Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » A dajka mit csinál az óvodában?

A dajka mit csinál az óvodában?

Figyelt kérdés
A csoportban és azon kívül mi a dolga?

febr. 12. 22:21
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Tulajdonképpen szinte minden. Evésnél hozza, viszi az ételt, edényeket. Kíséri a gyerekeket a mosdóba, ha bepisilés bekakilás van rendezi a gyereket. Alváshoz megágyaz. Nap végén kitakarít.

Az óvónő ezeket nem csinálja. Az ő feladata a foglalkoztatás, fejlesztés

febr. 12. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Az ebédet is a dajka ossza, szedi?
febr. 12. 22:54
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Ez óvodától függ. Anyukám óvónő. Náluk az óvónő osztja az ebédet. A dajka csak behozza.
febr. 12. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk: a nyitós dajka minden csoportban leszedi a székeket az asztalokról, kihuzigálja a függönyöket, a nyitós óvónővel együtt várja a közös csoportban a gyerekeket. Mikor már szétszéledünk saját csoportokba (nálunk ez fél 8), akkor elkezdik a tízórait készíteni. Valahol megkenve érkeznek a szendvicsek, nálunk az van, hogy kapunk kenyeret, óriás bödönben margarint/krémeket, nagy adag felvágottat, jó esetben zöldséget is és ők rakják össze. Ha elkészültek, jönnek mosdózásban segíteni, étkezés közben végig bent vannak, segítenek osztani, önteni, stb. Evés után a délelőttös óvónő mosdóztat, addig a dajka szellőztet, kiviszi a maradékokat, segít előkészülni a foglalkozáshoz. Ha kell, részt vesz, ha nem, megy gyümit előkészíteni, utána segít mosdózni és öltözködni, az udvarra velünk jön. Amikor megjön a délutános óvónő, dadus bemegy, előkészíti az ebédet, a naposokkal megterít, majd a beérkező gyerekeket fogadja a csoportszobában mosdó után. Ebédnél segít szedni, önteni, velünk eszik, majd összeszedi a maradékot, kiviszi és segít az elalvásban is. Ha elaludtak a gyerekek, kimegy, felmossa a folyosó ránk eső részét, előkészíti az uzsit. Ez kb ugyanaz a procedúra, mint a tízórai, utána ha az idő engedi, újra udvarra kimenetel van. A zárós dajka végig marad az összevont csoporttal, majd végignyalja a folyosót, felpakolja a székeket és a csoportszobákban is felmos.


Emellett ha bárki bepisil, bekakil, segít. Ha valaki hány, ő teszi rendbe, elkülöníti, amíg jönnek a szülők. Segít a kézműveskedésben, mindig nyitott egy ölelésre vagy puszira, anya helyett anya, sokszor nekünk is. ❤️

febr. 13. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk kb mindent is.

Ő öltözteti őket, készül elő a foglalkozásokhoz, Pakol el a foglalkozások után, ebédet ő hozza, megterít, leszedi az asztalt.

A hiányzásokat összesíti, szülőkkel aláíratja. Ő adja le a másnapi kajaigényt is.


Ő van ott nyitástól zárásig.

febr. 13. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
84%
Konkrétan amit itt leírtok, mindent ő csinál egész nap.
febr. 13. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Jól írták. Tömören háztartásbeli bébiszitterek ők úgyszólván, tehát au-pair feladatköre van a dajkáknak:


- gyermekgondozási feladatok;

- háztartási munkák;

- egyes óvodákban (ha nincs kertész) ház körüli munkák is.


A pedagógus csak besegít ebbe, amikor lehetősége van rá és egyúttal amikor túl kevés a ráérő dajka. Pl udvarra menés előtt a vetkőztetést, öltöztetést a pedagógussal együtt végzik a dajkák. Ha egyszerre az egész csoport van mosdóban, akkor a pedagógus is segít popsit törölni, ha terheltek a dajkák éppen, valamint a pedagógusok és a dajkák együttesen részt vesznek a gyermekek higiéniára és egészséges életmódra nevelésére, pl fésülés, kézmosás is, satöbbi.


Az óvodapedagógus máskülönben nevelő-fejlesztő tevékenységet folytat az óvodai munkája során a gyerekek vonatkozásában, amelyhez az érzelmi gondozás is hozzátartozik! (Lásd: gyengédség, puszi, cirógatás, ha ölbe kéretőzik a gyermek és lehetőség van rá, ölbe ül, ölben ülős játékok pl lovagoltatás, ringató, simogató, hónalj-csiklandozó ölbéli játékok is mondókákkal, stb.)

A nevelői tevékenység kiterjed mind testi vonatkozásokra (egészségnevelés, higiénia, testnevelés módszertan),

mind az érzelmi intelligencia érésére (pl szocializáció pl szerepjátékokon át, társas kapcsolatok alakítása, érzelemfeldolgozás módjai pl mesehallgatással, dramatizálással, stb),

mind pedig az értelmi nevelésre (kiemelt tekintettel ezek összefüggéseire, pl a mozgásfejlődésnek áttevő hatására az értelmi intellingencia érése kapcsán).


A pedagógus mindezeket sokirányú fejlesztési területekkel valósítja meg: testnevelés (irányított "torna", valamint mozgásos játékok), manuális-vizuális tevékenységek (gyurma, rajz, papírhajtogatás stb), irodalmi- és anyanyelvi nevelés (mese, vers, mondóka), matematikai vonatkozások (számosság, arányok stb a játék során, színek, formák), környezeti nevelés (növényvilág, kertészkedés, állatvilág, állatgondozás), ének-zene.


Az említetteket gyakran kombináltan kell megtervezni (pl körjátékok egyben dramatikusak tehát irodalmi vonatkozásúak és szociális hatásúak, másfelől ének-zene vonatkozású, és még mozgásos is, a mozgás transzfer hatása ráadásul kiemelt az értelmi érésre nézve).


Fejből összegezve kb ennyi a lényege a dajkák illetve az óvodapedagógusok tevékenységének.

febr. 25. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!