Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Pórul lehet járni, ha magyaror...

Pórul lehet járni, ha magyarországi garancia helyett eu garanciát választunk?

Figyelt kérdés
2011. szept. 5. 21:55
 1/4 anonim ***** válasza:
62%

nem.


annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat, de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni (ugyanolyat). lehet hogy tovább tart a javítás de rosszul nem jársz vele. Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt? senkihez nem mehetsz reklamálni hogy "dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe. A magyar garanciával vigyázni kell és csak meggbízható üzletből lehet vásárolni, de 100% biztos sose lehetsz benne hogy valaha is tudod érvényesíteni.

2011. szept. 7. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszi a választ, csak azt furcsálltam, hogy akkor miért sokkal olcsóbb a készülék EU-s garanciával...


[link]

2011. szept. 7. 19:05
 3/4 anonim ***** válasza:
70%
egyszerűen azért mert elterjedt a köztudatban, hogy az eu garanciánál nagyon hosszú a javítási idő. pedig sokan ugy mennek gariztatni hogy fogalmuk nincs a jogaikról és megszívatják őket. utána meg szidják az eu gar-t a saját hülyeségük miatt.
2011. szept. 7. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
76%

"annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat, de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni (ugyanolyat). lehet hogy tovább tart a javítás de rosszul nem jársz vele. Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt? senkihez nem mehetsz reklamálni hogy "dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe. A magyar garanciával vigyázni kell és csak meggbízható üzletből lehet vásárolni, de 100% biztos sose lehetsz benne hogy valaha is tudod érvényesíteni."


Ilyet még nem hallottam ...


""annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat,"

Az EU vagy gyártói garancia egy más féle garanciát takar. Azt, hogy a vásárlónak magának kell gondoskodnia a szervízbe szállításról illetve ő állja a visszautat is.

A bolti garancia esetén ezzel szemben elegendő a vásárlás helyére visszajuttatni a cikket, a többi nem az ő gondja (súlyhatáron felül a forgalomba hozó intézi a szállítást háztól ha az helyszínen nem javítható).


"de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni"

Nem kötelesek.

Rendelet szabályozza a javítás idejét. Ez a rendelet úgy szól hogy törekedjen a javítást minél rövidebb időn belül elvégezni. Tehát mivel semmi konkrétum nincs, így a csere 2 esetben jár:

1. Ha a vásárlástól számított 3 napon belül bejelented a hibád.

"Az egyes tartós cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet értelmében csak hibás termék esetében,

ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,

a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve,

hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

2. Ha nem tudják megjavítani.

3. Ha meg tudják, de már háromszor sem sikerült. Ebben az esetben is csak akkor ha kéred a cserét. Egyébként lehet tízszer is javítani.



"Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt?"

Nem a kisbolt feladata a javítás/javíttatás.



""dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe."

Ilyen esetekre van a fogyasztóvédelem. Nem kell félni, ha a fogyasztó jogos igényt támaszt, érvényt szereznek neki.

Bejelentést lehet tenni elektronikus úton írásban, vagy szintén írásban postai úton, valamint személyes megjelenés esetén jegyzőkönyvet vesznek fel a panaszos kérésére.

2011. szept. 8. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!