Miért írja ki folyton a beltéri műholdvevő, hogy hiányzik a kártya?

Figyelt kérdés
Csak szabadon vehető csatornákat néznék az Astráról és a Hotbirdről. Kb 1 hónapja telepítették a cuccot. Az első hétben nem volt gond vele, aztán egy bekapcsolás után a tv képernyőjének közepén fekete háttérrel a következő felirat jelent meg: Card removed - slot 1. Kb fél perces időközökkel felvillant, aztán pár percig szinte folyamatosan villogott (ilyenkor a távkapcsolóra sem reagál), majd kb 5 perc múlva abbamaradt. A következő 3-4 bekapcsolásnál megismétlődött a jelenség, majd bő 1 hétig nem jelentkezett. Ma viszont már a fél perces ritkább villogásokat folyamatos, véget nem érő villódzás váltotta fel, így a készülék használhatatlanná vált. A háttérben mutatja az adást, de zavaró ez a villogó felirat középen, és nem is lehet átkapcsolni máshova, mert a távkapcsoló sem működik ilyenkor. Soha nem volt benne semmilyen fizetős kártya, mégis minden áron azt keresi. Van a menűben egy kártyabállítások lehetőség, de ott úgy láttam, az van beállítva, hogy nincs kártya. Akkor mi lehet a megoldás? AMIKO MIRA készülékről van szó.

#műholdvevő #Amiko Mira
2018. júl. 29. 17:42
 1/3 anonim ***** válasza:
Nem rossz boxokat gyárt az Amiko, de előfordul, hogy némelyiknél adódik szoftveres hiba, merem feltételezni, hogy pusztán ennyi a gond itt is. Első körben csinálj egy csatornalista mentést. Változó, hogy melyik boxban hol találod, de valahol a rendszer beállításokban keresd, kell hozzá egy a boxhoz csatlakoztatott adathordozó is (pendrive). Miután megvan a csatornalista mentésed, csinálj egy gyári beállítások visszaállítását, ezután pedig egy csatornalista visszaállítást, ezt jó eséllyel a firmware frissítésen belül találod majd, s itt meg kell adni, hogy csak csatornalista frissítés történjen. .bak kiterjesztéssel ment a box csatornalistát, ezt automatikusan megfogja találni a pendrive-on, az alatta lévő mezőben kell kiválasztani, hogy csak csatornalista frissítés történjen. Ha nem oldja meg a problémát, akkor szólj a beüzemelőnek, jó eséllyel megoldja majd egy firmware frissítés és nem is bonyolult művelet, de ha szerelők végezték a beüzemelést, akkor legyen ez az Ő felelősségük, egy abszolúte hozzá nem értővel előfordulhat, hogy esetleg nem a megfelelő firmware-t tölti fel, s ez esetben már csak számítógépes kapcsolattal lehet helyrerántani a boxot. Ha 1 hónapos telepítés ez, s a boxot is a szerelők hozták, akkor garanciát kell vállaljanak erre. Ha és amennyiben te vásároltad a boxot, akkor pedig a gyártónak/forgalmazónak kell vállalnia garanciát.
2018. aug. 2. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Már nagyon vártam. Attól tartok, én egyedül nem tudom megcsinálni, amit leírtál, de azért persze hasznos, mert talán találok valakit, aki ennek alapján segíthet. Igen, elvileg hívhatnám a telepítőt is, de hát 50 km-re lakik, és nem tudom, hogy kijön-e, és ha ki is jön, biztos, megint leszed rólam egy csomó pénzt. A másik probléma, hogy ahogy írtam is, néha csinálja ezt a készülék, néha nem. Többnyire azért belátható időn belül abbahagyja, de néha nem. Ma például nem csinálta. Nem tudom semmihez se kötni. Biztos vagyok benne, hogy ha kijön a telepítő, akkor pont nem fogja csinálni, és akkor majd azt mondja, hogy biztos csak beképzeltem. (Jártam már így más szintén csak készülék időnként jelentkező hibájával.) Mondjuk le lehetne fényképezni. Na majd meglátjuk...
2018. aug. 3. 08:45
 3/3 anonim ***** válasza:

"...és akkor majd azt mondja, hogy biztos csak beképzeltem."


Normális szakember ilyet soha nem mondhat, miután az elektronikában köztudottan vannak időszakos hibák is.

Tudjuk már csak azért is, mert évtizedekre visszamenőleg ilyen hibákkal lehet legtöbbet szívni, mármint hardveres hibákról beszélek most. Ezen belül vannak persze egyszerűbbek is, vagy olyan is, amire egyszer rájön az ember és legközelebb már az ügyfél elmondása alapján is lehet rögtön tudni vagy tippelni, hogy mi lesz a gond.

Sőt, még azt is tudjuk, hogy vannak esetek, amikor sokkal több gondot okoz némelyik ügyfél, mint önmagában a hiba elhárítása, de azok más jellegű gondok szoktak lenni, nem ilyen.


Az időszakos hibát viszont mindig el kell hinni és az be is szokott igazolódni.

2018. aug. 3. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!