Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Milyen a rossz tanulási technika?

Milyen a rossz tanulási technika?

Figyelt kérdés

Rengeteg tanulással kapcsolatos kérdést elolvastam már ezen az oldalon, és amikor valaki a tanulási sebességére panaszkodik, lassan tanul, annak gyakran írják, hogy "rossz a tanulási technikád". De azt nem, hogy ez miben nyilvánulhat meg. Egyedül a magolás az, amit szoktak rendszeresen emlegetni, hogy rossz. A magolás lassú és rövidtávú (pár hét után elfelejted a tanultakat).


Egyébként az nem lehet, hogy a tanuló buta és inkább ez a probléma gyökere?

Nem hiszem, hogy olyan sokat foglalkozna a többség tanulás módszertannal, ezt látom a válaszokból is. Olyan tanácsok szoktak írni, hogy "használj szövegkiemelőt", "mond el a saját szavaiddal a tanultakat".


Nem értem én ezt az egész tanulózsdit. Szerintem vannak olyanok, akiknek ez alapól megy praktikák nélkül is, és vannak olyanok, akik csak szenvednek. Az utóbbi csoportnak találták ki a tanulási praktikákat.



2022. ápr. 29. 22:11
 1/3 anonim ***** válasza:
60%
Így igaz. A buta vagy rossz memóriájú aztán szenvedhet órákig. Nincs 1 üdvözítő technika, mindenkinek más hoz eredményt. Van, aki már az órán megjegyzi, van, aki sose fogja, mert annyi idő nincs rá.
2022. ápr. 29. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

A praktika nélküli nem biztos, hogy okos. Egyszerűen simán pl nagyon jó a hallás utáni tanulási készsége, “egyszer hallotta, tudja”.


De vannak akik például ülnek a füzet felett és addig olvasnak és olvasnak újra egy egy oldalt, míg vissza nem tudják mondani. Ez a biflázás, magolás, ami ki is fog menni az agyatokból.


Az olvasás utáni tanulás is jó módszer csak nem így, hanem elolvasni 10 oldalt, aztán megpróbálni hangosan vagy magadban vissza mondani. Aztán újra megint elolvasni, megint felmondani hangosan.

Van akinek ez nem jön be. Hát mit lehet tenni, annak ott a memória térkép, mini jegyzet. Elolvasol 10 oldalt, egy oldalra kiírod a kulcsszavakat, az alapján megpróbálod vissza mondani.


Erre mondják, hogy mindenki máshogy tanul.

Az, hogy valaki órán elsajátítja azonnal a tudást, hallás után, egy dolog. Lehet hogy okos, lehet, hogy csak jó a hallás utáni memóriája.

Attól még az olvasó/felmondó/kijegyzetelő diák nem rosszabb, nem butább, csak máshogy tanul.

2022. ápr. 29. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Volt olyan irigyleméltóan éles eszű osztálytársam, aki mindent megjegyzett hallás után, megúszta a tanulást gimiben és egyáltalán nem tapasztalta ki hogyan kell leülni és tanulni. Ezután viszont az egyetem első évében jöttek a pofonok, mikor 19 évesen kellett rádöbbennie, hogy ott, azon a szinten az ő hallás utáni megjegyzési képessége már semmire nem elég. Akkor most ő okos vagy buta?


Azt akarom mondani, hogy nincs két ilyen szélsőséges kategória, hogy van akinek nem is kell tanulnia mert mindent azonnal megjegyez, a többi meg buta. Ennél sokkal bonyolultabb a dolog, és annyi mindentől függ, hogyan tanul az ember. Mindenkinek eljön az a pont, amikor már nem elég csak figyelni órán. Hogy konkrétan mi, mennyi az anyag, mennyire érdeklődik iránta az ember, mennyi motivációja van, rengeteget számít. És hogy milyen módszerrel tudja az ember a tanulást saját maga számára kivitelezhetővé, sőt talán élvezhetővé tenni, elég szubjektív.

2022. ápr. 30. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!