Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Az Xbox One X-et mikor lesz...

Az Xbox One X-et mikor lesz feltörve?

Figyelt kérdés
Fura, hogy már 2013 óta kint van a jelenlegi konzol generáció és még mindig nincs értelmes törés rájuk. Amúgy nem vágom, hogy mi ennek az oka. Amikor az Xbox 360 kijött 2005-ben, félév múlva már megoldották, hogy a DVD olvasójának a firmware-ét hackelték meg, hogy az írott játék lemezt eredetiként kezelje a konzol. Azután pár évvel meg már jött a JTAG és az RGH amik már a teljes rendszert törték meg. Ehhez képest most hol tartunk? Sehol semmi, de ez vajon minek tudható be? Annyit fejlődött volna a One védelme a 360-éhoz képest vagy egyszerűen a mai hackereket már nem érdekli ez a téma, hanem inkább pénzé teszik a tudásukat olyan cégeknél amik a kalózkodás elleni védelmeket fejlesztik ki?

2019. jan. 14. 19:11
 1/6 anonim ***** válasza:
29%

Azért nem vágod, mert azt sem tudod mi az a firmware, JTAG meg RGH viszont jólesik mondogatnod, mert akkor úgy érzed, hogy egy kicsit te is értesz a dologhoz.


Vágd földhöz akkor föl lesz törve.

2019. jan. 14. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
#1 Valóban csak felhasználói szinten ismerem ezeket a fogalmakat, de azért nagyjából azért képben vagyok. Firmware ugyebár legtöbb eszközön van ha jól tudom. A "sima" PC-kben lévő DVD meghajtókban is és a HDD-ken,SSD-ken is, kb mindenen. Úgy tudom ez egy olyan "program" amit egy különálló flash memória szerű csipben van tárolva. Tulajdonképpen ez határozza meg azt eszköz működését. A JTAG és RGH-ról valóban nem sokat tudok. Ott úgy hallottam, hogy a belső NAND tartalmon írtak át valamit afféle flashelős módszerrel. De javíts ki ha tévedek.
2019. jan. 14. 19:24
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Sokkal fejlettebb a mai konzolok védelme, mint az elődeiké. Ráadásul a konzolok védelmének kijátszását az újabb modellek (Xbox One, One S és One X) megjelenése is nehezíti, mert gondolom ezekben az alaplap is más.

A PS4-nél van már lehetőség némi hack-elgetésre, de ez is ha jól tudom, elég korlátozott és csak bizonyos modelleknél lehet kijátszani, főleg azoknál, amelyek alacsonyabb OFW-n vannak. Azok meg már egyre ritkábbak.

Másrészről, manapság egy konzol feltörésével akkora eredményt nem lehet már elérni, mivel a játékélmény szerves részét teszik már ki a különböző online közösségek és szolgáltatások. Nem véletlenül nyomatja a legtöbb nagyobb kiadó a különböző online tartalmakat, season pass-okat és event-eket a játékaikhoz, miközben a single player tartalmak sajnos egyre jobban eltűnőben vannak.

Ha tört konzollal mész fel online, akkor pedig 99 % az esélye, hogy előbb-utóbb lebannolnak. Főleg, hogy most már mindkét gépen előfizetés kell az online multiplayerhez, így ha bannolnak, azt is bukod.

Harmadrészt, azért mostanság már elég jó leárazások vannak az online Store-okon. Ha az ember egy kicsit vár, akár a premier játékokra is jó áron lecsaphat, a pár éves címeket meg akár két doboz cigi áráért is megvehető (Főleg, ha megosztottan veszi meg valamelyik haverjával, így még olcsóbb.) De ott van a használt játék piac is.


Ettől függetlenül szerintem előbb-utóbb lesz majd egy kiépített hack mind a PS4, mind a One körül, csak gondolom majd akkor, amikor már javában itt lesznek a következő generációs utódok és a Sony/Microsoft már annyi pénzt nem lát már a PS4/One táborban.

A PS3-at se lehetett jó darabig feltörni, meg először az ilyen próbálkozásokat irtották is tűzzel-vassal. Mára viszont már nyugodtan széthackelheted a konzolt, sőt, még a multiban is csalhatsz (bizonyos óvatossággal persze), senkit nem fog érdekelni.

2019. jan. 14. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

A konzol törések lehetősége a konzolok online jelenlétével ellentétesen arányos. Vagyis minél inkább "always online" egy konzol annál kisebb az esélye, hogy törhető lesz, mert mind a szoftver mind a hardver kényszerít, hogy felmenj online. Ha pedig felmész akkor ki kell állnod az egyre finomodó ellenőrzéseket. Mellékesen érdemes tudni, hogy bár a játékos közösség magától értetődőnek vette ezeket a töréseket sok esetben csakis azért történhettek meg mert valamilyen orbitális hanyagság történt fejlesztői oldalról. Az eredeti Xbox classic törése annak köszönhető, hogy a legelemibb fejlesztési előírásokat sem tartották be a Splinter Cell 1 1.0 verziójának megjelenésekor. PS3on is "véletlenül" kikerültek fontos kódok ami nélkül a törése közel sem lett volna magától értetődő.


A konzolgyártók sem hülyék, ők is tudják milyen hibákat követtek el és ezeket mind befoltozzák egy új gép esetén. Például az Xbox One el sem indul amíg legalább egyszer be nem jelentkezel rá LIVEra ami automatikusan lefrissíti az egész rendszert ezzel rögtön alapos fejtörőt adva bárkinek. A játékok évek óta nem jelennek meg normálisan, patcheket igényelnek, hogy élvezhetőek legyenek az első naptól fogva. Az sem hátrány, hogy az utóbbi évek legnépszerűbb játéka egy ingyenes online multiplayer.


Semmi garancia nincs arra, hogy a jelenlegi vagy jövőbeni gépek meg lesznek törve valaha is.

2019. jan. 16. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Igen, sajnos valóban egyre inkább az megy, hogy ma már sokak szerint játszani sem lehet online jelenlét nélkül és ezt egyre erőszakosabban ki is kényszerítik a gyártók. De ehhez persze ki kellett nevelni egy olyan mai életképtelen generációt, akik már lélegezni se tudnak a Facebook,Instagram, stb nélkül és beledöglenek szó szerint ha nem posztolhatnak ki valami értelmetlen hülyeséget. Ez a jelenség persze nem kerülte el a videójáték ipart sem. Ma már sokak szerint az jelenti a fullos játékélményt, ha egyúttal streamelheti is ahogy éppen játszik. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ezek rossz dolgok, de szerintem nem helyes ennyire erre építeni mindent, mert a játékélmény nem ezen kéne hogy múljon. Én mindig is offline játékos voltam és leszek is, sosem mozgatott meg ez az online térben való játszadozás, de minden azt mutatja, hogy ebben van a jövő, így hát nem sokat lehet tenni ellene..
2019. jan. 16. 11:59
 6/6 anonim ***** válasza:

Azért nem kell ennyire tragikusan felfogni a helyzetet! :)

Régen, a PS2 idejében nem igazán lehetett online multiról beszélni, mivel még nem volt elterjedt, így az akkori játékélmény 90+ %-áért a single player játékok voltak felelősek.

Mára viszont sokkal nagyobb üzlet lett az online szórakozás és sokkal több játékos, de ugyanakkor fejlesztő is van, mint annak idején.

És azért ezek között még mindig vannak olyanok, akik szerint az offline címeknek még mindig komoly jelentősége van. Manapság legjobban a Sony oldalán lehet megtalálni ezeket a játékokat (God of War, Spider-Man stb.), de azért ott van a Red Dead Redemption 2, a Witcher 3, az új Assassin's Creed vagy azért a Tomb Raider-ek sem rosszak.

Egy ideje piacon van már a PS4/Xbox One és ezalatt azért jelent már meg annyi játék, hogy közöttük van jócskán igen jó offline cím is. :)

Én is inkább az offline gaming-et támogatom és nagyobb remélem, hogy érkezni fognak még ilyen játékok továbbra is!

2019. jan. 16. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!