Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Erősítő DIN bemenetét kicserél...

Erősítő DIN bemenetét kicserélhetem-e 6.3-as Jack aljzatra, és mik a buktatói a dolognak?

Figyelt kérdés

Adott egy régi, házi készítésű Mono gitárerősítő , aminek szimmetrikus 3 pólusú DIN /tuchel/ bemenete van, amit szeretnék Mono 6.3-as Jack aljaztra re cserélni, több okból is.pl átalakítók, zaj, stb.

A gondomat az okozza, hogy a gitár, és a gitárkábel aszimmetrikus jelet továbbít, a gyári gitárkábelek is ilyenek, amit nem szeretnék megbontani, sem átalakítani. Inkább a bemenetet szeretném aszimmetrikus Mono Jackdugó kezelésére alkalmassá tenni!

Szerintetek mi volna a megfelelő megoldás. Gondoltam sztereo Jack aljzat beépítésére, viszont ha abba dugom a mono Jacket, akkor összezárja a földet az egyik ponttal…..

Várom a tanácsotokat, előre is köszönöm!



2018. okt. 5. 18:15
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Pedig ilyenkor a szimmetrikus bemenet egyik pontját épp GND-re szokták kötni.

Hogy melyiket, az befolyásolja a fázishelyzetet.


Ez nem olyan, mint az antennák RF világában, ahol a balanced-unbalanced (balun) átalakítás korrekt módja egy baluntrafó, a megfelelő illesztés, illetve állóhullámok kivédése érdekében.

Bár ilyen balun létezik HF-változatban is, de itt megoldható egyszerű testeléssel is.

2018. okt. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
2018. okt. 5. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

A 2. hozzászólás linkjeivel kapcsolatban megjegyezném, hogy a dominó tuchel eleve más téma (régen a fejhallgatókimenetekhez használták), az első linken pedig a bekötés alkalmatlan a célra.


Amikor ilyen tuchelt szimmetrikus (földfüggetlen) jelátvitelre használunk, így szokás bekötni:

[link]

Középső (2.) a test / árnyékolás, másik kettő a szimmetrikus melegpontok.

2018. okt. 5. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

1. esnek:

"


Pedig ilyenkor a szimmetrikus bemenet egyik pontját épp GND-re szokták kötni.


Hogy melyiket, az befolyásolja a fázishelyzetet."


Ezt kicsit pontosabban, ha van energiád rá... megköszönném!

Hallottam olyat is, hogy a föld elköteve az egyik ponttal ... míg a másik pont megy az útján... de melyik!


Köszönöm! :)

2018. okt. 5. 23:10
 5/14 A kérdező kommentje:

Re: 2.

Igen, átalakítókat én is néztem, köszi! De én egy végleges Jack mono aljaztban gondolkodom, csak nem tudom, hogy kéne megcsinálni

2018. okt. 5. 23:14
 6/14 A kérdező kommentje:

Re. 3.

Igen... a tuchel ről XLR-re, azt én is értem, köszi a tanácsot, hisz ott szimmetrikus a csati...

2018. okt. 5. 23:17
 7/14 anonim ***** válasza:

"A 2. hozzászólás linkjeivel kapcsolatban megjegyezném, h"


Ja, csak a kérdező nem azt írta hogy xlr van, hanem azt hogy din.

2018. okt. 5. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Re.= Igen, én irtam hogy három pólusú szimmetrikus DIN bemenet van...

2 pont fekete, 1-3 piros szín

2018. okt. 6. 00:01
 9/14 A kérdező kommentje:

Igen, én azt irtam hogy három pólusú szimmetrikus DIN bemenet van...


2. pont fekete, 1-3. piros szín!


Ezt a bemenetet szeretném egy jó kis Jack-re cserélni, amibe egy mono aszimmetrikus csatlakozó belemegy gond nélkül.

Csak én nem értek ennél többet hozzá, és vagyonom sincs, hogy szerelőhöz vigyem.Hallottam olyat, hogy az egyik pontot forrassza le a földel, stb!

A többit már leírtam fentebb... Kérlek: segítsetek, ha tudtok! :) Üdv mindenkinek!

2018. okt. 6. 00:13
 10/14 anonim ***** válasza:

A megoldást magad is írtad:


"Gondoltam sztereo Jack aljzat beépítésére, viszont ha abba dugom a mono Jacket, akkor összezárja a földet az egyik ponttal…"


Össze is kell zárni ilyen esetben, aminek persze nem feltétele sztereó jack, anélkül is megteheted.

Ha a másikat földeled, akkor 180°-ot fordul a fázis, vagyis pont ellenfázisban kerül be a jel a rendszerbe. Noha egy gitárnál ennek valószínűleg nincs jelentősége, hacsak nem gerjed vissza akusztikusan a hangszóró a gitárra (pozitív visszacsatolás). Ekkor segíthet esetleg egy fázisfordítás, ami már negatív visszacsatolást képez, úgy nem gerjedne. Csakhogy az akusztikus terjedésben is van bizonyos késleltetés, így azután megjósolhatatlan a fázishelyzet.

Házi készítésű erősítőnél eleve nem tudhatod, hogy helyes fázisban kötötték-e a bemenetet, de egyébként az 1-es pontot szokták testelni:

[link]

2018. okt. 6. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!