enyém lett volna szar, akkor nem írnám, de káromkodott mas is, mikor a legnagyobb szükség eseten fagyott le 2-3 órára. Es most nem túlzok.
2022. aug. 25. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!