Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Autórádió leszívja az akksit?...

SwiTe kérdése:

Autórádió leszívja az akksit? (Többi lent. )

Figyelt kérdés
z autónk rádiója nem csak akkor kapcsol be ha a gyújtást ráadjuk, hanem folyamatosan mutatja az órát és ezért valószínű, hogy leszívja az akkumulátort? Tudom meg kellene mutatni egy autóvillamosságisnak, de kíváncsi vagyok vajon Ti is tudtok-e segíteni.

2016. márc. 3. 12:11
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Nem csak az autórádió, ha a gyújtást ráadásos a kocsira, akkor fogyasztja az akksit. Ha tartósan úgy hagyod, lemeríti, persze.
2016. márc. 3. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:
Attól függ ki kötötte be. A rádió elég nagy teljesítményű fogyasztónak számít az autóban. Így ezt azzal kellene levédeni, hogy csak gyújtás után működjön. Direkt áramot ne kapjon. Tehát ha mondjuk ülsz az autóban, akkor gyújtás nélkül ne tudd bekapcsolni. Van olyan autó ahol csak járómotornál kap áramot. Amúgy sokszor a generátor is szívja az akksit. De ezt te is ki tudod deríteni. Ha tudod, akkor szedd ki a rádiót és húzz le róla minden csatlakozót, ha továbbra is lemerül az akksi, akkor lehet a generátor, vagy csomagtartó világítás és rosszabb esetben bármi más, ami szívja az akksit.
2016. márc. 3. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

"hanem folyamatosan mutatja az órát "

Az irtó sokat fogyaszt. egy rosszabb elemről is elmegy egy évet egy digitális óra.

"z autónk rádiója nem csak akkor kapcsol be ha a gyújtást ráadjuk,"

Ha tudod úgy hallgatni a rádiót hogy gyújtás nélkül bekapcsolható, akkor se okoz problémát ha egyébként a készülék be van kapcsolva.

Egy jó állapotban levő akkunak a lemerüléshez órákra be kell kapcsolva lenni a reflektornak, vagy éjszakára a belső világításnak vagy helyzetjelzőnek.

Szóval a rádió ahhoz képest pipafüst lenne.

Nem kell semmit mutogatni az autóvillamosságinak, elmész az autóddal egy akkushoz, annak van műszere és megmondja hogy az akku vagy az autó a probléma. Egy mérés terhelővillával kb 1 perc, egy mérés ampermérővel fél perc. Az akkusaru le és visszarakása még egy perc. Bemutatkozással együtt max 10 perc alatt vagy új akkud lesz, vagy jössz megint kérdezni.

2016. márc. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim válasza:
Ha gyenge az akksi, akkor egy 5 wattos viaszgyertya is leszívja. És villamossági szerelő nézze meg, mert ha esetleg jó az akksi és más nem szívja le akkor csak az óra lehet és akkor viszont át kell köttetni hogy csak gyújtás után menjen. Egy akkumulátoros emberke nagyszerűen rád ver egy akksit azzal a címszóval hogy jaj az óra nem szívja le de kell egy akksi. Egy villamossági szerelő pedig kiméri és át is kőti neked. És ha veszel egy új akksit akkor azt is szívni fogja a óra. Mivel álló motornál nem lesz ami töltse. Nyilván egy új akksinak sokat ki kell bírnia, de ha régebbi akkor hamar merül. Amúgy lehet belső zárlatos is akksid.
2016. márc. 3. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget!
2016. márc. 3. 19:16
 6/11 anonim ***** válasza:

" Egy akkumulátoros emberke nagyszerűen rád ver egy akksit azzal a címszóval hogy jaj az óra nem szívja le de kell egy akksi."


Az akkumulátoros emberke ha nem köcsög akkor nem új akkut vetet veled hanem felméri a meglévő állapotát. Legalábbis ha erre kéred. Megméri lekapcsolt gyújtással, ráadva, illetve beindítás után járó motornál, aztán leállítva sarut levéve áramot mér.


"Egy villamossági szerelő pedig kiméri és át is kőti neked."

Az autós magnóknak 2 táp bemenete van, az egyik a gyújtás elé, a másik utána van kötve. A gyújtás után a sokat fogyasztó rész, elé pedig az óra és az állomás memória hogy az elmentett frekvenciákat és a beállításokat ne felejtse el. Ez minden autónál így van.

Ha átköti, az óra se jár és minden bekapcsolás után újra kell hangolni.

Ezen kívül szokott lenni egy harmadik is ami a világításra van kötve, a műszerfal világítás fényerő szabályzása miatt.

[link]


Ha nem akarsz sok diagnosztikát, simán vedd ki a rádió biztosítékát a többi közül. A gépkönyvben találsz róla leírást illetve fotót. Mivel nem tudjuk milyen autód van ezt magadnak kell megoldani. Valami ilyesmi ábrát fogsz találni:

[link]

Vagy ilyet:

[link]

Csak húzni kell a biztosítékot, ha nem fér hozzá az ujjad akkor fogóval vagy csipesszel:

[link]

Szóval ha pár napig nélkülözöd a rádiót, kiderül van-e hatása az akkura.

Igazából azt se tudjuk van-e vele gondod vagy csak rákérdeztél az órára mert kíváncsi voltál.

2016. márc. 4. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim válasza:
Az valóban igaz, hogy az akkumulátoros emberke kiméri neked, de ha valami leszívja az akksit, akkor azt nem fogja tudni megmondani, hogy mi szívja le, mert nem fog neked hibát keresni. Egy garázsban vagy parkolóban, parkoló autó minek mutassa az időt?! Tehát ha nem alszik el az óra, akkor ott gond van. Szóval lehet az is a baj, hogy nyomod a rádió kikapcsoló gombját, de ennek ellenére az óra még is folyamat világít. Az egy dolog, hogy van állandó táp a rádiónak azért, hogy ne felejtse el az állomásokat, de ha kikapcsolod, akkor az órának el kellene tűnnie. Mert ugye leállítás után elméletileg semmilyen fogyasztó nem maradhat bekapcsolva az autóban, ezzel megóva az akkumulátor töltöttségét. Egy gyenge akksinak elég egy égő is. Pár óra alatt leszívja.
2016. márc. 4. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"Tehát ha nem alszik el az óra, akkor ott gond van. "

Nekem mind a 2 kocsiban mutatja az órát folyamatosan.

Az egyiknek egy hónapja be van törve a hátsó szélvédője és csak az udvarban áll letakarva. A kedvedért kimentem és beröffentettem az autót. Egy kicsit nyögve de beindult. Pedig megy benne az óra. Ha gondolod rakok fel fotót róla.

A kérdező ha akart volna már elment volna egy autóvillamosságihoz, gondolom oka van rá hogy inkább ide írt (pl nincs ideje, pénze, vagy csak ki akarja próbálni a tudását a segítségünkkel).

A kérdésére:

"Ti is tudtok-e segíteni." - te nyugodtan írd azt hogy nem, ne engem próbálj meggyőzni.

2016. márc. 4. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Akkor pl. menj fel a totalcar.hu oldalra ott is van egy cikk (ezt tök véletlenül láttam ma) amiben pont azt írják le, hogy egy sima relé is letudja szívni az akksit. Amúgy írtam azt is, hogy vegye ki a rádiót, ha lemerül akkor is, akkor más baj van. Amúgy nem feltétlenül maga az óra okozza a bajt. Lehet attól is, hogy megy az óra és attól keletkezik valami olyan probléma ami leszívja az akksit. De leírtam azt is, hogy lehet belsőzárlat is. Tehát saját magát teszi tönkre az akksi. Amúgy ha egy több éves akksiról beszélünk (6-8 év) akkor annak már simán lehet ilyen baja. Vagy nem tudja esetleg a generátor visszatölteni rendesen, mert az a rossz. És előfordul ugye ettől az, hogy az akksi soha nincs rendesen feltöltve, így még hamarabb lemerül.
2016. márc. 4. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
"Az egyiknek be van törve a hátsó szélvédője" És ennek mi köze van ahhoz, hogy az akksi hamar lemerül-e vagy sem?! Ez olyan mintha azt írtad volna, hogy lapos a jobb hátsó gumi és emiatt hamar merül az akksi :D
2016. márc. 4. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!