Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Most, hogy a kezünkben van a...

Most, hogy a kezünkben van a technológia, miért nem használjuk ki a teljes potenciálját? Miért bénázunk még ezzel is?

Figyelt kérdés

Gondoljunk teljesen hétköznapi dolgokra. Elmész venni magadnak munka előtt reggelit mondjuk a Tescóba. Érthető, hogy emberi erővel üzemeltetett pénztárat nem akarnak üzemeltetni, mert az embereket meg kell fizetni. Szóval beleölnek egy csomó pénzt, hogy egy üzletben legyen 20 önkiszolgáló pénztár. Szóval aznap reggel, gondolván, hogy abszolút biztos lehetsz benne, hogy minden gördülékenyen fog menni - csalódsz. A 20 automata pénztárból 4 van üzemben - ezeknél a pénztáraknál olyan emberek próbálják végigszenvedni kínkeservesen a vásárlást, akik még soha az életben nem láttak érintőképernyőt. Van egy szál segítő, aki vagy a fizető vásárlókkal van elfoglalva, vagy pedig pénztárt tölt. És szépen felgyülemlik a sor, akár 10 percet is várnod kell, hogy sorra kerülj. Miért nem lehet ezeket a pénztárakat időre feltölteni pénzzel - vagy ha ez nem lehetséges, legalább bankkártyás fizetéssel megnyitni?


De ez a fajta bénázás sok más helyen is megfigyelhető. Ha egyetemi hallgatóként akarod felvenni a tantárgyaidat, akkor sem tudod, mert bár van 3 szerver fejenként 500 hallgatói kapacitással, nem oldják meg, hogy egy hallgató csak egy szerveren lehessen bejelentkezve - így hiába tudná 1500 diák intézni a tárgyfelvételt, gyakorlatilag ez korlátozódik 500 diákra.


Szóval az én nagy szívfájdalmam az, hogy ha már kezünkben van a technológia és ki is van fizetve, miért nem lehet értelmes módon kihasználni azt, amit nyújt? Talán még a végfelhasználók boldogak lennének.


2019. szept. 22. 00:49
 1/8 anonim ***** válasza:
77%

Nem tudom melyik tescoról beszélsz, eddig a legnagyobban is csak kb 10 db self checkoutot láttam és ott is maximum 1 nem működött.


A +60as korosztálytól meg nem elvárható ezeknek a használata. Lehet nagyon egyszerű neked, de kb 10 éves korom óta én állítom be a nagypapám telefonján az órát, dátumot vagy éppen mutatom neki a dolgokat ha véletlenűl elállítana valamit. Hiába mondom el 100x nem tudja megérteni és nem azért mert értelmi fogyatékos lenne, csak rossz a szeme és ez alian technológia számára.


Az egyetemes dologra meg. BME VIKen vagyok hallgató, brilliáns emberek vesznek körbe. Ha valami nem elég gyors a neptun szerverekkel nem hiszem, hogy technológiai ismeretek hiánya okozza a hibát. Inkább pénz vagy olyan logisztikai problémát amikre neked nincs belátásod, csak magadban hümmögsz, hogy milyen bénák.

2019. szept. 22. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%
A technika arra LENNE hivatott, hogy a korábbiakhoz képest könnyítse, gyorsítsa az emberek életét. De nem. A sok agyatlan, túlbuzgó, önmaga fontosságát firtató technokrata állat ezt nem érti, és ki akarja élni magát, bemutatni, hogy ő aztán micsoda masinára képes. Vegyünk egy példát, áll a '80-es években a Marx téren a 35 perces sor a jegypénztárnál, hogy megvegyél egy szaros 45 perces utazásra szóló jegyet. Mi kellett volna? Négy darab vécépapírtartó méretű mechanikus szerkezet, az egyikbe a 20, a másikba a 30 km-es jegy betöltve, illetve ugyanezek félárúban. Plusz egy emberes ablak egyéb állatfajok zavaros problémáira. Annyit kellett volna tudnia, hogy bedobsz egy húszast, és kijön a jegyed. Ugyanez egy mai elektronikus gépen úgy nézne ki, hogy van négy gomb, amiből neked az egyiket kell megnyomni. Egyetlen kva gombot. Ez sorbanállónként kettő másodperces feladat. Ehhez képest milyen jegykiadó automatákat sikerült megalkotni? A pénztároskisasszony összes agytekervénye és szerelmi élete ahhoz képest egyetlen egyenes vonás. Míg az a jegykérő mondat felénél már kitolta a jegyet, az automatánál három perc múlva is még ott bogarászik az utas, és azt se tudja a 70 gomb, a 3 képernyő és 7 bedugóluk között, hogy hova nézzen, nemhogy mit csináljon... Az automaták körül meg már többen vannak mint egy pakisztáni bazárban... Pedig a technika arra LENNE hivatott, hogy a korábbiakhoz képest könnyítse, gyorsítsa az emberek életét.
2019. szept. 22. 03:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

"Pedig a technika arra LENNE hivatott, hogy a korábbiakhoz képest könnyítse, gyorsítsa az emberek életét."

Azért nem egészen. Ilyen esetben a technológia például elsősorban arra hivatott, hogy a cég költségeit kímélje azáltal, hogy kevesebb munkabért kelljen fizetnie.

2019. szept. 22. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A technológia csak pénz kérdése.


DE a két konkrét példádon:

A pénztárgépet ember tölti fel. Semmi értelme az önkiszolgáló pénztárnak, ha ugyanannyi pénztárost kell mellé állítani, hogy neked ne kelljen egy pillanatot sem várni.

A neptun pedig egy évben két hetet van ilyen mértékben leterhelve a másik 50 hétben a szerverkapacitások töredéke van kihasználva. Persze lehetne lényegesen nagyobb szerverparkot üzemletetni, de gondolom a magas tandíj neked is csípi a szemed. Mit szólnál, ha jönne egy levél, hogy akkor még 10.000-et dobj be a kasszába, hogy ne kelljen pár percet várnod tárgyfelvételkor...


És még sorolhatnám

2019. szept. 22. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
De könyörgöm, ezek mind-mind olyan dolgok, amiket már kifizettek - tehát nem kell plusz pénzt költeni rá. Csak értelmesen használni kellene.
2019. szept. 22. 14:25
 6/8 A kérdező kommentje:

"Persze lehetne lényegesen nagyobb szerverparkot üzemletetni"

Nem kell nagyobb szerverparkot üzemeltetni. Ha kifizettek 3 szervert, ami elbír 3*500 hallgatót, akkor talán azt kellene megoldani, hogy egy hallgató ne lehessen bejelentkezve mindhárom szerveren, hanem minden hallgató csak egyre jelentkezhessen be. Már ott csücsül a gépeken a terheléselosztó rendszer is, miért nem lehet ezt beállítani? Ha ugyanezen logika mentén bővítenének, hiába lenne 6 szerver, 3000 hallgató helyett ugyanúgy csak 600 használhatná a rendszert.

2019. szept. 22. 14:27
 7/8 anonim ***** válasza:

Kérdező, nem tudom honnan veszed ezt a 3 szerveres dolgot de tegyük fel igazad van és ténylehesen annyi szerver van olyan kapacitással amivel megoldható lenne normálisan.


Csak az a baj, hogy te ezt mint egy kívülálló látod, sőt ha a rendszer részese is vagy valamilyen szinten azaz valami csoda folytán te is dolgozol azon az infrastuktúrán sem feltétlenűl látod az egész képet.


Lehet a te szemszögedből egyértelműen megoldható, de valójában még kb 100 más dologra használják azokat a szervezeket vagy valamilyen redundáns biztonsági rendszer részei és már így is a maximumot hozzák ki belőlük.

2019. szept. 23. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Itt nem az a kérdés, hogy miért nem használjuk ki a technika adta lehetsőégeket (egyébként az a kérdés is megérne egy misét), hanem az, hogy ha valamit megcsinálnak, azt miért csak olyan bénácska, sete-suta módon? És ha már valamit csinálnak, miért csak addig tart a lendület, ameddig valami el nem készül? Miért tojnak a karbantartásra, meg az esetleges fejlesztésekre?

(Természetesen tudjuk a választ: azért, mert addig van marketing-értéke, onnantól meg "csak a pénzt eszi". A tipikus közép-európai mentalitás pedig azt diktálja, hogy véletlenül se gondoljunk bele valaminek a hosszú távú előnyeibe! )

2019. szept. 23. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!