Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Kiscsoportostosnak mit kell...

Kiscsoportostosnak mit kell tudnia hogy érettnek minősüljön?

Figyelt kérdés

Találtam olyan pontokat amelyben felsorolják kb milyen jelek szerint tudja a szülő hogy gyereke nagycsoportosan iskolaerett e. Pl tud cipőfűzőt kötni, beszéde összetett fegyelmezett, játéka szintén azaz pl nem egyik játékbol csapong hirtelen a masikba, egyre részletgazdagabban rajzol pl palcikaembernek van szeme orra keze ujjai, stb meg tudja különböztetni sikban mi van elol mi a háttérben, le tud utánozni mozdulatsorozozatot, rajzban sémákat, nem csak szétszerelni tud valamit hanem összeszerelni is, testreszeket ismer, mozgása egyensuly rendezett tud egylábon ugralni, ellentétes mozgasok mennek pl jobb kezzel csapunk a baltérdre aztan forditva, magassaga 120-130 cm, sulya 20 kg feletti, fogai csontosodasa megindult stb



És kiscsoportban ha a gyerekem pl palcika embert sem tud rajzolni, legobol csak kupacot (dombszerűt)épit(nincsenek falak), puzzlet nem tud kirakni, max ha pl szétvágok egy autos képet négy részre azt enyhe bizonytalansaggal de összeilleszti, sémát sikban nem tud követni, vettem azt a kék kockát koronggal es lerajzolok neki egy kockát es a korongokat nem tudja ugy ratenni ahogy a kocka egyik oldalan vannak a pöttyök(egyszerubben fogalmazva nem tudja egy dobokocka egyik oldalát lerajzolni), ha olyat jatszok vele(memoria) pl fordulj el zenélek (adok 4 hangot:sipolok egyet, csengővel csengetek egyet, dobolok, cintanyerozok es mutasd sorban mit hallottal, max 4-et tud megfelelő sorrendben visszaadni, ha probalkozunk palcikaemberrel, nem a törzsből huzza a kezét, hanem csak mellé a "levegőbe", igazábol még csak a körök es keresztezett vonak pl kerites megy csak de pl kockát már csak segitséggel tud rajzolni, cipőfűzőt keresztezni sem tud, nemhogy bekötni



Néha olyan érzésem van mintha semmit nem tudna ami amolyan játékos feladat. Színezni sem vonalon belül.vagy én várok tul sokat? 4 lesz


2018. ápr. 12. 08:03
 1/8 anonim ***** válasza:
75%

Ez komoly? 3 éves gyerekedet így méricskéled?

Mi lenne ha szimplán megkérdeznéd az óvónőt?

"Te, Julika, szerinted Marcsi/Peti le van maradva bármiben? "

2018. ápr. 12. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
53%

A parciális differenciál egyenletekkel hogy áll? Függvényanalízis? Na jó, nem kell egy 4 évestől elvárni feladatmegoldást - mert megoldja az ő szintjén. az iskolaérettségi az más - mert ott komoly terhelés vér rá és nagyon árt ha nem érett hozzá.

Játszatok együtt igazi játékokat nem vizsgafeladatokat, ne vizsgáztasd, kutasd - hanem vidáman oldottan. Meg fogsz lepődni, mennyivel kreatívabb és szellemesebb ötletei lesznek a legtöbb felnőttnél - akik sajnos a sok vizsgáztatás értékelés nyúzás miatt elvesztik a friss képzelőerejüket (és bele is betegszenek többnyire).

2018. ápr. 12. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Kiscsoportos gyereknél még a védőnői státuszvizsgálat az alapja annak, hogy megfelelően fejlődik-e vagy sem. Ha a 3/4 éves státusza rendben van, akkor ne aggódj.
2018. ápr. 12. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
52%

Ja, 7,5 éves iskolásom sem tud vonalon belül színezni és az emberábrázolása pedig... áh, hagyjuk! Kirakózni szerintem max a 20darabossal, azzal boldogulna, mert utálja, legóval meg csak játszik, de nem épít.

A cipőjét a tanítónéni köti.


Az egyik legjobb tanuló, értelmes, okos gyerek, imádják.

2018. ápr. 12. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
18%

Nemtudom miért kell nekiesni, attól, hogy gondolkozik rajta, mit játsszon a gyerekével, ami hasznos is, nem csak élvezetes.


Ti sem gondolhatjátok komolyan, hogy leülteti egy steril helyre, kirakja a feladatot és lekezelő vagy akármi, ha nem megy neki, sürgeti meg mittudomén.


Szerintem nem helyez a gyerekre nyomást attól, hogy utánaolvasott milyen játékokat tudnak és szeretnek játszani más hasonló korúak. Attól sem lesz rosszabb a játék, ha feladatnak nevezik, a gyerekekbe mi neveljük bele, hogy a feladatnak milyen jelentést tulajdonítanak.


Szerintem csak újak ezek a játékok a gyerekednek kérdező, másé meg azért ügyesebb, mert már x ideje ezeket játsszák.


Az enyém pl biztos nem tudna 3 hangot sem visszajátszani emlékezetből, szerintem elsöre nem is értenè, mit várok tőle, viszont mivel én rengeteget birkózok vele és mászik rám, az egyensúlyérzéke profibb, mint a többségé.


Minden területről szedj össze játékokat, mindegy milyen formában, ha mondjuk memória, a képkeresősdi lehet jobban tetszik neki, vagy az itt a piros hol a piros.


Ha még nem találkozott korábban semmi hasonló jellegű "feladattal", ne vonj le elhamarkodott következtetést.


Ha viszont hetente kétszer játszottatok hangfelismerést sorrendben az elmúlt két évben, és még most sem megy, akkor már lehet.


Verseket, dalokat, meséket visszamond/mondja veled? Biztosan tud párat, ez is memóriajáték.


Nem kell egy feladatra kiélezni a tudást, ha hasonló megy, az is bőven elég.


Amiben gyengébb, azt játsszátok többször, hogy tudja.


Az ilyen érettségi vizsgálaton nem pont ezt várják, bőven elég a közel hasonló teljesítmény, hogy érettnek minősítsék.

2018. ápr. 12. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
38%
Az szerintem gáz, ha legoból nem épít. Persze nem kell mesterműnek lenni, de összerakni a formákat valamivé annak mennie kéne, meg a kirakósnak is. A zenés memória, meg hasonlók felesleges és túl magas elvárás. Színezni is csak nagyjából szoktak ilyenkor. Hagyd szabadon játszani, biciklizni, ugrálni, szaladni, homokozni, szerepjátékozni. Ne tanítsad, mert csak árt.
2018. ápr. 12. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
84%
Tehát a 6 éves szintet várod a 3 évestől?! Fordulj szakemberhez, de magad miatt! Ezt a hülye gyakorlatozást meg szerintem felejtsd el, nem cirkuszi majmot nevelsz.
2018. ápr. 12. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
67%

6 éves szintet még nyomokban sem kell már most produkálnia (másrészt pl. sokan csak másodikra tanulnak meg cipőt kötni - szóval nem mindegy, milyen forrásból szerzed az infóid illetve mindig vedd figyelembe, hogy minden egy átlagra vonatkozik, azon belül meg tág a normális).

Kiscsoportos/középsős korban a legfejlesztőbb a szabad játék, ennek is utánaolvashatsz, ahogy a rajzfejlődésnek is. (3-4 évesekre általában még az ún. "firkakorszak" jellemző, bár a lányok egész alsós iskolás korig vagy egy évvel előrébb lehetnek rajzban, mint a fiúk - persze vannak kivételek mindkét nemnél.)

[link]

Eltérő ütemben fejlődnek a gyerekek, ezen belül is időszakos hullámokban hol a nagy mozgások, hol a finom motorika, hol a beszéd... stb. fejlődése ami meg-meg ugrik, és nem mindegy persze az sem, mihez van nagyobb tehetségük vagy csak épp érdeklődésük. Ezt el kell fogadni, támogatni, hogy egyik kirakóban jobb, a másik meg énekel, de ügyetlen tornában - akkor is, ha xy mind a háromban kiváló.

Persze zenélhettek, rajzolhattok együtt, járhat úszni, tornázni, legyen is sok lehetősége - de élvezetből! A túlzásba vitt sémákra tanítgatás (pl. a pálcikaember) "veszélyes" is lehet, a másoltatással, irányítással kiölheted belőle a kreativitást, és ha túlzottak mellé az elvárásaid is, ami miatt folyton kudarcok érik, hogy neki persze sosem sikerül úgy, mint neked, könnyen olyan embert nevelsz belőle, aki ugyan irányítható, de magától majd nem mer alkotni, dönteni, felfedezni, ötletelni. Szóval ha az iskola szabálykövetésére fel is készíted, felnőttként nagyon nem lesz előnyére ez a fajta kritizáló fejlesztés.

2018. ápr. 12. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!