Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » A pedagógusok miért mindig...

A pedagógusok miért mindig akkor sztájkolnak, amikor nincs tanítási idő? 🤡

Figyelt kérdés
Mi értelme van így? Miért nem akkor van sztrájk, mikor dolgozni kellene? Ki veszi azt komolyan, hogy mikor kell, ugyanúgy kiszolgálják a rendszert, majd szabadidejükben nyafiznak egy kicsit? Kit érdekel, ha mikor szükség van rájuk, ugyanúgy pitiznek? Nem annak kellene a sztrájk lényegének lennie, hogy nyomásgyakorlással ráébressz másokat, milyen lenne, ha nem számíthatnának rád, ezért becsüljék meg a munkád?
2021. dec. 17. 00:39
 1/5 anonim ***** válasza:
45%
A pedagógusok teljesen súlytalanok. Óriási érdekérvényesítő erejük lenne, de nem élnek vele. Meg is érdemlik azt a fizetést és megbecsülést, amit kapnak.
2021. dec. 17. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
83%
mert így is annyira gyökér a diákok nagy része, hogy ha 1-2 hetet kihagynának, akkor az egysejtűeket súrolnák egyesek
2021. dec. 17. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

A F-desznek 2010-ben (a megválasztásuk évében) az egyik legelső intézkedésük a sztrájktörvény módosítása volt. Akkoriban épp a mozdonyvezetők és a vasutas szakszervezetek mozgolódtak és elégedetlenkedtek az alacsony béreik és a rossz munkakörülményeik miatt, kevesebb vonat indult, akadozott a közlekedés, sok helyen le is állt. Ekkor a Fid. kitalálta és törvénybe foglalta, hogy csak úgy lehet sztrájkolni, ha a vasutasok teljesítik a kötelező elégséges szolgáltatást. Csakhogy, a kötelező elégséges szolgáltatás mértékét annyira pofátlanul magas szinten határozták meg, hogy majdnem 100%-os teljesítményt kellett nyújtaniuk sztrájk alatt is. Vagyis felmerül a kérdés: Hogyan lehet úgy sztrájkolni, ha Alaptörvénybe van foglalva, hogy az elégséges szolgáltatás mértéke 95%, és ha nem teljesítik, akkor bűncselekményt követnek el? Mondok egy példát:

Tegyük fel, hogy a sztrájktörvény módosítása előtt egy átlagos napon mondjuk 3000 vonat indult útnak. Ha sztrájkolni akartak, akkor leállt 2500 vonat és így hatalmas nyomást tudtak gyakorolni a kormányra, ezzel célt értek el a saját érdekeik érvényesítésében (pl. béremelés stb.). Aztán bevezették az új sztrájktörvényt, amely kimondta, hogy csak akkor lehet sztrájkolni, ha a vállalat teljesíti az elégséges szolgáltatást, tehát a napi 3000 vonatból 2850-nek sztrájk ideje alatt is indulnia kell. Na most hogy lehet úgy sztrájkolni, ha a munka 95%-át sztrájk ideje alatt is KÖTELEZŐ elvégezni, különben bűncselekményt követ el az ember, amiért böri is járhat? Nyilván sehogy, és épp ez volt a cél. A cél az volt, hogy meggyengítsék a szakszervezeteket és ne tudjanak a kormánnyal szemben hatékonyan fellépni a követeléseikkel. Ha 3000 dolgozóból 2500 leáll, annak van értelme. De ha csak 150-et engednek leállni, arra a kutya se figyel rá, gyakorlatilag szinte az utasok se veszik észre, hogy éppen vasutas sztrájk van.

És utána ugyanezt megcsinálták a pedagógusokkal is és az összes közszférában dolgozókkal, utána pedig kiterjesztették a magánszférára is. (Rabszolgatörvény l.-ll.)

A pedagógusok jelenleg csak úgy tüntethetnek, ha közben megtartják az óráikat is. A sztrájk lényege pont a munkabeszüntetés lenne. De hogy lehet úgy beszüntetni a munkát, ha közben dolgozni kell? Sehogy.

És a bónusz: Miután megváltoztatták a sztrájktörvényt és bevezették a rabszolgatörvény l.-ll.-t, a nagyfőnök úgy ment ki Németországba, Koreába és egyéb országokba a különböző autógyártó cégekkel szerződést kötni, hogy "Hozzánk hozzátok a vállalataitokat, mert mi itthon megcsináltuk azt, hogy a munkavállalóknak alig legyenek jogaik sztrájkolni és lázadozni, ha valami nem tetszik nekik. Ráadásul a munkaidejük keretét is kitoltuk, a kifizetési határidőket pedig megnöveltük. Más országokban ilyen kedvező feltételeket nem találtok, mint nálunk."

Szóval nem azért nincs vasutas sztrájk, pedagógus sztrájk, egészségügyis sztrájk, múzeumi dolgozók vagy egyéb közfoglalkoztatottak sztrájkja stb., mert mindenki annyira marhára elégedett a fizetésével és a munkahelyi körülményeivel, hanem mert egyszerűen totálisan ellehetetlenítették a tényleges, érdemi sztrájk lehetőségét, szinte teljesen kiüresítették azt, csak jelképes szerepet hagytak neki.

[link]

2021. dec. 17. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Mert kiemelkedően inkometens, töketlen az egész szakszervezeti hálójuk. Már amikor belekezd a súlytalan mondandójába az elnökük már hátast dobok. Ha ennyire bénán kommunikálnak, akkor mitől lenne várható érdemi fellépés. Ezért is vannak ilyen rossz helyzetben. Mondjuk egy Gaskó féle szakszerv se lenne sokkal jobb.
2021. dec. 17. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Régen a sztrájk egy az egyben törvénytelen volt.

Kirúgás, börtön járt érte.

Mégis volt.

De akkor másképp nézett ki az élet.

2021. dec. 17. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!