Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Gyerekek általában mikor...

Gyerekek általában mikor kezdik el kérdezgetni, hogy "mi van odaírva" valahova, illetve a "miért" korszak mikor jellemző?

Figyelt kérdés
Az én kislányom egy nagyon eleven, ingerkereső gyermek és most lesz 2 éves a napokban, nagyon fura nekem hogy már ilyeneket kérdez hogy "mi van ideírva" pl. autó oldalára. Hogy felismeri, hogy az egy betű. Meg a miért-korszak is tart nála már hónapok óta, amióta beszélni tud (kb. másfél éves kora óta). Ez is szerintem elég korán van. Gondolom nem csak mi vagyunk így de szerintem ez nem mindennapos. Ja nem dicsekedni akarok, mert pl a barátnője sokkal szebben beszél nála, egész kerek mondatokban, és hát a viselkedése is hagy kívánnivalót maga után finoman fogalmazva, de el kell az embernek ismerni a gyerek erősségeit és abban támogatni, úgy gondolom. Szóval ebben megelőzi a korát, jól érzem?
2017. máj. 24. 08:35
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Az első 1 évesen már elég szépen beszélt és kezdte is a kérdéseket,nagyon kíváncsi és imád beszélni,nagyon sokat beszélni, már 8 éves és még mindig a rengeteg miért-nél tart :) . A második most lesz 5 éves, őt nem igazán érdekelte,hogy miért, nem kérdezgette,hogy az mi stb
2017. máj. 24. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A miért-korszak nálunk röviddel a beszéd megjelenése után kezdődött, igaz ,viszonylag későn is kezdett beszélni; a "mi van odaírva"-korszak úgy ötévesen tombolt, pontosabban ekkor már meg is jegyezte a betűket, rendszámtáblákról tanulta meg a betűket, utcanév-táblákról az összeolvasást. A "milyen betű ez" korszak szintén 2,5 év körül már ott volt, de akkor még nem jegyezte meg a választ (nem is tudja még hangokra bontani a szavakat abban a korban).
2017. máj. 24. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Kislányom 2,5 éves, őt is már 2 éves kora előtt érdekelték ezek a dolgok. A mai napig mindennel kapcsolatban kérdezi, hogy mi az, még akkor is ha tudja a választ. Betűk, számok közül párat már felismer.

Szerintem nem korai, hogy ennyire nyit a világ felé, eddig is sok kérdése lehetett, csak nem tudta kifejezni magát. :)

2017. máj. 24. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Az enyém viszonylag későn kezdett beszélni, 2 és fél évesen, de már jóval korábban jelezte, hogy szeretné tudni mi van egyes helyekre irva. (konkrétan mutogatott a feliratokra) Néhány számot is már felismert, még mielőtt beszélt volna.

Miért korszak szerencsére kimaradt.

Most középsős ovis.

2017. máj. 24. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
26%

Ismerek olyat, aki 2 évesen már kérdezgette, hogy miért, de nem lett egy kiemelkedő intellektus.

Nálunk a mi van odaírva korszak kb. 2 évesen volt, utána jött csak 3 évesen a Miért korszak, mégis kiemelkedőnek mérték sok területen a szakszolgálatnál.

Ezek bíztató jelek. Ennyi.

Messzemenő következtetéseket nem vonnék le.

Majd, ha 4 évesen olvas, mint sok átütő fejlődésű gyerek.... :)

2017. máj. 24. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Pont ennyi idosen kezdodik, ebben semmi egyedi nincs.
2017. máj. 24. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
53%
A gyermeked egy értelmes kislány, mert (szépen) foglalkozol vele, mindent szív magába. Tanítgasd mindenre, mutogatós, böngészős könyvek is gyarapítják a szókincsét, számolni is elkezdhettek már. Pl. sorba rakjátok színesceruzákat, vagy építőkockákat, lépcsőt számoltok. Aki nem foglalkozik ennyit a gyerekével, azon 'Meglátszik' - mert honnan is tudhatná...
2017. máj. 24. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Elnézést az offolásért, és nem a kérdező anyukára, hanem magára a jelenségre vonatkozik, de nem rémes az a szűnni nem akaró összehasonlítgatás? Ijesztő! Gondold el, hogy ebben kell felnőni, hogy akarva-akaratlanul is azt nézik a szülők, meg a gyerek is nyilvn akkor azt fogja állandóan nézni, hogy a másik mit tud, mennyit, mennyi ideig bírja, mikor tanulja meg, hány ötöse van, hány különórára jár, hány dicséretet kapott... Mit lehet posztolni a fb-on, mivel lehet rálicitálni a másikra, milyen újabb tollat tűzhetünk a kalapunkra... Már nem az a lényeg, hogy örüljünk az életnek, az együtt töltött időnek, az egészséges gyerekünknek, vagy épp mondjuk a biciklizésnek, hanem hogy a szomszéd Mariska tanul meg hamarabb biciklizni vagy az én Jancsikám. Elárulom, 1. sem az intellektus, sem a moroikus készségek nem tesznek boldoggá, 2. mindig lesz valaki, jobbára egy egész seregnyi gyerek, aki jobb az én Jancskámnál ebben vagy abban; több ötöse van, jobban hegedül, előrébb végez a matekversenyen meg több gólt rúg a meccsen. Én azt akarom megértetni az én "Jancsikámmal", hogy tojok rá, milyen kiemelkedően teljesít, engem az érdekel, hogy a kötelességét elvégezze az életkorának megfelelően, és közben minél inkább élvezze amit csinál, szeressen biciklizni, olvasni, iskolába járni, focizni, szeresse saját magát, anélkül, hogy mindig méricskélné a "micsodáját" a szomszéd Pistikéhez...


Bocsánat, és igen, jól látjátopk, ez régóta kikívánkozott. Mert ezen a oldalon ez az egyik fő beszédtéma. És nem arról beszélek, amikor anyuka aggódik, hogy még nem jár, nem beszél, nem kérdez, mert az nem a teljesítménykényszer meg a disekvés miatt van. Hamarosan bizonyítványosztás az iskolákban, úgyhogy még inkább aktuális lesz a téma.

2017. máj. 24. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 kopreusz válasza:

Sok testvérem van, mindenki 2-3éves kora közt kezdte.

Ami ennél fontosabb, hogy 7-8 éves koráig nagyon foglalkozzatok vele, mivel ekkora fejlődik ki nagy vonalakban a személyisége, ami nyilván később alakul ki teljesen, de ha egy gyerek "megelőzi a korát" az általában csak a nevelésnek köszönhető. Ha például kiviszed minden nap az erdőbe és elmeséled neki milyen növényeket láttok és milyen állatokat, akkor ezeket el fogja tudni mondani és emlékezni fog rájuk.

A gyermekkor jó és rossz emlékei alapvető szerepet játszanak a továbbiakban, mint iskolaválasztás, barátok, és még sok sok minden, ami kell ahhoz, hogy integrálódjuk e karrierista világba :)

2017. máj. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, megértem bár lelkesedésed, de ne haragudj meg a szakmai tapasztalatomért: semmi különösebb jelentősége az iskolás kor előtt, hogy kinél mikor milyen képesség jelenik meg, inkább csak az, hogy megjelent (mert hát bajnak nem baj, ha megjelenik egy képesség) - kivéve, ha oktatás (neadjisten: erőltetés) hatására jelenik meg, ugyanis akkor lehet aggódni!


(Mivelhogy 7 éves kor előtt tilos oktatni, tilos direkt módon fejleszteni a gyerekeket!

Nehogy higgy fejlesztő biznisznek véletlen se, nekik pénz a féligazságok terjesztése, és alkalmazása.)


Szóval ha SPONTÁN jelenik meg egy képesség, akkor az megnyugtatásul oké, de ennyi.


Azért nincs jelentősége 7 éves kor előtt, hogy mikor jelenik meg adott képesség,


mert kb 1-7 éves kor tipikusan az az időszak a gyermekek életében,


amikor kisgyermekenként egymástól ELTÉRŐ SORRENDBEN jelennek meg a képességek!


Ez a kisgyermekkori jelenség tipikusan tömeges tévhitekhez vezet, szülők között...


Ebből a tényből ered, hogy logikus módon akinél X képesség az átlagosnál hamarabb megjelenik 1-7 éves kor között, annak tuti, hogy egy másik bizonyos képessége meg az átlagostól később jelenik meg - ez mind természetes!


De ha érted e gyakorlati tény logikáját, akkor beláthatod, h az adott intenzív érés jelentkezésének időpontja MELLÉKES!


Ami fontos:


- Határidőre ha megjelenik adott képesség. (LENTEBB RÉSZLETEZEM!)


- Valamint nem győzöm hangsúlyozni:

SEMMI erőltetés, SEMMI tanítás!

Nem cirkuszi majmocska a kisgyerek.

(Majd iskoláskorban ideális lesz a játékos tanulás.)


Nem rád céloztam, kérdező, hanem általánosságban beszéltem. Fogalmam sincs, hogy fejleszted-e gyereked (ami direkt módon káros 1-7 éves kor között),

vagy hogy nem teszel ilyet.


(Mellékesen jegyzem meg, ha már konkrétan a "miért korszak"-ra kérdezel: átlagosan valóban korai jelenség 2 évesen, inkább előbb csak a "mi az" jelentkezik a többségénél, majd 3 évesen a "miért-mánia", de mindegy, hogy 2, vagy 3 évesen mindkettő jellemző, avagy egymás után... Ez mind hasznos verzió, hasznos spontán megnyilvánulások akár 2, akár 3 évesen.)


Most pedig a lényeges képességek határideje, vázlatban:


Járás: 12-24 hó között


Beszédfejlődés intenzív megindulása, minimum tőmondatok, minimum 100 szavas szókincs:

12-36 hó

Azonban NEM várható el 7 éves korig tiszte kiejtés, és TILOS erőltetni azt!


Nagydolog tekintetében és nappali bevizelés ellenében szobatisztaság:

12-48 hónapos kor között alakul ki, tehát ebben különösen nagy a szórás, ergo épp csak egy éves gyermeknél épp úgy normális, mint aki majdnem 4 éves!!


Ha tehát ezen határidők előtt megjelenik az adott képesség, akkor tök mindegy, h mikor jelent meg!! A többi gyerek kb 6-7 évesen behozza a többit!! Akik meg ugye más téren fejlődtek intenzívebben - még korábban. Ki ebben előbb és abban később, ki fordítva.

2017. máj. 26. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!