Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Kiscsoportos ovissal miket...

Kiscsoportos ovissal miket gyakoroltok, mikre tanitgatjátok, milyen mesét olvastok leginkabb?

Figyelt kérdés

Tegnap a postán láttam sok kis szines füzetet, gondoltam vennék, de vagy nagy hozzá pl szin, forma szerint matricázni, stb, vagy kicsi még pl vonalvezetés, kivonni, összeadni, vagy idegennyelv.

Hosszabb nagy szöveges meséket még szerintem nem ért, kb bogyo es baboca "szinten" van, illetve pl a kitalálos kérdéses mesekonyvben még én sem találom ki miről verselnek..



De a többiekhez képest mintha fejletlenebb lenne pl más gyerek mig elmeséli komoly arccal hogy voltak az oviban kutyusok es lehetett simogatni, es stb, addig az én gyerekem csak "babásan"bekiabál, hogy én is én is simogattam(de a saját gyerekem nem is mesélt rola egyszersem, más gyerektol tudtam meg, hogy kutyáztak..)


Eddig egy tornázos mondokás konyvet tudok, amiből rengeteg versike, dal ragad rá, nagyon imádja, a gimnasztikai labdán is billegeti magát miközben énekel.


Ill azt olvastam, a testsémafejlesztés alap elvárás majdan az iskolaerettseghez, igy azt a könyvet is vadászom.



Az ovis ill babocás mesekönyveken kivul, mesélni mit lenne jo venni kisfiunak(akit a hercegnok nem kötnek le)es nem egy grimm mesék még?


Illetve miket érdemes játszani kiscsoportossal amivel fejlődik is?

Cipofuzőt sem tud kotni..


2017. okt. 17. 14:07
 1/10 anonim ***** válasza:
79%
Milyen iskolaérettség? 3 éves, hagyd már játszani. Nem kell felkészíteni semmire hülye füzetekkel. Egyébként se értem ezt az iskola mizériát. Minket se készítettek fel sehogy a sulira, nem is kell, mert ott mindent a nulláról kezdenek. Egy 3 éves pedig attól fejlődik a legjobban ha szabadon játszhat.
2017. okt. 17. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

3 évesen nem kell készülni az iskolaérettségre. Amiket írtál, középső és nagy csoportosoknak való (a cipőkötés meg elsősöknek). Ha épp kedve van, lehet vele rajzolni (de nem kell rajzoltatni) és lehet vele együtt énekelni, mondókázni (de nem kell megtanítani rá).

Ekkora korban a legfejlesztőbb a szabad játék. Ha ugrál egy réten ordítozva és a társaival szerepjátékozik vagy halandzsázik, ha végigmegy a libikókán vagy bármi olyasmit játszik, ami nem rendeltetésszerű (ugrik, mászik, direkt leesik, saját magával labdázik), ha rávesz téged, hogy együtt duplózzatok százszor elismételve, hogy az autó elromlott és ki kell cserélni a kerekét, és ha este mindig ugyanazt az egy mesét kéri, az nagyon fejlesztő. :) És sajnos az is teljesen normális, ha nem akar mesélni semmiről, pláne nem az oviról.


3 évesem aktuális kedvenc könyvei: Anna-Peti-Gergő, Kis kukackönyv, Tesz-Vesz Város és szereti a megőrzött Bucó-Szetti-Tacsi képregényeimet is :)

2017. okt. 17. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
47%

Fiam ennyi idősen kezdett el úszni, valamint vízi mozgásfejlesztő órára járt. Pancsoló mélységű vízben kezdték labdáztak, gyűjtögetni kellett dolgokat a víz alól stb. Azt látjuk 5 évesen úszik, versenyen is volt. Magabiztosabb és erősebbnek tűnik.

Ha valahol van kézműves foglalkozás oda elmegyünk

Rengeteget legozik ez jó a finommotorikus képességeknek.

Ez az iskolai előkészítés lehurrogása csak azoknak való akik gyűjtő iskolába küldik a gyereküket

2017. okt. 17. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Szerintem is a szabad játék a legfontosabb, a legfejlesztőbb. Vekerdy is megmondta!😀

Az olvasáshoz azért én azt leírnám, hogy a most 4,5 éves kisfiam tavaly (kiscsoportos korában) már simán végighallgatta szinte mozdulatlanul a Grimm-meséket. Igaz, hogy mi a kezdetektől rengeteget olvasunk, de nálunk 2 éves korában volt Babóca-őrület, mostanra már csak nagy ritkán vesszük elő. A most 2,5 éves kislányom jár most ebben a korszakában, Neki sok Babócát olvasunk, bár a Grimm-meséket is fegyelmezetten végighallgatja (gondolom a bátyust utánozza).

Nálunk mindenféle mese fellelhető: Mórától kezdve Gárdonyin, Benedek Eleken keresztül Marék Veronikáig, Berg Juditig, Babócáig minden van. Szeretjük az tanító állatmeséket, több kötet magyar népmesénk van, szval mindenevők vagyunk (a gyerekek is).

A foglalkoztatókról pedig annyit, hogy egyáltalán nem nevelő célzattal, de én már tavaly vettem az ovis foglalkoztató füzeteket pont a matricázás miatt. A kisfiam már tavaly ragasztgatott, persze, mellette kellett ülnöm, néha segítenem kellett, ha nem találta egy-egy matrica helyét, de alapvetően ügyesen megbirkózott a dologgal. Összekötős, párosítós feladatokat már tavaly kitöltött.

A kislányom is szeret matricázni, persze, Ő még kicsi, nem tudja még egyedül kivenni a matricát, de a helyét már ügyesen megtalálja ,és próbálja pontosan, szabályosan be is illeszteni.

Ezen kívül mi sokat rajzolunk, állandóan hangosan mondókázunk, énekelünk, az oviból, bölcsiből hetente új dallal, mondókával térnek haza.

Kérdező! Szerintem jobban kellene bíznod a gyermekedben! A leírásod alapján az az érzésem támadt, hogy még nagyon kicsinek, talán picit ügyetlenebbnek is tartod a gyermeked a kortársainál. Bízz benne jobban, add meg neki a lehetőséget, hogy próbálkozzon. Ha nincs kedve, úgyis látni fogod, vagy ha nem tudja még megoldani a feladatokat, segítheted, hogy kialakuljon benne az egészséges hozzáállás: nem baj, ha nem sikerül, fő a gyakorlás, a befektetett energia. Dícsérd sokat, csak okosan, Vekerdytől olvasd el a helyes dícséret módját, hogy hogyan legyen magabiztos a gyermeked.

2017. okt. 17. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
50%
Kedves hármas, ez nem kicsit volt tőled lenéző beszólás... Egy három évest szerinted minek ilyenekkel nyektetni? 3 évesen nem tud cipőfűzőt kötni? Hát nem csodálom...én sajnálom azokat a gyerekeket, akiknek már ennyi idősen arról szól az otthoni játék, hogy fejlesztő füzeteket töltögetnek ki, meg erőltetik a fejükbe az ábécét. Az úszás meg szerintem tök más kategória, mivel sport, mozgás. A legózást szintén élvezik általában a gyerekek, de gondolom te sem úgy csinálod, hogy kisfiam most aztán üljél le és legózzál 2 órát...
2017. okt. 17. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
2-es vagyok: Azért "hurrogtam le", mert pl. Vekerdy meg Ranschburg is ezt hangsúlyozza (jó sok előadásuk van fent youtube-on is, ha érdekel). Egyébként van már iskolás gyerekem is, aki szintén 3,5 évesen ment úszni (náluk is volt évente háziverseny, amiben többször is helyezést ért el, bár szerintem mindenki :)) és "mentségemre" nem a körzeti gyűjtőbe jár, de nem is egy versenyistállóba, ami szerintem szintén káros, hanem inkább az érzelmi légkört tartottuk fontosnak. De ez egy másik vita tárgya lehetne már. A szabad játékot nem úgy értettem, hogy csak úgy nőjön, mint a dudva. Persze foglalkozni kell a gyerekkel - életkora, tehetsége, érdeklődése szerint - együtt kell lenni vele, korlátokat és rendszert is kell adni, de nem neki való tevékenységekkel leterhelni és állandóan másokhoz hasonlítgatni meg versenyeztetni nem jó út.
2017. okt. 17. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
75%
Azokkal felesleges vitázni, akik azt sem tudják mit jelent a szabad játék, bár a nevében is benne van, szóval nem kell nagy ész hozzá, hogy megfejtse bárki, a kisgyerek játszik és ettől fejlődik, ebben a korban ez ilyen egyszerűen megy és nem baj ha kitölt egy fejlesztő füzetet, mert mondjuk kedve van hozzá, de egyáltalán nem szükséges, mert ha legózik, attól is ugyanúgy fejlődik. A legó játék, az úszás meg mozgás, fejlődik tőle, mert mindentől fejlődik, de ez nem fejlesztés szerencsére. Minden óvodapedagógus a haját tépi már a szótól is, hogy fejlesztés, hülyeség, hagyd játszani, olvass neki mesét, tv helyett nézz vele diafilmet, Vekerdy Tamásnak sok videója fent van a youtube-on, érdemes nézni őket.
2017. okt. 17. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Menjetek le a játszótérre és hemperegjetek felszabadultan együtt az őszi levelekben!! Ennél jobb-több ebben a korban nem.létezik.
2017. okt. 17. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Pedagógusként írom, hogy a legfontosabb ebben a korban a szabad játék! Az iskolára való felkészítés ráér nagycsoportban! Ajánlom figyelmedbe ezt a könyvet, nagyon sok hasznos ötlet van benne!


[link]

2017. okt. 17. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Mesélj neki pár mondatban magadról. Amikor ma elmentem a boltba jött egy néni egy icipici kutyával......

Vagy mesélj arról, ami a gyerekkel történt, az egészet a mackó/kutya/akármi családra átalakítva. Brumi maci kiborította a tejet, egyedül összeszedte a játékokat és az óvónéni megdicsérte, stb.

Jók a Boribon meséskönyvek, az összes képnézegetős, mondókás könyv, minden ölbeli játék (térden lovagoltatós, testrész mutogatós mondóka).

Ügyesíti a homokozás, gyurmázás, gyöngyfűzés, legó, építőkocka és hasonlók. Ha szeret, rajzoljon zsírkrétával, fessen vastag ecsettel vagy csak a kezével, szivacsdarabkával.

Mindezt nem az iskolaelőkészítés jegyében kell csinálni, hanem mert jó szórakozás a kisgyereknek. Mellékesen előkészíti az iskolára, sőt a felnőtt életre is. Bővül a szókincse, tapasztalatokat szerez az anyagokról, a térről, a saját testéről, ügyesedik a mozgása, finomul a hallása, nő az önbizalma, a kitartása és így tovább. Hat évesen a cipőkötést is meg tudja majd tanulni, első osztályban pedig a k betűt is oda tudja majd kanyarítani a vonalra. Nem első próbálkozásra persze, de aki a ledőlő kockatornyot ötször is újra rakta, hogy az utolsó kocka is felkerüljön a tetejére, annak a betűk gyakorlásakor is lesz elegendő kitartása.

2017. okt. 18. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!