Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Hogy is van ez a jótálás?

Hogy is van ez a jótálás?

Figyelt kérdés

Fél éve vettem egy Dogee x5 pro telefont ebből másfél hónapot szervízben volt szoftverhiba miatt, most újra meghibásodott .

A vételárat vissza kérhetem e vagy legalább egy vásárlási kupont, mert az a készülék eg, fabatkát sem ér.


2018. dec. 6. 16:23
 1/3 anonim ***** válasza:

"A vételárat vissza kérhetem e "


Álmodik a nyomor...

2018. dec. 6. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Szia!


Elsősorban kijavítást vagy kicserélést, MÁSODSORBAN pedig vételár-leszállítást vagy a teljes ár visszatérítését kérheti a fogyasztó.(Jelen esetben már fennáll a második.)

A kijavítás és a kicserélés között ugyanis jogilag nincsen rangsor és a kicserélés követelésének nincs a kijavítástól eltérő törvényi feltétele.(Peres eljárásban a bíróság nem tesz különbséget.)

Az igény teljesítésének lehetetlensége, illetve a szolgáltatások esetleges aránytalanságának a bizonyítása az üzlet kötelessége.(Ha ez sikeres akkor viszont már ezt figyelembe veheti a bíróság)

A teljes folyamat viszont (hónapokig szervizben a készülék...)nem jelenthet aránytalan terhet a fogyasztó számára.(NEKED kell utánajárni.SAJÁT költségen kell az üzletbe megjelenned...stb) így visszakanyarodhatunk az elejére...vételár-leszállítást vagy a teljes ár visszatérítését kérheted.

-Mindezeket ÍRÁSBAN kell intézned hogy biztosítsd magad.

Tehát

1.:Vásárlók Könyvébe beírod a teljes panaszod.(nem fröcsögsz/követelsz hanem a tényt írod)

2.:Levélben (ajánlva) leírva a panaszod elküldöd az üzlet részére.

3.:A válaszokkal (mindkettőre KELL válaszolniuk) minden dokumentum(blokk,számla,szervizlap...stb) MÁSOLATÁT és egy az eset leírását elküldöd ajánlva a fogyasztóvédelemnek.

4.:A fogyasztóvédelem értesíti a panaszolt üzletet hogy vizsgálja ki a panaszt és lehetőség szerint járjon el.(Általában idáig nem jut az ügy mert az üzlet megegyezik a vásárlóval)

5.:Ha nem született megegyezés akkor jut területileg illetékes Békéltető testület elé az ügy...(Minden újra elölről...DE ilyenkor már TE mint KÁROSULT a teljes levelezés postára adási,utazási...stb dokumentumaival plusz kártérítés megítélését is kéred!

A fontos:(!)ha nem közvetlenül személyesen vitted a javítás helyszínére.(értsd:Ha "elküldik" szervizbe...)

NEM a szervizzel levelezel hanem a vásárlás helyével,az üzlettel BÁRMI mást is akar az üzlet esetleg!

2018. dec. 6. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm segítséged!
2018. dec. 6. 20:09

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!