2,80-ra a tanár dönti el hogy mit ad? : (
1
Nem. Kettő felett nem buktathat.
4 es vagyok egyáltalán nem értek veled egyet kedves #5, nem annak kellene a mérvadódnak lenni, hogy mennyire próbálkozik valaki, hanem az elért eredményeket kellene figyelembe venni, ha az éves átlaga is 2.8 nem csak a félévi nem gondolnám logikusnak lezárni rosszabb jegyre.
Nézzünk egy másik példát vegyünk kettő tanulót akinek mindkettőnek 4.8 az átlaga és a nagy dolgozatok/feleletek is hasonlóan sikerültek. Az egyik gyerek orvérzésig tanult még a másik csak aludt kb az iskolában, mégis ugyanazt az eredményt tudják felmutatni.
Ebben az esetben miért kellene a két diákot megkülönböztetni, hogy az egyik 4 a másik 5. Mivel ugyanannyi eredményt tudtak felmutatni csak más mennyiségű befektetett energiára volt szükség.
"Nézzünk egy másik példát vegyünk kettő tanulót akinek mindkettőnek 4.8 az átlaga és a nagy dolgozatok/feleletek is hasonlóan sikerültek. Az egyik gyerek orvérzésig tanult még a másik csak aludt kb az iskolában, mégis ugyanazt az eredményt tudják felmutatni."
Ez esetben a legtöbb tanár az elsőt simán lezárja 5-ösre, míg a másodiknak még 4-est sem adná meg szívesen az ember. Ugyanis nem csak az eredmény számít, hanem az is, hogyan éri el az ember, sőt, az is, hogy egyáltalán milyen a hozzáállása az embernek az adott dologhoz. Ez az élet szinte minden területén így van. És aki pl alszik az órákon, értelemszerűen nem várhatja el ugyanazt a hozzáállást a tanártól sem, mint mások, akik odafigyelnek, hiába rázza ki sokszor kisujjából a tananyagot.
Köszönöm kedves #8, hogy kiállsz a saját véleményed mellet, annak ellenére, hogy ebben a kérdésben más álláspontot képviselünk.
Teljesen igazad van abban, hogy a legtöbb tanár az általad leírtak alapján osztályoz, mégis úgy gondolom, hogy ez nem megfelelő gyakorlat.
De sajnos a válaszodból sem sikerült megértenem, hogy ez a módszer miért jobb a gyerekek számára vagy mégis miben más ez, mintha random jegyeket dobálna a kedves tanító a diákoknak az alapján kit hogy kedvel?
Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb tanár egóját mélyen sérti, ha úgy érzi nem kapja meg a kellő figyelmet a diákoktól és ezáltal az általa szorgalmasabbnak tartott diákot preferálja, pedig az, hogy egy diák figyel-e csak az óraadón múlik.
Továbbá az oktató sem lehet teljesen tisztában az otthoni körülményekkel. Honnan tudja eldönteni az oktató, hogy mitől fáradtabb a diák vagy miért nem figyel?
Egész este azt hallgatja anya apa üti egymást/ esetleg dolgozik is suli mellett/ vagy esetleg csak nem elég érdekes a tananyag?
Melyik az az ok amiért a diákot a képepeségeinél rosszabb jegyre lezárhatóvá teszik, és egyáltalán szükséges-e ez alapján különbséget tenni a tanulók között?
Véleményem szerint továbbra is a matematikai átlagnak kellene dönteni az osztályzatban, súlyozva a nagy dolgozatokat.
A tanár elképzelése a gyermekekről teljesen irreleváns amíg a tanuló a viselkedésével nem akadályozza mások órai munkáját. Arra pedig tudtommal lehet osztályozni a tanulók magatartását, ha az oktatónak azzal van problémája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!