Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Hogyan lehet elállni egy 2...

Hogyan lehet elállni egy 2 éves hűségszerződéstől 3 nappal a szerződéskötés után?

Figyelt kérdés

3 nappal ezelőtt egy Telekom üzletben az idős (89 éves) apám segítséget kért, mert a feltöltőkártyás mobilján kapott egy üzenetet, hogy töltsön fel min. 2500 Ft-ot különben elveszíti a mobilszámát.


Ahelyett, hogy a kolléga kisegítette volna apámat ezen ügyben, rábeszélte, hogy váltson havi előfizetésre (és akkor többet nem fog ilyen üzeneteket kapni) plusz, eladott neki egy 25 ezer Ft-os új CAT B30-as mobil telefont PLUSZ egy 25 ezer Ft-os JBL Bluetooth fejhallgatót mondván azt "ingyen" kapja mellé.


Apámnak azért volt idáig feltöltős mobilja, mert sohasem telefonál, csak fogadja a hívásokat barátoktól, családtól, volt kollégáktól. Mig feltöltősen évente csak 3500 Ft-ba került neki a mobilja, mostantól 2500 Ft havonta, ami 12 hónapra vetítve 30 ezer Ft. (és nem hív, csak fogad hívásokat.)


legelőször azon tűnődtem, hogyha az üzlet dolgozója látta apám hívási szokásait a komputeren, akkor hogyan volt szíve őt belevinni egy ilyen 2 éves szerződésbe amikor neki csak az éves meghosszabbításhoz kellett segítség a feltöltős telefonjához?


Ma, 3 nappal később elmentem apámmal abba a Telekom üzletbe és a legnagyobb megdöbbenésemre az üzletvezető megtagadta, hogy a szerződéstől elállhassunk, a termékeket visszaadjuk és visszaállítsuk az eredeti, feltöltős szerződést.


Ekértem a vásárlók könyvét, amibe leírtam a panaszom, amire van a Telekomnak 30 napja, hogy válaszoljon, de addig is gondoltam megkérdezem itt a Gyakorikérdéseken, hogy nektek mi a véleményetek erről az egészről?


Egyfelől itt van a 2 éves hűség szerződés, másfelől a két műszaki cikk ami összesen 50 ezer Ft-ot ér, hihetetlen, hogy 3 nappal a szerződéskötés/vásárlás után nem lehet elállni és mindent visszatéríteni.



2019. febr. 26. 01:44
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Elállni csak távollévők között köttetett szerződés esetén lehet.

A te esetedban csak akkor, ha bizonyítható, az ügyfélszolgálati/bolti dolgozó félrevezető magatartása.

Szerintem nem gond, említsd meg a fogyasztóvédelmet, valamint azt, hogy állítsák vissza a megelőző állapotot.

Nekem a fordítottja történt, ugyanis felmondták az előfizetői szerződésem. Mikor kértem a helyreállítást és a régi számom, arra hivatkoztak, hogy ez nem lehetséges technikailag.

Amikor szóbahoztam a fogyasztóvédelmet, akkor érdekes módon vissza lehetett csinálni, de azt mondták, csak úgy, mintha új előfizető lennék. Jó, megkerestem az elérhető legnagyobb fejest az üzletben, és elmondtam neki, ha nem akarnak egy jó kis pert, akkor van 30 percük megoldani a problémát.

Végül másfél óra telefonálgatásukba került, de megoldották.

2019. febr. 26. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
83%
Elvileg hangfelvétel készül az ügyfélszolgálati pultnál elhangzottakról, kérjétek ki a felvételt, ne várj a 30 napos ügyintézésre.
2019. febr. 26. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Mindenképpen a Fogyasztóvédelemben forduljál,ęs a lehető leghamarabb nyújtsd be írásos panaszodat.Kérj előtte meghatalmazást az idős embertől! A meghatalmazás fęnymásolt példányát csatold a panaszleveledhez,azt ajánlottan,tértivevényesen add fel a Fogyasztóvédelemnek!

Igen gusztustalan dolog egy idős embertől elvárni,hogy telefonügyben naprakész legyen!Nekem hányingerem van ettől az üzleti fogástól.

Írd meg,hogy az ügyféltájékoztatás elmaradt!!!

Szerintem 3 napon belül kötelesek lettek volna visszaállítani a régi bevált rendszert!!!

2019. febr. 26. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
77%

Az a baj hogy a szerződésben le volt írva minden.


Édesapám Toyotát rendelt 81 évesen mert a tévé sokat mondta hogy vegyen Toyotát.

Nem volt mit tenni bár lemondtunk de fizetős volt (200e Ft) és ezerszer elmondtuk nem mehet venni semmit.


Most sok a Dacia reklám de szerencsére nem tudja hol a Dacia szalon.

2019. febr. 26. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Az ügyintézők jutalékot kapnak az új előfizetők után, szóval nincs mit csodálkozni a gátlástalanságán.

Csak kötbér fizetésével lehet az előfizetést lemondani, ez több mint 100ezer forint is lehet az előfizetéstől függően.

2019. febr. 26. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Igen a Praktikum Prepaid nagyon jó azokra a telefonokra, amin csak fogadnak hívásokat, évente csak 3000 Ft-tal kell feltölteni.

A Telenor tulajdonosváltása során ennek értékesítését meg is szüntették, ha jól tudom, mert nem sok hasznuk van belőle.

Régi szerződés még él szerencsére, ezért is jó vigyázni rá, feltöltést nem elfelejteni.

Nem is látok most sehol ilyen olcsó megoldást, ilyen esetre.

2019. febr. 26. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Lehet elállni minden szerződéstől 3,de általában 15 napon belül.Ilyenkor vissza kell állítani az előző állapotot. Ezt csak a szerződő teheti meg. Felesleges a fogyasztóvédelemhez menni, először írjatok egy panaszt és ott kérjétek a szerződés felmondását indoklással. Az ügyintéző helyesen járt el, mert végül apád ezt elfogadta, aláírta. Csak ehhez kellene egy jó indok, mert kicsit fura lenne a szitu. Ez ha nem sikerül, akkor fogyasztóvédelem vagy Békéltető Testület.
2019. febr. 26. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

"Az ügyintéző helyesen járt el, mert végül apád ezt elfogadta, aláírta."

Kétségtelen, csak kicsit aljas ügyintéző volt, ami hivatalosan már nehezebben megfogható.

2019. febr. 26. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Persze, ez igaz lehet, csak ezt nem tudod bizonyítani.

Én nemrég egy előfizetést mondtam vissza egy másik szolgáltatónál, bár én 3 napon belül jeleztem, igaz, hogy 1 hétig eltartott az ügyintézés, de van lehetőség. Nekem annak ellenére visszaállították az eredeti állapotot, hogy az a díjcsomag már nem is létezett.

2019. febr. 26. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Először is mindenkinek köszönöm a hozzászólásait, nagyban segítettek nekem eldönteni abban, hogy hogyan tovább.


Egy részletet korrigálnom kell a történetből, miután megint beszéltem apámmal és megkértem, hogy mégegyszer mondja el, hogy ő konkrétan mit is kért az üzleti alkalmazottól, azt válaszolta, hogy kérte, hogy a feltöltős szerződést változtassák át havi fizetésesre. De arról halvány fogalma sem volt, hogy pusztán a fizetési mód váltás miatt ezentúl ő 10-szer annyit fog fizetni a mobil szolgáltatásért, legalább is 24 hónapon keresztül. (évi 3500 Ft feltöltés helyett, havi 2500 Ft-ot, ami 30000-re jön ki 1 év alatt, és 60000-re két év alatt.)


Új mobilt esz ágában sem volt venni (ezt az újat amit most kapott sem tudta megtanulni használni, az üzletben egyszer, én kétszer magyaráztam el neki, hogy mit mikor kell nyomogatni), nem is beszélve a Bluetooth-os fejhallgatóról, ilyesmire neki nincs szüksége és az azokon lévő gombok használatát sem tudná már megtanulni.)


Minden esetre az ügyfélszolgálatnak írtam egy emmailt tegnap, amiben elküldtem nekik a gépelt változatát a vásárlók könyvébe írt panaszunknak (a könnyebb olvashatóség érdekében), azt korrigálva és kiegészítve a fentebb írtakkal és kértem, hogy állítsák vissza az eredeti szerződést.


15 napjuk van válaszolni (nem 30, mivel a Telekom közszolgáltató), remélem nem lesz semmi probléma.


(Ha mégsem fogják elfogadni az érveléseimet, akkor bizony a fogyasztóvédelemhez és a békéltető testülethez fogok fordulni, mindegyikhez azzal a témával ami rájuk tartozik.)


Majd jelentkezem ha van valami fejlemény ez ügyben - hogy mások is tanuljanak ebből az esetből.

2019. febr. 28. 00:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!