Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Kondenzátor bekötési problémáb...

Kondenzátor bekötési problémába ütköztem autohifimnél?

Figyelt kérdés
a kocsim egy régi ford fiesta fun. van benne egy kis 12V os 45Ah 400A aksi és egy 1100W os jbl mélynyomo(Impedancia: 40 Ohm Terhelhetöség: 275W folyamatos(RMS) 1100W maximális) és egy ground zero gzta 4125x erösitö és van hozzá egy kondenzátorom ami jelenleg nincs bekötve, szabájosan beszereltem ugy ahogy kel csak csináltam egy fökapcsolot a müszerfalra amivel lezárom az áramellátását az erösitömnek, ami azért kellet oda mert ha egy napra ugy hagyom a kocsit hogy nem zátram el az áramot akkor leszivja csutkára az aksit pedig üresjáratban van nemkellene áramot használnia. és igy nemtudom bekötni a kondenzátort mert ha azt lekapcsolnám az áramrol akkor lemerülne és tudtommal minden egyes feltöltésnél egy izzo segitségével kell feltölteni. mit baszhattam el hogy lemerül 1 nap alatt? ha valamit nem fejtettem ki érthetöen kérdezzetek vagy akár videot vagy képet is tudok késziteni

2016. aug. 22. 21:08
 1/6 anonim ***** válasza:
73%

azt rontottad el, hogy a suliban magyar óráról sokat lógtál :)


azért meríti le az akksit mert rosszul kötötted be az erősítőt.. vidd el szakemberhez.

2016. aug. 22. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A kondenzátort az erősítő tápfeszültség ( akksiból jövő pozítív ) és a negatív közé kell kötni - helyes polaritással..

Nem tudom milyen villamos ismereteid vannak, de a kondit ebben a szituációban úgy képzeld el mint egy plusz puffert az akksi mellett, az az a tárolja a töltéseket és ha az erősítő plussz energiát szív el ( tipikusan pl basszusoknál ) akkor a kondi egyféle tápkiegészítést végez. A hozzáértők szerint a zenei élményt fokozza. ( Ez nem irónia, tényleg ezt írják - én nem vagyok vájfülű) Fontos tudni, hogy a kondenzátor nem pótol egy jó akkumulátort, szóval ha az erősítő működtetése kihat a gépkocsi egyéb elektromos berendezéseire, akkor szerintem egy jobb és nagyobb kapacitású akksi kell, nem pedig a kondival kell kókányolni ( sok erősítőhöz nem is kell ).

Azt se tudom, hogy mit kötöttél merre és hovatovább, de minden elektronikus cuccnak van egy üresjárási áramfelvétele, az erősítődnek is. Ha "ügyesen" kábeleztél akkor bizony leszippantja az akksit szépen. Nem tudom világos e, de a kondenzátor egyenáramú szempontból szakadás és a te szemszögedből nincs ahhoz köze, hogy lemerül e az akksid vagy nem.

Az izzó feltöltéses varázslásról még nem hallottam ( mármint, hogy azzal "kell" feltölteni a kondenzátort), de biztos úgy van ahogy mondod ( egyébként nem :) ).

Szerintem el kellene vinned az egész gömbkapcsolást egy szakemberhez és megnézetni, hogy mi hova van kötve és ott megoldódik a nagy kondenzátor fegyverzet probléma is.

2016. aug. 22. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

jajj.. auto töltési rendszere 14.4v akksi 12v.

kell a kondi az akksi nem tud a 14.4 voltra besegiteni.


töltse csak fel izzóval, mert a kondi nagy áramfelvétele ha csak ugy rácsapják az akksira semminek se tesz jót..

2016. aug. 22. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Az autó villamos rendszerének a névleges feszültsége 12V. Mikor tölt (jár a motor), akkor 14,4V is lehet. Viszont ilyenkor az akku kapcsain is 14,4V mérhető nem 12.


Csupán az a feladata, hogy az akku karakterisztikáját javítsa, ugyanis nagy basszusokra lassabban reagál. Ezt úgy érzékeljük hogy a mélyek tompák, elkenődöttek. Ezen tud segíteni a kondenzátor.


Ez az elmélet. Gyakorlatban viszont felesleges pénzkidobás volt egy 275W-os erősítőhöz megvenni, inkább első körben egy nagyobb akku kellene, sokkal többet ér egy megfelelő akku és a normális vezetékelés. Még egy 500W-s erősítőn sem javítana semmit.

2016. aug. 23. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
köszi az eddigi válaszokat, (utolso- nemirtam le de 650W-os az erösitö tuttomal/elsö-angol billentyükiosztásos a billentyüzetem és igy nemkönnyü helyesen irni pl hosszu 'i' nincs is rajta) nade szakemberhez nemszivesen vinném szivesen bekötés meg ugy van ahogy annak lenniekell aksibol a pozitivot rákötöttem az erösitöre azon belül a pozitivra és a rem-re a negativot meg a karosszériához ahogy kell és 1-2 nap alatt ha ugyhagyom lemeriti az aksit csutkára ami nemtudom miért lehet, ehhez esetleg nincs valakinek valami tippje? azon kivül hogy vigyem szakemberrhez? :D köszönöm elörreis
2016. aug. 24. 17:14
 6/6 anonim válasza:
Az erősítökön direkt van egy foglalat a + és a - polaritásokon kívül egy harmadik. Ezt össze kell kötni a rádióval. A rádiók hátulján van direkt erre egy kábel, vagy foglalat. De ha nincs akkor elég ha ezt a gyujtásra kötöd. Így ha gyujtast adsz az erősítő érzékeli és ezután kapcsol csak be.
2022. okt. 19. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!